Alicja Maj

Alicja Maj szczęśliwym się
bywa, zadowolonym
się jest :)

Temat: Prośba o ocenienie programu kursu

Czy w takim programie książki znajdę coś co pomoże mi łatwiej przyswajać wiedzę?
1 – Zagadnienia wstępne
Wprowadzenie do technik pracy umysłowej
Testy wstępne – zapamiętywanie
Mnemotechniki – pochodzenie, istota, zasady działania
Zagadnienia teoretyczne – mózg, bloki pamięci, procesy pamięci
Ćwiczenia wprowadzające do mnemotechnik
Techniki ułatwiające zapamiętywanie
2 – Mnemotechniki, część I
System loci, czyli Rzymski Pokój
Zasady zapamiętywania mnemotechnicznego
Ćwiczenia poprawiające wyobraźnię
Łańcuch
Metoda liczbowo-kształtowa
Akronimy
Zakładki pamięci – system Greya
Ćwiczenia relaksacyjne
3 – Mnemotechniki, część II
Zastosowanie mnemotechnik
Wyobraźnia pośrednia i bezpośrednia
Ćwiczenia w zastosowaniu mnemotechnik (typologie biologiczne, historyczne, ekonomiczne, prawnicze)
Zrozumienie a zapamiętywanie
Techniki uruchamiające pamięć logiczną
Wykorzystanie kanałów informacyjnych w procesie zapamiętywania
Wykorzystanie kanału emocjonalnego w procesie zapamiętywania
Zapamiętywanie tekstu mówionego
Ćwiczenia w zapamiętywaniu
4– Notowanie nielinearne i techniki ułatwiające koncentrację
Wstęp do notowania
Notowanie linearne – ulepszone
Notowanie nielinearne – zasady, ćwiczenia
Techniki ułatwiające koncentrację (dobowy rytm intelektualny, krzywa zakłóceń, koncentracja w ciągu 1 godziny, efekt piły)
Techniki ułatwiające uzyskanie koncentracji (pozycja, muzyka, biały szum)
Zastosowanie mnemotechnik
5 – Szybkie czytanie, część I
Wprowadzenie do szybkiego czytania – test wstępny
Co to jest czytanie?
Budowa oka
Ruchy oka w trakcie czytania
Techniki szybkiego czytania – grupowanie Ćwiczenia poprawiające widzenie peryferyjne
Ćwiczenia z zakresu techniki grupowania
6 – Szybkie czytanie, część II – ćwiczenia
Ćwiczenia z zakresu szybkiego czytania
Rola motywacji w szybkości czytania
Rola odległości w szybkości czytania
Ćwiczenia ze wskaźnikiem
Ćwiczenia z zakresu szybkiego czytania
Ćwiczenia relaksacyjne
7 – Strategie pracy z tekstem i techniki ułatwiające koncentrację
Strategie pracy z tekstem (4P, PQ3R)
Ćwiczenia w zastosowaniu strategii pracy z tekstem
Zoptymalizowany system powtórek
Techniki mające na celu uzyskanie lepszej koncentracji – wstęp
Techniki oparte na treningu autogennym
Techniki stosowane w trakcie nauki
Elementy wizualizacji
8 – Techniki ułatwiające zapamiętywanie słówek z języka obego
Wstęp do technik ułatwiających zapamiętywanie słówek z języka obcego
Test wstępny
Techniki skutecznego zapisywania słówek (metoda skojarzeń swobodnych)
Techniki skutecznego zapamiętywania słówek w wersji fonetycznej
Test sprawdzający wykorzystanie mnemotechnik
Metody skutecznego powtarzania
Techniki wspomagające zapamiętywanie słówek
9 – Techniki twórczego myślenia, część I
Wprowadzenie do kreatywności
Czynniki wpływające na myślenie twórcze
Fazy myślenia twórczego
Ćwiczenia wprowadzające do technik kreatywności
Techniki pracy twórczej („brainstorming”, kruszenie)
Techniki pracy twórczej (metoda Polaya, metoda 6 kapeluszy)
Ćwiczenia w stosowaniu technik kreatywności
10 – Techniki twórczego myślenia, część II
Ćwiczenia w stosowaniu technik kreatywności (wykorzystanie „brainstormingu”, kruszenia, metody 6 kapeluszy, metody Polaya)
Czy jesteś kreatywny – testy
Podsumowanie
11 – Zarządzanie czasem i organizacja pracy
Krąg reguł zarządzania czasem
Cele – cechy charakteryzujące dobrze postawiony cel
Planowanie (PERT)
Strategie
Eliminacja czynników zakłócających
Metody ustalania priorytetów (analiza ABC, metoda Eisenhowera, metoda Pareto)
Wizualizacja celów
Czynniki ułatwiające pracę umysłową
Techniki automotywacyjne
12 – Podsumowanie
Podsumowanie wiadomości i umiejętności zdobytych w lekcjach 1-11
Ćwiczenia wykorzystujące zbiorczo wszystkie techniki pracy umysłowej
Teoria a praktyka, czyli gdzie można wykorzystać poznane techniki
13 – Teorie wspomagające uczenie się
Co jeszcze wpływa na lepsze efekty uczenia się?
– Prawo uczenia się
– Metoda Dennisona
– NLP
Zestaw ćwiczeń doskonalących poznane techniki
14 – Zmysły i emocje
Kilka rad dla wzrokowców, słuchowców i dotykowców
Inteligencja emocjonalna – rola w procesie przyswajania wiedzy
Zestaw ćwiczeń doskonalących poznane techniki
15 – Inteligencja
Znaczenie inteligencji w przyswajaniu wiedzy
Czy testy są odzwierciedleniem naszych możliwości?
Zestaw ćwiczeń doskonalących poznane techniki
16 – Jak sprzedać swoją wiedzę?
Jak sprzedać swoją wiedzę? – czyli podstawowe elementy autoprezentacji
Jak pisać pracę naukową, maturalną, magisterską?
Jak rozwiązywać testy przedmiotowe?
Podsumowanie poznanych technik

