Temat: podstawy prawne pierwszej pomocy
Wiesz co tutaj bardziej zajmuje się tym organizator imprezy w porozumieniu z Urzędem Miasta w którym organizuje się imprezę bo:
Organizator we wniosku o pozwolenie na IM musi załączyć:
Graficzny plan obiektu lub terenu wraz z opisem, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający :
- "oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,"
Organizator przedstawia we wniosku również swoje zaplecze medyczne jakie posiada. Wniosek złożony 14 dni do daty imprezy jest rozpatrywany do 7 dni od daty złożenia wniosku. odwołanie 4 dni od złożenia wniosku.
Raczej UM wydaje opinie czy organizator IM według planu imprezy zapewnia odpowiednie zaplecze medyczne czy też nie.
Z tego co jeszcze wyczytałem to cały tok organizacji I.M odbywa się na podstawie:
- Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2005 Nr 108, poz.909 ze zm.) oraz art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 ze zm.).
Widoczne nie ma szczegółowych wytycznych: jak ma wyglądać zaplecze medyczne imprez (wszystko zależy od rodzaju i wielkości i każdą IM rozpatruje się pod osobnym kątem, bo przecież nie będzie takiego samego zabezpieczenia przy mistrzostwach świata w snookera jak w MŚ w piłce nożnej :) )
Reasumując, najprawdopodobniej firma zapewniająca zabezpieczenie medyczne, w umowie z organizatorem ma zawarte szczegółowe wytyczne dotyczące wyposażenia punktów oraz ilości sprzętu medycznego jego rodzaju, ilości osób będących w zabezpieczeniu medyczny etc. etc.
oczywiście mogę się co do tego mylić :) ale sądzę ze jestem bliski prawdy. :D
Pozdro
Michał Czubiliński edytował(a) ten post dnia 14.03.09 o godzinie 00:03