Anita Adamowska

Anita Adamowska MARY KAY POLAND,
ORANGE POLAND

Temat: Raport Rynek Żywności Ekologicznej w Polsce

Szanowni Państwo

Rynek żywności ekologicznej w Polsce to szybko rozwijający się segment o dużym potencjale. Podobnie jak w innych krajach europejskich, również w Polsce certyfikowana żywność ekologiczna cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Agencja badawcza Inquiry opublikowała raport branżowy poświęcony temu segmentowi.

W 2010 roku wartość rynku certyfikowanej żywności ekologicznej oszacowano na ok. 300-350 mln zł. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych pięciu lat rynek ma szansę na podwojenie wartości.

Zwiększony popyt sprawia, że produkcją żywności ekologicznej coraz bardziej interesują się zarówno gospodarstwa rolne, jak i przetwórcy.

W 2010 roku żywność ekologiczną wytwarzało prawie 21 tys. certyfikowanych producentów rolnych – aż o 23% więcej w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Od roku 2004 liczba ekologicznych gospodarstw rolnych powiększyła się ponadpięciokrotnie. Ponadto w 2010 roku działało prawie 300 przetwórców żywności ekologicznej.

Najwięcej żywności ekologicznej sprzedaje się w wyspecjalizowanych sklepach, których w 2010 r. działa lo ok. 400. Coraz częściej też produkty tego rodzaju są dostępne w super- i hipermarketach. Rozwijają się także inne kanały sprzedaży.

Rośnie wybór ekożywności, dostępnej zarówno w wyspecjalizowanych, jak i ogólnospożywczych sklepach internetowych, choć nadal dostępność produktów nie jest wystarczająca. W Polsce działa już kilka sieci delikatesów ekologicznych. Największa z nich, Organic Farma Zdrowia SA, prowadzi 22 sklepy w dziewięciu największych polskich miastach.

Pomimo dynamicznego wzrostu i rosnącego zainteresowania konsumentów, polskiemu rynkowi ekożywności wciąż daleko do dojrzałości. Świadczyć o tym może choćby jego znikomy udział w całości rynku spożywczego oraz stosunkowo niskie wydatki polskich konsumentów na żywność ekologiczną – kilkadziesiąt razy mniejsze niż obywateli takich państw Unii Europejskiej jak Niemcy, Szwecja czy Szwajcaria.

Polacy jednak mylą pojęcia żywności zdrowej, tradycyjnej i ekologiczne z produktami pochodzącymi ze wsi i nie przykładają wagi do certyfikatów. Są jednak zainteresowani ogólnie pojętą zdrową żywnością, akceptują też nieco wyższe ceny.

Więcej informacji: http://inquiry.com.pl/publikacje/raporty

http://inquiry.com.pl/publikacje/raporty/

W razie zainteresowania ofertą proszę o kontakt telefoniczny bądź mailowy:

Pozdrawiam serdecznie

505 458 900
a.binkowska@inquiry.com.pl