Anna Lach-Bilska

Anna Lach-Bilska GL Senior Accountant

Temat: wzbudzanie emocji przez zapach

Najłatwiej przez nos bo jak wiadomo u nas w ewolucji tak się stało ze tędy najłatwiej wzbudzić określone emocje, przywołać wspomnienia, wprowadzić w odpowiedni nastrój. Przecież szeroki trend w wykorzystywaniu zapachów w marketingu istnieje. Manipulacja, manipulacja... Przyponiało mi się jeszcze kino, w którym podczas wyświetlania fimu rozpylano odpowiedni zapach, las-zapach lasu:) itd. Zobaczyć i poczuć i odczuć jednocześnie...ale to gdzieś w japonii...:)
Gdyby ktoś dysponował wieściami nt. najnowszych badań w tym zakresie to proszę o podzielenie się nimi:)Anna Lach edytował(a) ten post dnia 14.11.07 o godzinie 11:31

konto usunięte

Temat: wzbudzanie emocji przez zapach

POLECAM "POPPERS"!!! TO SĄ EMOCJE!

Temat: wzbudzanie emocji przez zapach

Zapach to potęga. Ostatnio idąc z koleżanką do sklepu obiecalam sobie, ze nic nie kupię. Przechodząc obok suszonych kompozycji po porstu nie moglam się powstrzymać. To byla jakaś mieszanka imbiru z czymś bliżej nie określonym. Teraz leży sobie w szklanej miseczne na biurku i poprawia mi nastrój ;)
Agnieszka C.

Agnieszka C. opiekun klienta

Temat: wzbudzanie emocji przez zapach

wzbudzanie albo "przypominanie" emocji przez zapach
jakiś konkretny zapach mam powiązany z jakims bodźcem, wspomnieniem miłym... bądź nie
i w momencie "poczucia go" przypomina, wywołuje na powierzchnię te wszystkie "przywiązane" emocje
a w drugą stronę... jak to działa? kodowanie-wiązanie? ;)
mam wrażenie, że raczej emocje "zapamiętują" zapachy...
a może jest inaczej? ;)
ciekawe :)

konto usunięte

Temat: wzbudzanie emocji przez zapach

istnieją dwa rodzaje na wyjaśnienie emocji i percepcji. Generalnei pierwszy z nich jest teoria tzw. emocjonalno-kognitywna , ktora określa iż emocje mogą zostać wywołane bez wcześniejszego procesu myślowego oraz druga teoria kognitywno-emocjonalną ,ktora pokazuje rolę przyczynową percepcji jako warunku koniecznego ale niewystarczajacego do wywołania emocji. ak więc jak widzisz jest i tak i tak. W poxniejszym czasie nasza pamiec zapachowa jest w stanie odtworzyć obrazy z przeszłości. W znacznie większym procencie odbieramy zapachy w 1 formie bez procesu myslowego, stad też jest to coś w rodzaju odbioru podprogowego.
Jednak wykorzystanie zapachów w marketingu nie jest kompletnie reklamą podprogową, ponieważ nie wykorzystujemy żadnych ukrytych przekazów. Odbiór zapachów jest calkowicie naturalny i wykorzystanie zapachu w placówce sprzedazowej jest jednym z elementów oddziaływania na zmysły. To ,że zmysl węchu jest najbardziej podatny na takie bodźce to juz proszę mieć zastrzeżenia do Maki Natury....

konto usunięte

Temat: wzbudzanie emocji przez zapach

Jeśli chodzi jednak o wykozrystanie zapachów w procesie zakupowym jest jedna pewna istotna zależność , a mianowicie , że wzrost stopnia pobudzenia oraz przyjemnosci wywołanych przez zapach jest odwronie proporcjonalna do natężenia zapachu. Im bardziej intensywny zapach tym mniej pozytywny odbiór.

Następna dyskusja:

bez emocji




Wyślij zaproszenie do