Tomasz Mendak

Tomasz Mendak Co-Owner / R&D
Manager

Temat: Profilaktyka przeciw chorobom zawodowym

Jakie elementy powinny się składać na profilaktykę chorób zawodowych pracowników biurowych?

1.Odpowiednie przygotowanie miejsca pracy. Ergonomiczne stanowiska pracy to przede wszystkim dobór odpowiednich mebli (biurko, krzesło) oraz sprzętu komputerowego. Gdy już je posiadamy, powinny one zostać dostosowane do potrzeb pracownika oraz ustawione w odpowiedni, poprawny sposób.

2. Zadbać o odpowiednie oświetlenie biura, mikroklimat (temperatura, wilgotność).

3. Właściwe wykorzystanie ustawowych pięciominutowych przerw, po każdej godzinie pracy przed monitorem komputera.

4. Wykonywanie prostych ćwiczeń wzmacniająco-rozluźniających podczas przerw, mające na celu zaangażowanie nie używanych mięśnie do pracy oraz w konsekwencji ich wzmocnienie i rozluźnienie.

5. Regularne korzystanie z usługi masażu biurowego, która pozwoli na rozluźnienie, relaks, uwolni od ewentualnych dolegliwości bólowych oraz nagromadzonych napięć.

6. Aktywność fizyczna po godzinach pracy, czyli uczęszczanie na dodatkowe zajęć sportowych mających na celu zwiększenie wydolności oraz wzmocnienie mięśni ( np. basen, aerobik, bieganie).


Obrazek
Tomasz Mendak edytował(a) ten post dnia 02.09.10 o godzinie 16:16