Opornie wchodzi mi nauka i zazwyczaj nauczę się ale trwa to długo bo uczę się na pamięć i dużej części po czasie nie pamiętam. Jestem wzrokowcem, potrafię opowiedzieć ze szczegółami miejsce, spotkanie które odbyło się rok temu czy w czym dana osoba była ubrana rok temu nie zwracając uwagi na nic w danym dniu bardziej niż wpatrując się w książkę.
W sumie to łatwiej mi powiedzieć jakie kolory i gdzie są obrazki na danej stronie niż powiedzieć co było na niej napisane. W przypadku czarnobiałych kartek jest tragedia bo jak nie wkuję na pamięć to ze strony tekstu pamiętam zdanie albo tytuł.
Co dat to łatwiej pamiętam daty że coś się stało niż tekst.
Może moja przypadłość się jakoś nazywa?
Lubię się uczyć ale nie umiem zapamiętywać tekstu<tu bym ręce rozłożyła> :/Ten post został edytowany przez Autora dnia 23.01.14 o godzinie 09:51

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenienie programu kursu

tak, ta przypadłość się nazywa - podstępna reklama ;)

na takie posty jest oddzielny wątek
Alicja Maj

Alicja Maj szczęśliwym się
bywa, zadowolonym
się jest :)

Temat: Prośba o ocenienie programu kursu

żadna reklama, konkretnie napisałam o opinię ale zaraz poprawię żeby reklamy nie robić.
Uczę się angielskiego i do egzaminów i idzie mi opornie stąd szukam rady.
Marcel Kucaj

Marcel Kucaj Lingwistyka i służba
zdrowia w służbie
zdrowia i języka.

Temat: Prośba o ocenienie programu kursu

Wygląda to jednak co najmniej dziwnie, ponieważ pytasz, czy znajdziesz coś, co pomoże Ci w nauce, podając (bodajże) spis treści książki z technikami wspomagającymi naukę. ;) Nikt Ci tutaj nie udzieli takie rady, bo każdy jest inny i różne techniki różnie działają na różne osoby. Jako językowiec powiem Ci jednak, że z językiem należy oswajać się codziennie i regularnie, jednorazowy "rzut na matę" po prostu nie wychodzi. Ale powodzenia, bo w końcu każdy jest inny! :)
Alicja Maj

Alicja Maj szczęśliwym się
bywa, zadowolonym
się jest :)

Temat: Prośba o ocenienie programu kursu

Ja się nie znam :)
Nie wiem czy to są podstawy? czy wszystko co psychologia przekazuje potencjalnemu laikowi? czy przedstawiony program zawiera niewielką część zagadnień/technik?


Tak na innym przykładzie mi znanym i też nie ma tu reklamy- jest sobie książka ''Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły''- dla mnie i dla większości laików książka tłumaczy zagadnienia tak, że każdy laik rozumie i wprowadza w życie lepiej niż porady niani z TVN-u.

Następna dyskusja:

prośba




Wyślij zaproszenie do