Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: niewiedza media plannerów

W październikowym numerze PRESS sa przedstawione wyniki badań na temat wiedzy media plannerów. Wyniki sa dosyć marne.
Osobiście pamietam kiedys jeden artykuł z Marketingu w praktyce, autorstwa Pani, zajmującej się tym fachem, na temat reklamy Internetowej, który zmroził krew w żyłach nie tylko mi bo co ja tam wiem, ale przede wszytskim przedstawicielom jednego z większych portali, których o niewiedzę raczej nie posądzam.
Co myślicie czy faktycznie jest aż tak kiepsko? Czy media plannerzy faktycznie nie intteresują się tym czym powinni? Na przykład nie wiedzili Ile udziałów ma w rynku RMF, czy tez jaka stacja tematyczna ma największe udziały w rynku.
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: niewiedza media plannerów

masz gdzieś link do tego? pytanie brzmi czy planer powinien znać na wyrywki badania, które może zrobić sobie przed każdym kontaktem z danym medium?

pytam się poważnie bo przecież dla każdej z dowolnie założonych grup wynik dotyczący udziału w rynku będzie inny..planerzy nie pracują tylko na jednej grupie docelowej i w sumie na początek powinna im wystarczyć wiedza, że RMF jest w czołówce stawki..a potem to można uszczegółowić :)
Paweł Albrecht

Paweł Albrecht MEDIA COMMUNICATION
EXPERT

Temat: niewiedza media plannerów

Dobrze napisane Adam :) Z mojego skromnego doswiadczenia moge tylko powiedzieć, że nikt nie kieruje sie tylko udziałami rynkowymi, które dla róznych grup moga sie bardzo różnić. Trzeba pamietac o koszcie dotarcia do TG, o czynniku jakosciowym i całej masie innych drobiazgów :)A udziały sa dynamiczne i każde planowanie poprzedzają badania, grunt żeby wiedzieć gdzie takich informacji szukać. Po co uczyć sie na pamięć przepisu na muffiny jesli wiem, że jest w mojej książce kucharskiej na 45 stronie :)

"If you're in a bad situation, don't worry it'll change. If you're in a good situation, don't worry it'll change." ~John A. Simone, Sr.
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: niewiedza media plannerów

Niestety linka nie mam, gdyż artykuł dostepny jest w papierowj wersji październikowego PRESS'a.
Dlatego byłam ciekawa jaki Wy macie na to pogląd. Były tam i inne pytania, przytoczyłam te z wiedzy najbardziej ogólnej.
Moge jutro zacytowac dosłownie pytania, jeśli Was to interesuje:)
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: niewiedza media plannerów

Paweł Albrecht:
Dobrze napisane Adam :)

Czołem Paweł :)
Paweł Albrecht

Paweł Albrecht MEDIA COMMUNICATION
EXPERT

Temat: niewiedza media plannerów

Heyka :) Pozdro dla Jeża :)))
Agnieszka M.

Agnieszka M. specjalista i
doradca ds. reklamy
Internetowej,
psycholog...

Temat: niewiedza media plannerów

Zgadzam się z Adamem. Pamiętanie danych, które można sobie wyciągnąć w każdej chwili nie do końca koreluje z jakością wykonywanej przez plannera pracy:)
Mariusz Czykier

Mariusz Czykier dziennikarz
sportowy, redaktor,
bloger, specjalista
ds. t...

Temat: niewiedza media plannerów

fajnie :)
ale "dane, które można sobie wyciągnąć w każdej chwili" to tylko jedno z narzędzi, jakimi posługuje się planner. nie zaśmiecanie sobie głowy wynikami, które zmieniają się co miesiąc wydaje mi się absolutnie normalne.

natomiast w przytaczanym "teście" padały także inne, bardziej ogólne pytania o rynek, po którym plannerzy się poruszają. i jak padają odpowiedzi, że np. "Metropol" ukazuje się codziennie, podczas gdy został zamknięty prawie dwa lata temu, to przyznacie chyba, że trąci to lekką żenadą :) a takich kwiatków niestety jest więcej.

