konto usunięte

Temat: Częsty feedback wpływa na jakość pracy

Częsty feedback wpływa na jakość pracy

Feedback płynący od pracodawcy nie powinien już być uważany za przykry i wykonywany jedynie od czasu do czasu obowiązek. Dlaczego? Świadczą o tym przede wszystkim opinie samych pracowników. Już 2/3 z nich uważa, że informacje zwrotne przekładają się na jakość pracy. O konieczności przeprowadzenia zmian w tym zakresie przekonują również eksperci, wieszcząc rychły koniec ocenom rocznym. Na rynku pracy coraz silniejszą reprezentację ma bowiem młode pokolenie, dla których rozmowa z szefem raz do roku to zdecydowanie za mało. Niemal wszyscy pracownicy z tej grupy postulują większą częstotliwość informacji zwrotnych, a co piąty uważa, że powinny one płynąć każdego dnia.

Eksperci nie pozostawiają złudzeń – dotychczasowy sposób i częstotliwość przekazywania informacji zwrotnych
stały się nieefektywne i w tym zakresie konieczne jest przeprowadzenie szybkich zmian. Ciągle stosowany system ocen rocznych nie dość, że jest nazbyt długi i dość skomplikowany, to jeszcze w znikomym stopniu przekłada się na wzrost zaangażowania pracownika w realizację wyznaczonych mu, codziennych celów. Doroczne rozmowy przełożonych z podwładnym łączą się najczęściej z premiowaniem, przez co zbyt mocno skupiają się na przeszłości i identyfikowaniu obszarów wymagających poprawy, pomijając jednocześnie kwestie z rozwojem mocnych stron zatrudnionego i polepszaniem tych słabszych.

"Rozwiązaniem, które z powodzeniem stosujemy w praktyce, jest całkowite odejście od ocen rocznych, sztywno określonych zarówno pod względem terminu, jak i formy. Zamiast tego wprowadzamy częstsze rozmowy rozwojowe, które odbywają się co najmniej co kwartał i nie są związane wyłacznie z momentem decydowania o premii dla pracownika. Konwencja takiej rozmowy zakłada obustronny przepływ informacji i duży nacisk na rozwój osobisty pracownika, który nie ogranicza się wyłącznie do wsparcia szkoleniowego, ale też tworzy perspektywy rozwojowe w oparciu o zadania stawiane przed pracownikiem, zmiany zakresu obowiązków i umożliwianie uczenia się na bazie codziennych wyzwań w organizacji – wyjaśnia Ewa Wawszczak, General HR Manager w Randstad Polska".
(...)
http://www.firma.egospodarka.pl/156251,Czesty-feedback...