Dariusz Kamola

Dariusz Kamola Kierownik
Laboratorium
Genetyki Bydła
PFHBiPM

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Witam,
Proszę o radę, który z powyższych wybrać (w raz z krótkim dlaczego jeśli można) na pierwszą własną maszynę.

Jak dla mnie wydają się parametrycznie podobne, dlatego proszę o osobiste wrażenia i opinie.

Moje parametry:
- świeżo po prawku
- 178 cm. wzrostu
- 90 kg.

Raczej maszynka na miasto i od czasu do czasu "spacer" gdzieś dalej z plecaczkiem.

Grzecznie proszę o odniesienia tylko do tych 2 motocykli, resztę klasyki dla początkujących już obejrzałem i zdecydowanie chcę coś z owiewką.
Tomek Kulik

Tomek Kulik Szef Kulikowisko
Motocyklowa Szkoła
Jazdy

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Czołem. Przy Twoich parametrach cielesnych i założeniu, że nie byłeś zwolniony z w-f'u, polecam śmiało Dywersję, bo:
- cztery cylindry pracują znacznie przyjemniej niż dwa,
- spalanie obu maszyn jest podobne,
- dynamika Yamahy jest lepsza, ale ważniejsza jest jej dużo większa elastyczność, zwłaszcza pod obciążeniem dwiema osobami,
- GPZ w wersji z jedną tarczą hamulcową hamuje słabiej niż XJ z jedną tarczą także,
- jakość wykonania przemawia za Yamahą.

Yamaha XJ600 Diversion po modernizacji (dwie tarcze z przodu, chłodnica oleju, poprawiona skrzynia) jest doskonałym motocyklem pierwszego kontaktu, tanim w utrzymaniu (osiem płytek zaworowych, brak płynu chłodniczego), o zdolnościach do dalekiej turystyki i dzielnym pogromcą korków. Polecam, bo miałem obie Dywersje - 600 i 900, i obie wspominam bardzo miło.
GPZ500 nie jest złym motocyklem, ale w zestawieniu z Dywersją zajmuje dobre drugie miejsce.

Powodzenia w poszukiwaniu dobrej sztuki :-)

PS Zalecam/nalegam na wymianę przewodów hamulcowych na nowe w oplocie stalowym, np. Hell z Larssona lub przewody ze sklepu http://owiewki24.pl gdyż - z doświadczenia wiem - oryginalne przewody gumowe w tych motocyklach nie nadają się do niczego z uwagi na wiek.Tomek Kulik edytował(a) ten post dnia 29.12.11 o godzinie 10:30
Dariusz Kamola

Dariusz Kamola Kierownik
Laboratorium
Genetyki Bydła
PFHBiPM

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Witam,
Dziękuję bardzo za odpowiedz. Mnie też w stronę Yamahy ciągnie (wcześnie w kierunku Hondy deauville ale wyraźnie droższa jak na pierwszy kontakt).
Jeden ze znajomych kusi jeszcze na Suzuki Bandit. Czy byłbyś tak miły dorzucił jeszcze opinie o tej maszynie.

p.s. we wszystkich wypadkach chyba będę się starał celować w końcowe generacje.
Piotr Andrzej Krzysztof S.

Piotr Andrzej Krzysztof S. Inżynier
Aplikacji/Programist
a

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Dariusz Kamola:
Jeden ze znajomych kusi jeszcze na Suzuki Bandit.
W myśl zasady: "każda pliszka..." polecę Bandziora. Co prawda mam dużego, ale mały również jest warty uwagi. Na pewno będzie świetny do miasta, nawet mój mimo sporej masy jest dość poręczny. W trasę podobnie jak XJ-ta da radę.
Jeśli jak pisałeś celujesz w nowe generacje, to seria XJ 600 "skończyła" się jakiś czas temu a teraz są XJ 6 - oczywiście jest też wersja albo i dwie z owiewką.
Jeżdziłem zarówno XJ6 (na testach), XJ 600 (pomagałem koledze w zakupie) oraz małym Bandziorem (przy wyborze mojego moto). Oczywiście była różnica pomiędzy XJ 600 a pozostałymi, bo co nówka to nówka, ale każdy z nich jest niezły i są to sprzęty w miarę podobne.
Co do paramertów "bardziej" technicznych to może Tomek coś więcej dorzuci.
Aha, zgadzam się, że Yamaha to trochę solidniejsze wykonanie, no ale za tym idzie i cena. Przy kupnie używanego sprzęta (biorąc pod uwagę tylko te 2) kierowałbym się stanem technicznym, ogólnym wyglądem, kolorem, itp :) - konieczna opinia plecaczka!!!

