konto usunięte

Temat: Linux jako centrala telefoniczna w firmie

Witam szanowne grono!

Przyśniło mi się dzisiaj, że robimy upgrade serwera firmowego ze starego trupa, na coś bardziej nowoczesnego, przy okazji pozbywamy się istniejącej centrali telefonicznej na rzecz karty pci/pci-e wraz z jakimś (darmowym) oprogramowaniem i dzięki temu możemy do której podpinamy naszą jedną linię telefoniczną oraz możemy:

- nagrać powitanie odpowiednio długie, żeby móc wymienić wszystkie działy w firmie wraz z numerami wewnętrznymi
- skonfigurować wędrówkę dzwoniącego telefonu na miliard różnych sposobów
- podczepić do tego faks prawdziwy fizyczny, lub emulować go softwareowo (np. odbiór do pdf)

Nie mam za bardzo rozeznania w centralkach telefonicznych, więc zwracam się z pytaniem, jak ta sprawa wygląda w połączeniu z linuksem? Za czym googlować?
Wojtek K.

Wojtek K. brakujące ogniwo
tego całego bajzlu

Temat: Linux jako centrala telefoniczna w firmie

Peter K.:
Za czym googlować?
Asterisk
Podobno można robić cuda, ale trochę czasu trzeba na to poświęcić.
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: Linux jako centrala telefoniczna w firmie

Freeswitch, Yate.
Jeśli jeszcze nie znasz żadnych PBX'ów, to zaoszczędź sobie problemów i omiń asterisk'a... (chyba, że tylko on obsługuje Twoją kartę)
Kamil Legenc

Kamil Legenc KAMLEGIT - Modern
Business Solutions

Temat: Linux jako centrala telefoniczna w firmie

http://www.asterisk.org/. Ja również polecam Asteriksa. Ogromne możliwości. Dobra zabawa.

http://kamlegIT.pl

konto usunięte

Temat: Linux jako centrala telefoniczna w firmie

Ktos z was ma u siebie skonfigurowany? I czy mozna zobaczyc jak to smiga albo dowiedziec sie "kilku" trapiacych spraw?

Następna dyskusja:

Portal na temat zastosowani...




Wyślij zaproszenie do