Maciej Patla E-commerce Manager
Temat: Wpływ reklamy branży motoryzacyjnej w mediach na decyzje...
Wpływ reklamy branży motoryzacyjnej w mediach na decyzje zakupowe.Chciałem Wam przybliżyć ten temat. Otóż, przeprowadzałem analizę rynku motoryzacyjnego w USA i znalazłem kilka ciekawych zestawień.
Przeanalizowano wydatki General Motors, Forda oraz Toyoty w 2007r.
Przykładowo w GM % udział mediów w wydatkach wyglądał następująco:
- Magazyny - 12,2%
- Gazety - 6,7%
- Outdoor - 1,2%
- TV - 40,3%
- Radio - 3,0%
- Internet - 3,6%
Respondenci badani w ankiecie: "Jaki wpływ na Twoje decyzje zakupowe miało wybrane medium", wypowiedzieli się następująco:
- Magazyny - 16,9%
- Gazety - 17,0%
- Outdoor - 10,2%
- TV - 17,5%
- Radio - 6,4%
- Internet - 8,7%
Wyniki są bardzo ciekawe. Wg prognoz na kolejne lata do 2012 roku, wydatki branży motoryzacyjnej na reklamę w internecie wzrosną średnio do 24,4% w 2012 r. (http://emarketer.com)
Ja prognozuję, że w budżetach na kolejne lata, wielu importerów również będzie zwiększało wydatki na reklamę w internecie kosztem pozostałych mediów.
Ciekawy jestem Waszych opinii na ten temat. Czy zwiększając zaangażowanie budżetu na internet, kosztem pozostałych mediów zwiększy się wpływ na decyzje zakupowe u Klientów w Polsce?