konto usunięte

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Nawiązując do tematu:
yamaha FZ6 czy kawasaki Z750 ?
Michal K.

Michal K. BH w Warszawie, IT

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Tomek,
ale to zadne nawiazanie do tematu: zarowno XJ jak i GPZ to inna klasa niz wymienione przez Ciebie sprzety...
Fakt, ze sa osoby, ktore kupuja je na pierwsze moto ale moim zdaniem lepiej zaczac od czegos slabszego, nauczyc sie jezdzic (jedno, dwa szkolenia z jazd doszkalajacych, jazda przez jakies dwa sezony w roznych warunkach i pogodzie) a potem isc dalej z moca i osiagami...

A co do Yamahy i Kawasaki - zupelnie rozne sprzety o odmiennej charakterystyce: FZ6 z mocna gora i slabszym, spokojnym dolem i Kawasaki z bardziej elastycznym silnikiem...
Jak dla mnie - kolejny etap.
I tak zrobisz co zechcesz :)
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Wg mnie XJ600, mały bandzior lub jajko nadają się świetnie na pierwszy sprzęt. Dołożyłbym jeszcze Hondę CBF600 do tego zestawienia. W GPZ może nieco brakować momentu i mocy (zwłaszcza z plecaczkiem). Wiadome jest, że takiego niedostatku nie odczujesz od razu, ale zakładając że w sezonie nakręcisz te średnie 5-6 tys km obawiam się, że GPZ może być niewystarczający już w pierwszym sezonie. Wg mnie - oczywiście inni mogą się ze mną nie zgodzić, ale szukałbym w okolicy pojemności 600 i jeździł z olejem w głowie :)
Co prawda nie piszesz, że masz parcie na jakieś dalsze wypady więc te niedostatki momentu nie będą aż tak odczuwalne ale mimo wszystko obstawiałbym jeden ze sprzętów wymienionych zamiast GPZ :)

Pozdrawiam
F.Filip R. edytował(a) ten post dnia 05.01.12 o godzinie 09:30
Patryk Ż.

Patryk Ż. śmiesznie...

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Ja z pół roku szukałem XJ600 dla siebie (polecam forum - bardzo wielu pomocnych ludzi), aż w końcu w warsztacie jednego z nich dosiadłem jego VFR...
i zacząłem szukać V :)
teraz mam NTV650, czyli poprzedniczka devilki
gada tak przyjemnie, że jak nie ma pogody na latanie, to idę do garażu, żeby jej posłuchać
...i kardan!
Nawet bez owiewki da się dalej pojechać, choć oczywiście pow 120 to już mięso na karku trzeba nieco napiąć.
Jeśli szukasz nakeda za parę k, minimum obsługi i przyjemnym brzmieniem - wpadnij do mnie ciepłego dnia. Przedstawię Ci moją "18" ;)Patryk Ż. edytował(a) ten post dnia 15.01.12 o godzinie 19:43
Dariusz Kamola

Dariusz Kamola Kierownik
Laboratorium
Genetyki Bydła
PFHBiPM

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Raczej szukam czegoś z owiewką, po odbyciu kursu na YBR 250 w temp oscylującym koło 3C jakoś wole jak chociaż trochę wiatru minie mnie bokiem.

O NTV myślałem, a zasadniczo o samym Deauvillu, ale cóż studencki budżet.

