Temat: Ocena procesu sprzedaży przez klienta
Marek K.:
no tak , ale tu bardziej chodzi o obsługę i przebieg samego procesu sprzedaży. Obsługa po sprzedaży to juz całkiem "inna para kaloszy" . Czekam na wasze propozycje :)
Marek ma racje, wszystkie elementy które były wyżej wymienione ja bym raczej podpiął pod wartość konsumencką firmy. Sama akcja sprzedaży jest oczywiście jej częścią ale odnosi się do innych rzeczy.
Trudno jest się wbić we właściwy tok myślenia, gdyż nie wiem jaki to produkt. Jednak ja zawsze zwracam dużą uwagę na to czy personel który mi sprzedaje ten produkt zna go dobrze i czy sam go używa, tak by pokazać mi jego najlepsze strony. Działa to nawet w przypadku Internetu. Koszmarem jest sytuacja kiedy sprzedawca nie potrafi np. włączyć urządzenia itp.
A jeżeli chodzi konkretny moment sprzedaży przydało by się na pewno pytanie o
możliwość płatności na różne sposoby, jeżeli chodzi o duże kwoty to być może preferencyjny system ratalny.
Ale to wszytki zależy od tego Kto kupuje? Co kupuje? Jak kupuje? Kiedy kupuje? Gdzie kupuje? Jak często kupuje? Dlaczego kupuje? Ile kupuje?
Swoją drogą jeżeli chodzi o proces sprzedaży towarów, proponuję przyjrzeć się bliżej marce LPP, na Polskę wyróżniają się znacznie jeżeli chodzi o proces obsługi klienta podczas procesu sprzedaży - zwłaszcza sieć sklepów Croop Town. A jeżeli chodzi o usługi to nic chyba nie przebije LUCAS BANKU i BPH, byłem kiedyś na wykładach w formie szkolenia w tym zakresie i powiem jedno standard jest bardzo wysoki.
Pozdrawiam,
Aureliusz