Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Zastanawiam się, czy dziennikarstwo społeczne ma jakieś bariery, które należałoby pokonać. Czy są jakieś przeszkody, aby tej dziedziny nie rozwijać?

Jakie jest wasze zdanie?
Bartosz Czach

Bartosz Czach Bezrobotny inżynier

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Myślę, ze barier nie ma. Każdy może działać w oznaczonym przez siebie zakresie. Jedynie brak znanej marki może utrudnić pracę.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Bartosz C.:Myślę, ze barier nie ma. Każdy może działać w oznaczonym przez siebie zakresie. Jedynie brak znanej marki może utrudnić pracę.



Co rozumiesz przez, "brak znanej marki", który może utrudniać pracę? Czym jest marka w tym wypadku?
Bartosz Czach

Bartosz Czach Bezrobotny inżynier

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Jako markę, rozumiem nazwę medium, dla którego działamy. Jeśli mamy własne medium, którego nazwa szerzej znana nie jest, mogą być problemy.

Temat: Dziennikarstwo bez barier

w mediach nie ma żadnych barier lecz dziennikarze (zwłaszcza oni) powinni się trzymać no pewnych regół i norm, a także i trzymać się prawdy, bo to w końcu oni są tymi osobami tzw wiarygodnymi itd
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Bartosz C.:Jako markę, rozumiem nazwę medium, dla którego działamy. Jeśli mamy własne medium, którego nazwa szerzej znana nie jest, mogą być problemy.


A więc uzależniasz powodzenie dziennikarstwa obywatelskiego od zasięgu i znajomości medium? hmm... a nie sądzisz, że najpierw powinno się stworzyć produkt dziennikarski, a potem znajomość jego marki?
Nie można promować czegoś, co nie istnieje. Argument, że coś jest mało znane, nie przesądza o niepowodzeniu.
Bartosz Czach

Bartosz Czach Bezrobotny inżynier

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Mówię już o zaawansowanym dziennikarstwie społecznym. Takim na miarę serwisu Wiadomości24.pl
Owszem, markę trzeba stworzyć i wypromować. Ale jest to trudne i trzeba bardzo się starać. Trzeba też wtedy liczyć na szczęście w działaniu.
Produkt dziennikarski na początku chyba powinien być tworzony u boku silnego partnera. Wtedy nasze nazwisko wiele da.

konto usunięte

Temat: Dziennikarstwo bez barier

W niektórych krajach jak np. Korei Północnej czy Kubie, istnieją bariery w dziennikarswie społecznym, moim zdaniem głównie ze względu na panującą tam władzę, sytuację kraju i ze strachu. W Polsce natomiast uważam, że większych barier w tej dziedzinie nie ma, z wyjątkiem nieraz trudny dostęp do źródła informacji. Ile razy słyszy się w wiadomościach "Z nieoficjalnych źródeł dowiedzieliśmy się, że..."
Agnieszka K.

Agnieszka K. Student, Uniwersytet
Mikołaja Kopernika w
Toruniu

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Bartosz C.:Mówię już o zaawansowanym dziennikarstwie społecznym. Takim na miarę serwisu Wiadomości24.pl
Owszem, markę trzeba stworzyć i wypromować. Ale jest to trudne i trzeba bardzo się starać. Trzeba też wtedy liczyć na szczęście w działaniu.
Produkt dziennikarski na początku chyba powinien być tworzony u boku silnego partnera. Wtedy nasze nazwisko wiele da.


ok, coś stworzyć i wypromować, ale co dalej?? to ma się dalej tworzyć i być WIARYGODNE?? czy ma się dalej promować, by na rynku istniało?? myślę, że ta wypromowana marka na promocji daleko nie zajdzie, w pewnym momencie musi umieć się obronić, by móc się utrzymać.

konto usunięte

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Powstała marka jak już to ładnie ujeliście, za którą stoją ludzie, pewna grupa ludzi, która nad tym wszystkim ciężko pracuje na pewno się postara nie tylko o samo tworzenie i promowanie, bo to swoją drogą. Grupa, która się podjęła tworzenia nowego medium będzie się także starać o utrzymanie pewnego poziomu, a przede wszytskim wiarygodności w tym co pisze! Bo bez tego podupadnie i będzie tylko na krótko trwałą chwilkę nowym, fajnym i trendy "towarem"

Agnieszka K.:
Bartosz Czach:Mówię już o zaawansowanym dziennikarstwie społecznym. Takim na miarę serwisu Wiadomości24.pl
Owszem, markę trzeba stworzyć i wypromować. Ale jest to trudne i trzeba bardzo się starać. Trzeba też wtedy liczyć na szczęście w działaniu.
Produkt dziennikarski na początku chyba powinien być tworzony u boku silnego partnera. Wtedy nasze nazwisko wiele da.


ok, coś stworzyć i wypromować, ale co dalej?? to ma się dalej tworzyć i być WIARYGODNE?? czy ma się dalej promować, by na rynku istniało?? myślę, że ta wypromowana marka na promocji daleko nie zajdzie, w pewnym momencie musi umieć się obronić, by móc się utrzymać.

konto usunięte

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Bariery? Co masz na myśli? Co przez to rozumiesz? Mi się wydaje, że dziennikarstwo społeczne to b. fajna sprawa. W końcu pozwoli młodym i zdolnym ludziom, ale i tym starszym, którzy piszą głównie do szuflady pokazać się na forum i zaprezentować swoje umiejętności "literacko-dziennikarsko-szpiegowskie" :P Bo wiadomo chcąc napisać dobry artykuł należy najpierw bardzo wnikliwie zbadać daną sprawę, aby potem nikt nie zarzucał, że pisze się tylko i wyłącznie to co przysłowiowo "ślina na język przyniesie".