Mam pytanko do użytkowników XJ 600:
Czy jest wyraźna różnica pomiędzy hamulcami w roczniku 96 a 99 (w 96 był pojedynczy przód, od 98 są 2 tarcze).
I pytanie wynikające z poprzedniego czy warto się napinać na nowszą wersję (po 98) czy ta wcześniejsza generacja też nie ma za wielu wad?
Tomasz K.

Tomasz K. GIS, Leśnictwo

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Mam XJ-tę z 98 roku a kumpel z 93.
Tak więc mam porównanie.
Jednak co 2 tarcze to nie jedna i czuć to bardzo podczas hamowania.
Co do starszej wersji to moto jest ogólnie spoko.
Wiadomo że modele po modyfikacjach są lepsze. Choć pewne rozwiązania wg mnie nie są do końca fajne(np budowa czachy - w starszych modelach jest to wszystko trochę prościej skonstruowane)
Wiadomo że 2 tarcze, chłodnica oleju czy elektryczna pompa oleju(choć ta może się akurat szybciej zepsuć:D) są dobrymi modyfikacjami. Ale ogólnie stary model XJ-ty daje radę i jeśli masz możliwość kupienia zadbanego egzemplarza to się nie zastanawiaj tylko bierz.
Tomek Kulik

Tomek Kulik Szef Kulikowisko
Motocyklowa Szkoła
Jazdy

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

(...) elektryczna pompa
oleju(choć ta może się akurat szybciej zepsuć:D) (...)

Skąd taka wiadomość? Pompa oleju jest mechaniczna, taka sama w obu wersjach.
Raczej chodzi o pompę paliwową.
Tomasz K.

Tomasz K. GIS, Leśnictwo

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Tak, pomyliło mi się.
Chodziło mi oczywiście o pompę paliwa.
Bartosz Langa

Bartosz Langa Zawsze, kiedy Cię
pytają, czy
potrafisz coś
zrobić, powie...

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

osobiście polecam XJ
posiadam, kręcę już czwarty sezon (z braku środków na zmianę), ale naprawdę przyjemnie się dosiada YAMAHY.
Poruszałem się na krótkie trasy do 150km (przelot poznań - turek), weekendowe spacery po 1000km oraz kilkudniowe wypady w Polskę z plecaczkiem i pełnym załadunkiem (torby, namiot, śpiwory itp.) dodam że to wszystko bez kufra :)
Jedyny jaki ma mankament to moment obrotowy, jak mam mało czasu di wyprzedzenia (na dodatek z plecaczkiem) trzeba było ją chwilkę podkręcić by przy wyprzedzaniu szybciej odeszła.
Tutaj na początku Twojej przygody proponuję dobrze wyszyć swoją maszynkę by nie było przykrych niespodzianek, gdyż XJ bez rozkręcenie niestety nie startuje z miejsca jak "rakieta".
Świetna w miasto i w turystyczną trasę.
Jeśli chodzi o jakieś usterki przez trzy sezony prócz zmiany oleju itd. tarczy, płynów hamulcowych itd. nie odnotowałem żadnych problemów :)
Jestem zadowolony!

Jeszcze ma jedną wadę (wadą czy nie wada) wąska oponka z tyłu, ale ja gdy wymieniałem oponkę (niby te same rozmiary miała) ale wizualnie wyglądała o rozmiar większą i chyba jest (zupełnie nie wiem dlaczego bo pisze na niej co innego), komfort jady poprawił się o jakieś 40%, niesamowicie trzyma się drogi, mniej buja na wzdłużnych rysach drogi (frezowanie, pęknięcia).

Jak masz jakieś pytania wal śmiało!
Dariusz Kamola

Dariusz Kamola Kierownik
Laboratorium
Genetyki Bydła
PFHBiPM

Temat: Xj 600 s czy GPZ 500 S

Koleżanki i koledzy,
Dziękuję za pomoc, wybór padł na XJ 600 s z 98 ;-)
grzecznie stoi w garażu już po przeglądach i papierologi,
Poza pewnym zużyciem kierunkowskazów wad nie stwierdzono ;-)

Następna dyskusja:

YAMAHA YZF R1 czy GS 500 F ?




Wyślij zaproszenie do