Edyta Floras

Edyta Floras Trener on-line /
Konsultant ds.
marketingu

Temat: Jakie kontakty są odpowiedznie i gdzie ich szukać?

Ostatnio coraz częściej trafiają do mnie informacje na temat różnego rodzaju spotkań. Mamy spotkania dla kobiet,spotkania dla osób zajmujących się HR, spotkania dla osób zajmujących się marketingiem, spotkania dla ... ojej tego jest naprawdę sporo.

Czy tego typu informacje trafiają również do Ciebie, jeśli tak, napisz, które spotkania uważasz za najciekawsze i czym kierujesz się przy ich wyborze.

Jeśli chodzi o mnie, zaczęłam bliżej przyglądać się temu zjawisku. Najczęściej zachęcana jestem tym, że na takim spotkaniu jest duża grupa osób, wśród której mogą pojawić się moi potencjalni klienci.

Ok, w sumie dobry powód. Gorzej, kiedy na takich spotkaniach pojawiają się osoby, których jedyną myślą jest "sprzedać" swój produkt czy usługę.
Pierwsze skojarzenie, jakie przychodzi mi do głowy - to targowisko pełne straganów i żywej duszy, która była by zainteresowana takim spotkaniem.

Nie oznacza to, że jestem negatywnie nastawiona do tego typu spotkań. Dla mnie ważne jest to, jak ono jest zorganizowane. Oprócz możliwości zapoznania się z uczestnikami spotkania, chciałabym mieć możliwość dowiedzenia się czegoś nowego. A wiem, że i takie spotkania się zdarzają :)

Ciekawa jestem, jak Ty wykorzystujesz takie spotkania i czy w ogóle z takich spotkań korzystasz. Co na takich spotkaniach jest dla Ciebie ważne? Co pomaga a co przeszkadza podczas takich spotkań?

Temat: Jakie kontakty są odpowiedznie i gdzie ich szukać?

Targowisko pełne straganów ... celne spostrzeżenie. Rzeczywiście tak to najczęściej wygląda, a sporo się takich spotkań ostatnio namnożyło.

Dlatego ja zawsze wybieram takie, gdzie jest coś ciekawego w programie, np. wykład. Nowe kontakty to wartość dodana. Bo tak naprawdę samo zbieranie wizytówek nic nie daje. To tylko okazja do nawiązania kontaktu. Na spotkaniu można jedynie chwilę porozmawiać, tyle, by stwierdzić czy są jakieś punkty styczne. Z tego tylko znikomy % przełoży się na faktyczne kontakty, większość to będą tylko kartonowe prostokąciki bez twarzy, zebrane w wizytowniku.

Oczywiście każde takie spotkanie jest okazją do ćwiczenia umiejętności networkingowych, ale nie ma co liczyć na nagły przypływ klientów w wyniku takiego spotkania. Z moich obserwacji wynika, że najwięcej korzysta z tego organizator spotkania. I nie mam tu na myśli opłaty za organizację czy catering. Po prostu włączanie się w organizację różnych przedsięwzięć to doskonały sposób na budowanie swojego wizerunku, i dopiero on może przyciągnąć do nas klientów.

Następna dyskusja:

Jak, dlaczego i gdzie kupuj...




Wyślij zaproszenie do