no ale cóż... skończyły się czasy "marketing by excellent", a zaczęły "marketing by excel" ;) i takie mamy efekty...
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: niewiedza media plannerów

dawać linka :]
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: niewiedza media plannerów

Adam Krajewski:
dawać linka :]

mogę ci zeskanować lub odesłać do kiosku , no chyba, ze mają wydanie internetowe:)))
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: niewiedza media plannerów

no nie odsyłaj mnie do kiosku ;) zima jakaś na zewnątrz okrutna..
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: niewiedza media plannerów

Adam Krajewski:
no nie odsyłaj mnie do kiosku ;) zima jakaś na zewnątrz okrutna..

oj zaraz tam zima;-))) jeno słabiutki wiaterek i mzaweczka :) chyba, ze piszesz z alaski;-) a spacerek dobrze ci zrobi:)))

konto usunięte

Temat: niewiedza media plannerów

a ja bym aż tak bardzo nie przykładał wagi do tych wyników. czytałem artykuł i odniosłem wrażenie, że... nie do końca to badanie badało istotę rzeczy.
po pierwsze primo, jak już zostało powiedziane- nie chodzi o to by wiedzieć wszystko, tylko wiedzieć to co nam jest potrzebne w danym momencie. po drugie primo, pomimo iż oczywiście wiedza podstawowa jest konieczna, a może się wydawać że taki mały szczegół jak to, że Metropol już nie jest wydawany do niej należy, to jednak mogło być tak, że to pytanie akurat trafiło na plannera zajmującego się prawie wyłącznie TV, nie mającego zbyt wiele wspólnego z prasą i ten drobiazg, pomimo iż oczywiście "fundamentalny" mógł mu po prostu być totalnie obcy :)

konkludując.... praca plannera polega na tym, by zaplanował, kupił i przeprowadził skuteczną kampanię. do tego dane są niezbędne, jednak zawsze analizy przeprowadza się osobno na potrzeby kejsu.

badanie powinno więc dotyczyć umiejętności planowania raczej, niż pamiętania szczegółowych danych... chociaż oczywiście od nadmiaru wiedzy głowa nie boli ;)

... pozdro dla jeża i dla ślimaka, który pewnie jeszcze kacuje w Kamykach ;)
Jolanta Równiak

Jolanta Równiak Project Management
Leader

Temat: niewiedza media plannerów

Od jakiegoś czasu staram sie o pracę w domu mediowym czy w ogóle w media planningu. Będąc na jednej z rozmów dostałam test, gdzie pytania były podobne do tych przedstawianych co roku w pressie.
I jak sie okazało, madia planner powinien wiedzieć "pewne szczegóły", bo - jak usłyszałam - czasem klienci potrafią zaskoczyć dość nietypowamymi pytaniami nt. obecnej sytuacji w mediach. I wówczas media planner - czy przedstawiciel danej agencji powinnien dobrze wybrnąć z sytuacji.

Ja myślę, że takie sytuacje zdarzają sie bardzo sporadycznie, no i nie ma co ukrywać - domy mediowe są wybierane na podstawie przygotowanych madia planów, odpowiednich analiz, dobrze wyselekcjonowanych targetów... a nie "wyrywkowej" znajomości rynku mediów.

Ale może macie inne doświdczenia?
Mariusz Czykier

Mariusz Czykier dziennikarz
sportowy, redaktor,
bloger, specjalista
ds. t...

Temat: niewiedza media plannerów

no coż... punkt widzenia oczywiście zależy od punktu siedzenia ;) plannerzy z pewnością będą bronili swojego, bo oparcie się na danych z różnego rodzaju optymalizatorów oszczędza im czas i ułatwia pracę. i to mnie oczywiście nie dziwi.

warto jednak zwrócić uwagę na jedną sprawę: kupując czas lub powierzchnię w mediach kupuje się de facto uwagę jakiejś grupy odbiorców. a ci nie sięgają po gazetę z tego powodu, że ta ma wysoką sprzedaż i czytelnictwo. nie oglądają tv z uwagi na ratingi. interesuje ich treść, to, co jest w środku.

