Temat: Nie działają przeglądarki - komputer jest połączony
Po pierwsze sprawdź czy masz twój komputer jest dobrze połączony z Liveboxem.
Najprościej sprawdź tak. Uruchamiasz wiersz poleceń (klikasz w logo Windows na pasku i wpisujesz cmd i wciskasz enter), w nowo otwartym oknie wpisujesz: "ping 212.77.100.101" (bez cudzysłowu) i wciskasz enter.
Jeśli pojawi się kilka linijek tekstu z których pierwsza będzie wyglądać mniej więcej tak: "Odpowiedź z 212.77.100.101: bajtów=32 czas=19ms TTL=249", a w trzeciej linijce od dołu będzie na końcu w nawiasie "(0% straty)," to znaczy, że komputer ma połączenie z internetem i winą jest wirus w komputerze, który blokuje przeglądarkom możliwość otwierania stron. Należy przeskanować komputer antywirusami (darmowy typu AVG) i usuwaczami innych śmieci z systemu (typu Ad-Aware, Spybot, można jeszcze sprawdzić CCleaner). Jeśli nie pomoże to spróbować wrócić do poprzednich ustawień systemu dzięki "Przywracanie systemu". Jeśli się nie da to obawiam się, że czeka reinstalka systemu.
To była pesymistyczna wizja.
Optymistyczna - jeśli po wciśnięciu enter po wpisaniu "ping..." będzie wiadomość, że nie można połączyć się z serwerem to znaczy, że komputer nie ma połączenia z internetem. Wtedy trzeba spróbować ponownie połączyć się z Liveboxem. Klikamy na dwa komputerki obok zegarka systemowego i rozłączamy się z aktualnie połączoną siecią. Po rozłączeniu te dwa komputerki będą sygnalizować, ze są dostępne sieci bezprzewodowe w zasięgu. klikamy na migającą ikonę i wyświetla nam się okno sieci bezprzewodowych (powinna tam być widoczna sieć neostrady z naszego Liveboxa).
Teraz podchodzimy do Liveboxa i wciskamy drugi od prawej przycisk, który znajduje się na jego spodzie (ten po lewej od zasilania patrząc od przodu skrzynki), powinno zacząć migać światełko na górze (oznaczone małpką @ - miganie samo się wyłączy po jakimś czasie). Teraz w laptopie wybieramy nasza sieć bezprzewodową, wpisujemy hasło, zaznaczamy żeby zawsze się łączył z tą siecią, Viście mówimy, ze to nasza sieć domowa i czekamy aż wszystko się poustala. Połączenie z siecią można sprawdzić przykładem opisanym na początku lub po prostu otwierając przeglądarki.
A jeśli jeszcze teraz nie będzie działać, trzeba sprawdzić, czy nie masz na sztywno ustawionego IP do połączenie się z siecią. Sprawdzamy tak: dwa komputerki, właściwości sieci, wybieramy protokół IP4, klikamy właściwości i w nowo otwartym oknie musi być wszystko ustawione na "pobieraj adres IP automatycznie".
Uf... Walczyło się z kilkoma Liveboxami od TP... Sprzęt może być, ale czasami ma swoje widzimisię.
Daj znać jak poszło, jak nic nie da to pomyśli się jeszcze nad czymś.