Temat: Problem z cennikiem na stronie WWW

Cześć,

mój współlokator ma pewien problem z cennikiem na stronie www. Od dwóch tygodni próbujemy rozwiązać problem, lecz bezskutecznie. Przybliże sytuacje.

Prowadzi firmę, która zajmuje się dostarczaniem rozwiązań IT dla biznesu.
Po analiticsie widzimy, że osoba wchodzi na stronę główną, następnie przechodzi do strony z cennikiem, po czym opuszcza stonę. Wygląda to następująco:
HOME ---> CENNiK ---> EXIT (user opuszcza stronę).
Cennik wygląda w następujący sposób: jest jedna tabela podzielona na cztery sekcje (pakiety). Z boku opis co wchodzi w skład pakietów, pod każdym z pakietów button ZAPYTAJ. Pod sekcją opis procesu w punktach jak działa, klienci oraz formularz kontaktowy.
*Cennik nie ma podanych cen usług.

Będę wdzięczna jeśli ktoś odpowie mi na pytania:
Jak na dłużej zachować użytkownika na stronie?
Co zrobić, aby cennik był atrakcyjnieszy i żeby użytkownik nie opuszczał od razu strony?
Jak zachęcić go do zostawienie maila, telefonu?

E.

konto usunięte

Temat: Problem z cennikiem na stronie WWW

Udostępnić ceny:) Jeśli nie ma cen, strona nie powinna nazywać się cennik tylko zapytanie ofertowe. A tak rozczarowany przeglądający opuszcza stronę tak szybko jak się na niej znalazł.

Temat: Problem z cennikiem na stronie WWW

Karolina R.:
Udostępnić ceny:) Jeśli nie ma cen, strona nie powinna nazywać się cennik tylko zapytanie ofertowe. A tak rozczarowany przeglądający opuszcza stronę tak szybko jak się na niej znalazł.

Karolina nie chcemy udostępniać cen z dwóch powodów:
- konkurencja,
- każdy klient jest inny, wyceny są w większości indywidualne.

Temat: Problem z cennikiem na stronie WWW

Skoro użytkownik wychodzi, to nie znalazł potrzebnych informacji, a to co zobaczył nie przekonało go, że jest duża szansa na otrzymanie tego czego chce, więc nie pyta o szczegóły (nie klika w przycisk).

Cennik bez cen, to wystarczający powód by zamknąć stronę, chyba, że w danej branży jest to standard (np. dobra luksusowe). Warto podać jakieś orientacyjne ceny jako punkt odniesienie dla klienta ("Cena od XXX zł") lub jeśli to możliwe jakiś prosty kreator do szacowania cen. Ludzie nie lubią czekać na wyceny, a także być przepytywani o milion parametrów.
Jesli ścieżka "HOME ---> CENNiK ---> EXIT" jest precyzyjna, to albo na stronie głównej jest tak dużo wyczerpujących informacji, albo klienci idący tą ścieżką zainteresowani są przede wszystkim ceną (nie ma tu próby poznania szczegółów oferty). Rozczarowanie na stornie hmmm... "cennika" może być bolesne.

Druga sprawa, to atrakcyjnośc oferty. Skoro klient przestaje być zainteresowany po jej zobaczeniu, to raczej dla niego jest mało atrakcyjna.
Czym ta oferta różni się od konkruencji?
Może nie jest to dostatecznie podkreślone na stronie "cennika"?
Może w opisie brakuje jakichś istotnych elementów (oczywistych dla wykonawcy, a klient myśli, że tego nie ma w pakiecie)?
Może jakieś elementy na tej stronie są mało profesjonalne i zrażają klienta? Może buttony generowane są przez jakieś wadliwe skrypty i na niektórych przeglądarkach lub rozdzielczościach w ogóle się nie wyświetlają? Tak w ogóle, to do czego służą te buttony? Do wysyłania maila przez klienta pocztowego? To samo jeśli chodzi o formularz - może klient próbuje go wysłać, dostaje błąd, więc wychodzi...? Możliwości jest multum, ale najlepiej byłoby po prostu zrobić audyt strony, bo póki co można tylko domniemywać.



Wyślij zaproszenie do