Temat: Co powinien "potrafić' CRM dla małej firmy?
Temat uważam conajmniej za dziwny, ponieważ główne założenie tego tematu jest takie, że chcecie uzyskać wiedze, która pozwoliłaby wznieść wasz projekt ponad inne projekty nie dając [jeszcze] nic od siebie.
Wzorując się na miniCRM opiszę kilka pomysłów, mając nadzieje, że temat ten rozwinie się w dobrym kierunku i będzie żywy.
I. Krótko o miniCRM - jak ja go postrzegam
Jest to bardzo mini CRM. Jego funkcjonalność można sprowadzić do kilku modułów, które są w wersji również mini [Kontakty, Zadania, Historia, Interesy, Kalendarz, Raporty, Wiki, Chat, Notatki].
System ten, nie spełnia większości założeń, jakie powinno spełniać oprogramowanie tej klasy. Fakt, że jest to system dla małych firm, nie powinno wykluczać podstawowych funkcjonalności, jakie powinien mieć [np. ofertowanie, umowy].
Dlatego ciężko będzie rozwijać koncepcje czego brakuje w miniCRM [podałem zły przykład rozwiązania, mogłem podać inne np. itcube, crmvision]
II. Co powinien "potrafić" CRM dla małej firmy:
1. System powinien być funkcjonalny:
a) Kalendarz z możliwością pełnej integracji za pomocą CalDAV.
b) Kontakty z możliwością pełnej integracji z CardDAV.
c) Firmy z odpowiednim podziałem [partnerzy, konkurencja, klienci, dostawcy]
d) Leady [marketing] z możliwością konwersji na firmę.
e) Sprzedaż [Szanse Sprzedaży, Oferty, Zamówienia, Faktury] z możliwością eksportu do znanych formatów tj. PDF, XML, CSV w celu integracji z innymi systemami zewnętrznymi.
f) Projekty - jako realizacja działań które są efektem sprzedaży.
g) Wsparcie - jako świadczenie wsparcia na dostarczone usługi/produkty.
h) Praca grupowa - np. chat, maile, notatki, dokumenty.
i) inne [może w kolejnych postach opiszę]
2. System powinien być otwarty na klienta: większość systemów online nie umożliwia eksportu kluczowych danych tak by móc je importować do systemu zewnętrznego, takie działania - przynajmniej dla mnie - powinny wykluczyć rozwiązanie.
3. System powinien być elastyczny: powinien umożliwiać rozbudowe systemu za pomocą narzędzi wbudowanych [np. tworzenie pól i ich zarządzanie, rozbudowa systemu o własne moduły] jak również system powinien być oferowany w różnych modelach [np. SaaS/Cloud, lokalna instancja].
4. System powinien być intuicyjny: gdy np. wyskoczy nam powiadomienie to w zależności od danych jakie posiadamy, system powinien umożliwić z poziomu powiadomienia pokazanie klienta na mapie [OSM], wysłanie maila, przełożenie spotkania, wykonanie telefonu.
5. System powinien być zintegrowany z innymi systemami: poczta, telefony, system księgowy.
6. System powinien umożliwić automatyzacje procesów zgodnie z potrzebami firmy: powiadomienia sms/mail, automatyczne generowanie terminów/zadań, automatyczne przypomnienia o nadchodzących zdarzeniach. Jak również, system powinien odnawiać automatycznie sprzedaże, które są okresowe np. sprzedaż licencji na antywirusa.
7. System powinien dostarczać kompletne dane analityczne i raportowe ze wszystkich funkcjonalności będących w systemie.
To jest oczywiście czubek góry lodowej, ale wydaje mi się, że możemy od czegoś takiego wyjść.