gros ofert reklamowych w różnych mediach odwołuje się do zawartości. wszelkie wydania okazjonalne, tematyczne, często jednorazowe, nie mają swojego odwzorowania w software'ach plannerskich.
do tego niezbędna jest wiedza o rynku i otwartość plannera na tego typu działania (oraz oczywiście skuteczność handlowców mediowych w informowaniu o tym).

konto usunięte

Temat: niewiedza media plannerów

zgadzam się. jak już powiedziałem... dla chcących... od nadmiaru wiedzy głowa nie boli :)
Adam Krajewski

Adam Krajewski Manager Działu
Reklamy i
Sponsoringu

Temat: niewiedza media plannerów

Mariusz Czykier:
no coż... punkt widzenia oczywiście zależy od punktu siedzenia ;) plannerzy z pewnością będą bronili swojego, bo oparcie się na danych z różnego rodzaju optymalizatorów oszczędza im czas i ułatwia pracę. i to mnie oczywiście nie dziwi.

warto jednak zwrócić uwagę na jedną sprawę: kupując czas lub powierzchnię w mediach kupuje się de facto uwagę jakiejś grupy odbiorców. a ci nie sięgają po gazetę z tego powodu, że ta ma wysoką sprzedaż i czytelnictwo. nie oglądają tv z uwagi na ratingi. interesuje ich treść, to, co jest w środku.

gros ofert reklamowych w różnych mediach odwołuje się do zawartości. wszelkie wydania okazjonalne, tematyczne, często jednorazowe, nie mają swojego odwzorowania w software'ach plannerskich.
do tego niezbędna jest wiedza o rynku i otwartość plannera na tego typu działania (oraz oczywiście skuteczność handlowców mediowych w informowaniu o tym).

heh zawartość danego medium jest ważna o tyle o ile planujesz w nim jakieś działania niestandardowe..otwartość planera jest oczywiście ważna ale czy akcje niestandardowe to coś czego poszukują na co dzień planerzy? jeśli klient nie zapyta to nie ma tematu

oczywiście można starać się poprzez znajomego planera zachęcić klienta do pewnych działań w oparciu o zawartość medium ale praktyka pokazuje, że wtedy wskazany jest bezpośredni kontakt handlowca/doradcy z klientem a dopiero później rozmowa z planerem (już po rekomendacji klienta)

pozdro Piotrek ;)

konto usunięte

Temat: niewiedza media plannerów

Agnieszka M.:
Zgadzam się z Adamem. Pamiętanie danych, które można sobie wyciągnąć w każdej chwili nie do końca koreluje z jakością wykonywanej przez plannera pracy:)

a moim zdaniem troche koreluje. jak rozmawiasz z kims na gorąco to tez musisz potrafic przekazc wiarygodne informacje i sprzedac produkt. nie bedziesz leciala do najblizszego kompa po badania.

ale nie o to do konca chodzi. jak sie ktos interesuje tematem i jest profesjonalista, to siedzi w tym po uszy i taka wiedza jest u niego normalna jak oddychanie.Michał Poliński edytował(a) ten post dnia 28.11.08 o godzinie 18:50
Agnieszka M.

Agnieszka M. specjalista i
doradca ds. reklamy
Internetowej,
psycholog...

Temat: niewiedza media plannerów

Michał,
Jasne jest dla mnie, że planner powinien znać dane, ale wg mnie wiedza pt. znajomość dokładnych wartości procentowych nie jest mu potrzebna do życia. Wystarczy, że zna przybliżone wartości.
Jeśli chodzi o rozmowy z klientem... cóż, do każdej się trzeba przygotować i tyle, co oznacza dla mnie także zapoznanie sie z najświeższymi danymi:)

No i fakt... jak sie ktos interesuje tematem to dane zna... bez przesady jednak z cyferkami, ważniejsza jest znajomość trendów dotyczących tych cyferek:)

konto usunięte

Temat: niewiedza media plannerów

niewiedza wogóle panuje na rynku w .pl ...

Następna dyskusja:

Menedżer a media




Wyślij zaproszenie do