Marek K.

Marek K. Sales IT, software ,
consulting,
outsourcing

Temat: Ocena procesu sprzedaży przez klienta

tak się zastanawiam......, jakie wg. was powinny znaleść się w ankiecie kryteria oceny przez klienta procesu sprzedaży produktu ?
np.
-terminowość złożenia oferty
-kompletność oferty
-realizacja dostawy
-komunikacja z AM i PM
.... ?

Piotr Rybałtowski

Piotr Rybałtowski Programista PHP,
Symfony, Zend
Expressive, Node.js

Temat: Ocena procesu sprzedaży przez klienta

Marek K.:tak się zastanawiam......, jakie wg. was powinny znaleść się w ankiecie kryteria oceny przez klienta procesu sprzedaży produktu ?
Jakość obsługi (tu może być więcej pytań), opakowanie dostawy, załączone instrukcje (zależy od usługi/towaru)
Marcin Bacia

Marcin Bacia ...-BraveMind-...

Temat: Ocena procesu sprzedaży przez klienta

Wystarczy prześledzić cały proces, i wyodrębnić konkretne etapy.

Nie zapominając oczywiście przyjąć perspektywy klienta a nie firmy, bo te często się rozbiegają.
Aneta R.

Aneta R. Senior Buyer at
Shell

Temat: Ocena procesu sprzedaży przez klienta

bardzo ważny punkt- obsługa po sprzedaży, zależy oczywiście od branży, ale w niektórych jest to istotny element i częśto negocjowany jeszcze przed kontraktem (free serwis, doradzctwo...)

no i oczywiście nastawienie do klienta (aż dziwne jak cesto polskie firmy nie sa zainteresowane zrobieniem niezłego biznesu...)

Pzdr:)
Marek K.

Marek K. Sales IT, software ,
consulting,
outsourcing

Temat: Ocena procesu sprzedaży przez klienta

Aneta R.:bardzo ważny punkt- obsługa po sprzedaży, zależy oczywiście od branży, ale w niektórych jest to istotny element i częśto negocjowany jeszcze przed kontraktem (free serwis, doradzctwo...)

no i oczywiście nastawienie do klienta (aż dziwne jak cesto polskie firmy nie sa zainteresowane zrobieniem niezłego biznesu...)

Pzdr:)


no tak , ale tu bardziej chodzi o obsługę i przebieg samego procesu sprzedaży. Obsługa po sprzedaży to juz całkiem "inna para kaloszy" . Czekam na wasze propozycje :)

konto usunięte

Temat: Ocena procesu sprzedaży przez klienta

Marek K.:

no tak , ale tu bardziej chodzi o obsługę i przebieg samego procesu sprzedaży. Obsługa po sprzedaży to juz całkiem "inna para kaloszy" . Czekam na wasze propozycje :)


Marek ma racje, wszystkie elementy które były wyżej wymienione ja bym raczej podpiął pod wartość konsumencką firmy. Sama akcja sprzedaży jest oczywiście jej częścią ale odnosi się do innych rzeczy.

Trudno jest się wbić we właściwy tok myślenia, gdyż nie wiem jaki to produkt. Jednak ja zawsze zwracam dużą uwagę na to czy personel który mi sprzedaje ten produkt zna go dobrze i czy sam go używa, tak by pokazać mi jego najlepsze strony. Działa to nawet w przypadku Internetu. Koszmarem jest sytuacja kiedy sprzedawca nie potrafi np. włączyć urządzenia itp.

A jeżeli chodzi konkretny moment sprzedaży przydało by się na pewno pytanie o możliwość płatności na różne sposoby, jeżeli chodzi o duże kwoty to być może preferencyjny system ratalny.

Ale to wszytki zależy od tego Kto kupuje? Co kupuje? Jak kupuje? Kiedy kupuje? Gdzie kupuje? Jak często kupuje? Dlaczego kupuje? Ile kupuje?

Swoją drogą jeżeli chodzi o proces sprzedaży towarów, proponuję przyjrzeć się bliżej marce LPP, na Polskę wyróżniają się znacznie jeżeli chodzi o proces obsługi klienta podczas procesu sprzedaży - zwłaszcza sieć sklepów Croop Town. A jeżeli chodzi o usługi to nic chyba nie przebije LUCAS BANKU i BPH, byłem kiedyś na wykładach w formie szkolenia w tym zakresie i powiem jedno standard jest bardzo wysoki.

Pozdrawiam,
Aureliusz

Następna dyskusja:

ocena istniejacego procesu ...




Wyślij zaproszenie do