Sławek W.:Zastanawiam się, czy dziennikarstwo społeczne ma jakieś bariery, które należałoby pokonać. Czy są jakieś przeszkody, aby tej dziedziny nie rozwijać?

Jakie jest wasze zdanie?
Bartosz Czach

Bartosz Czach Bezrobotny inżynier

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Agnieszka K.:
ok, coś stworzyć i wypromować, ale co dalej?? to ma się dalej tworzyć i być WIARYGODNE?? czy ma się dalej promować, by na rynku istniało?? myślę, że ta wypromowana marka na promocji daleko nie zajdzie, w pewnym momencie musi umieć się obronić, by móc się utrzymać.

Trzeba trzymać wysoki poziom i trafić w dany target. To, jak wiemy, nie jest takie proste. Wiarygodność wymaga ludzi dobrze poinformowanych, czyli trzeba nawiązać kontakty. Całość muszą tworzyć ludzie z pasją. Tylko wtedy nasz twór się obroni.
Joanna Moś

Joanna Moś Freelancer:
Tłumaczenia,
Lokalizacja, Edycja
tekstów, HR

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Dziennikarstwo społeczne to wg mnie nie tylko promowanie wlasnej 'marki' a misja. Więc o sukcesie powinno decydować dotarcie do ludzkich umysłów, tu konieczne są argumenty, bardziej niż znana twarz, nazwisko, marka.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Bartosz C.:Mówię już o zaawansowanym dziennikarstwie społecznym. Takim na miarę serwisu Wiadomości24.pl
Owszem, markę trzeba stworzyć i wypromować. Ale jest to trudne i trzeba bardzo się starać. Trzeba też wtedy liczyć na szczęście w działaniu.
Produkt dziennikarski na początku chyba powinien być tworzony u boku silnego partnera. Wtedy nasze nazwisko wiele da.


A do kogo należą wg Ciebie Wiadomości24.pl :)? Czy to jest forma zaawansowanego dziennikarstwa społecznego, to na razie bym polemizował. Szanse mają ogromną, ale wszystko zależy w którą stronę pójdą.

Starać się, ciężko pracować - to rzeczy oczywiste. Jest twórca i jest uczestnik. Jeśli czujesz się na siłach, tworzysz coś od podstaw - jeśli jest to innowacyjne, problemy są drugorzędne. Jeśli nie masz sił organizować, to po prostu uczestniczysz - a to chyba nie takie ciężkie :)

"Produkt dziennikarski na początku chyba powinien być tworzony u boku silnego partnera. Wtedy nasze nazwisko wiele da."

A tego to już nie zrozumiałem :) Kto to silny partner? Jakiś sponsor? Firma-wydawca? I dzięki potentatowi, który tworzy portal dziennikarstwa społecznego można wypromować nazwisko? No pewnie tak, tylko zależy, czy chce się dotrzeć z nazwiskiem do niszy czy do mas.

Osobiście znam pomysły non-profit, które docierają i promują nazwiska...
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Agnieszka K.:
Bartosz Czach:Mówię już o zaawansowanym dziennikarstwie społecznym. Takim na miarę serwisu Wiadomości24.pl
Owszem, markę trzeba stworzyć i wypromować. Ale jest to trudne i trzeba bardzo się starać. Trzeba też wtedy liczyć na szczęście w działaniu.
Produkt dziennikarski na początku chyba powinien być tworzony u boku silnego partnera. Wtedy nasze nazwisko wiele da.


ok, coś stworzyć i wypromować, ale co dalej?? to ma się dalej tworzyć i być WIARYGODNE?? czy ma się dalej promować, by na rynku istniało?? myślę, że ta wypromowana marka na promocji daleko nie zajdzie, w pewnym momencie musi umieć się obronić, by móc się utrzymać.



