Maciej Patla

Maciej Patla E-commerce Manager

Temat: Wpływ reklamy branży motoryzacyjnej w mediach na decyzje...

Wpływ reklamy branży motoryzacyjnej w mediach na decyzje zakupowe.

Chciałem Wam przybliżyć ten temat. Otóż, przeprowadzałem analizę rynku motoryzacyjnego w USA i znalazłem kilka ciekawych zestawień.

Przeanalizowano wydatki General Motors, Forda oraz Toyoty w 2007r.
Przykładowo w GM % udział mediów w wydatkach wyglądał następująco:
- Magazyny - 12,2%
- Gazety - 6,7%
- Outdoor - 1,2%
- TV - 40,3%
- Radio - 3,0%
- Internet - 3,6%

Respondenci badani w ankiecie: "Jaki wpływ na Twoje decyzje zakupowe miało wybrane medium", wypowiedzieli się następująco:

- Magazyny - 16,9%
- Gazety - 17,0%
- Outdoor - 10,2%
- TV - 17,5%
- Radio - 6,4%
- Internet - 8,7%

Wyniki są bardzo ciekawe. Wg prognoz na kolejne lata do 2012 roku, wydatki branży motoryzacyjnej na reklamę w internecie wzrosną średnio do 24,4% w 2012 r. (http://emarketer.com)
Ja prognozuję, że w budżetach na kolejne lata, wielu importerów również będzie zwiększało wydatki na reklamę w internecie kosztem pozostałych mediów.
Ciekawy jestem Waszych opinii na ten temat. Czy zwiększając zaangażowanie budżetu na internet, kosztem pozostałych mediów zwiększy się wpływ na decyzje zakupowe u Klientów w Polsce?

konto usunięte

Temat: Wpływ reklamy branży motoryzacyjnej w mediach na decyzje...

Witam , piszę prace dyplomową na temat roli reklamy w komunikacji między firmą a klientem na przykładzie marek samochodów : Fiat ,Toyota , Mercedes . Poszukując materiałów w internecie natrafiłem na Pana wątek , mimo iż był założony dosyć dawno mam pytanie czy posiada Pan jakiekolwiek informacje na temat wpływu reklamy wymienionych marek samochodów na decyzje zakupowe klientów??? Z góry dziękuje za jaką kolwiek pomoc . ;-)
Maciej Patla

Maciej Patla E-commerce Manager

Temat: Wpływ reklamy branży motoryzacyjnej w mediach na decyzje...

Witam,
No tak, to był stary wątek i sam tutaj dawno nie zaglądałem. Musiałbym poszukać trochę w archiwum.

Od czasu publikacji tego wątku, można zauważyć, że miałem branża motoryzacyjna będzie śmielej poczyniała sobie w Internecie. Teraz w dobie kryzysu, kiedy słabo sprzedają się samochody, wiele firm z branży motoryzacyjnej stara się odszukać najskuteczniejszej drogi do wypromowania swoich marek.

Każdy kraj ma swoją specyfikę. Odbiorca w Polsce różni się od tego w Niemczech. Dlatego marki sprzedające swoje samochody w Polsce powinny mieć większą dowolność w prowadzeniu działań reklamowych, a nie tylko wykorzystywać to co otrzymają od Centrali poza granicami naszego kraju.

Globalne działania brandów motoryzacyjnych pociąga za sobą również globalne wybranie domów mediowych, które odpowiadają za zakup mediów. To niestety często blokuje marketerów polskich przed realizację na prawdę fajnych i odważnych kampanii reklamowych, szczególnie w Internecie.

Nie wiem, czy uda mi się wydobyć dane, które mogłyby się Panu na coś przydać. Natomiast w sieci na pewno znajdzie Pan wiele ciekawych porównań.

Wystarczy porównać wydatki reklamowe do wyników sprzedaży poszczególnych marek i modeli. Porównać jakie średnie ceny i promocje mają te modele. Dużo ciekawych wniosków z zachowań polskich kierowców można wyciągnąć.

Pozdrawiam.



Wyślij zaproszenie do