Kolejność jest prosta:
1. pomysł
2. wiarygodny charakter i przekaz
3. szerokie dotarcie do informacji przy małej czytelności (apropos prasy)
4. promocja - w zależności od charakteru
5. szeroka promocja
6. jeszcze szersza promocja

7. Wszystko to przy zachowaniu poziomu - nie można szanować tylko nowych czytelników, ale również tych wiernych. A nic nie denerwuje czytelnika bardziej niż obniżenie jakości tego, co się robi.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Maria / Maja K.:Powstała marka jak już to ładnie ujeliście, za którą stoją ludzie, pewna grupa ludzi, która nad tym wszystkim ciężko pracuje na pewno się postara nie tylko o samo tworzenie i promowanie, bo to swoją drogą. Grupa, która się podjęła tworzenia nowego medium będzie się także starać o utrzymanie pewnego poziomu, a przede wszytskim wiarygodności w tym co pisze! Bo bez tego podupadnie i będzie tylko na krótko trwałą chwilkę nowym, fajnym i trendy "towarem"

Agnieszka K.:
Bartosz Czach:Mówię już o zaawansowanym dziennikarstwie społecznym. Takim na miarę serwisu Wiadomości24.pl
Owszem, markę trzeba stworzyć i wypromować. Ale jest to trudne i trzeba bardzo się starać. Trzeba też wtedy liczyć na szczęście w działaniu.
Produkt dziennikarski na początku chyba powinien być tworzony u boku silnego partnera. Wtedy nasze nazwisko wiele da.


ok, coś stworzyć i wypromować, ale co dalej?? to ma się dalej tworzyć i być WIARYGODNE?? czy ma się dalej promować, by na rynku istniało?? myślę, że ta wypromowana marka na promocji daleko nie zajdzie, w pewnym momencie musi umieć się obronić, by móc się utrzymać.


Racja
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Joanna M.:Dziennikarstwo społeczne to wg mnie nie tylko promowanie wlasnej 'marki' a misja. Więc o sukcesie powinno decydować dotarcie do ludzkich umysłów, tu konieczne są argumenty, bardziej niż znana twarz, nazwisko, marka.


Różne są wizje dziennikarstwa społecznego - projekty mające dotrzeć do masowej widowni, będą masowe, a mające dotrzeć do jakiejś niszy, będą niszowe. Znana marka czy twarz pomaga dotrzeć do mas, do niszy prowadzi skuteczna promocja szeptana i wiarygodny, łatwy do identyfikacji charakter.

Do mas dociera się fajerwerkami, do niszy subtelnymi gestami.

Jeśli brać własną markę pod uwagę, to większość ludzi jest egoistami - i może dobrze. Aby być misjonarzem, trzeba by mieć ogromną wiarę w to co się robi, że to ma sens, nawet gdy go nie ma.:) Tymczasem dziennikarstwo społeczne to nie prosta rzecz i trzeba być trochę egoistą, by nawet będąc niedocenianym w krótkim okresie, robić to dla celów własnych.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Przepraszam za tyle postów, ale chwilę mnie nie było i musiałem się wygadać :)
Bartosz Czach

Bartosz Czach Bezrobotny inżynier

Temat: Dziennikarstwo bez barier

W wyniku negatywnej oceny moich wypowiedzi, pozostaje mi się zgodzić z Wami. Misję i jej realizację, a tym jest dziennikarstwo społeczne, każdy może widzieć inaczej.
Zatem dla mnie temat wyczerpał się :)
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Dziennikarstwo bez barier

Bartosz C.:W wyniku negatywnej oceny moich wypowiedzi, pozostaje mi się zgodzić z Wami. Misję i jej realizację, a tym jest dziennikarstwo społeczne, każdy może widzieć inaczej.
Zatem dla mnie temat wyczerpał się :)


oooo... chowamy głowę w piasek, go mamy do czynienia z dyskusją?:) Nikt negatywnie twoich wypowiedzi nie ocenia, wręcz przeciwnie - fajna dyskusja.

Dla mnie wątek się nie wyczerpał :)

Dziennikarstwo bez barier to również dziennikarstwo otwarte na osoby niepełnosprawne. Czy znacie przypadki młodych ludzi-dziennikarzy, którzy mimo swojej niepełnosprawności robią to co kochają? Myślę, że sporą pomocą jest dla tych ludzi internet.

Dla mnie dziennikarstwo bez barier to przede wszystkim dziennikarstwo, w którym jedynym kryterium różnicowania tekstów jest jakość i zgodność materiałów z ogólnym charakterem medium (jeśli np. dane medium nie chce być polityczne, to takie teksty odrzuca). Nie ważne jest kto to napisał - czy profesjonalista, czy amator.
Jeśli medium przestaje być niezależne w ocenie, przestaje to być dziennikarstwo bez barier, a zaczyna manipulacja.

Tak na marginesie, w telewizji leci kapitalna reklama, promująca osoby niepełnosprawne jako doskonałych pracowników - dwoje ludzi tłumaczy coś widzom w języku migowym, z wielkim entuzjazmem i polotem, po czym pada hasło: nie musisz nas słyszeć, żeby nas zatrudnić :) Ogólnie reklama kapitalnie wykonana. Wreszcie stawiany akcent na entuzjazm i umiejętności, a nie zyski dla przedsiębiorcy!!

A może powienem rozpocząć nowy wątek?


Sławek Wójcik edytował(a) ten post dnia 03.03.07 o godzinie 13:23



Wyślij zaproszenie do