Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: Drogerie kosmetyczne - wyraźna tendencja wzrostu

W ciągu kilku ostatnich lat zarysowuje się wyraźna tendencja wzrostu liczby drogerii kosmetycznych. Tendencja ma tak na prawdę podwójny wymiar tj. wzrasta liczba punktów (sklepów) w ramach konkretnych sieci drogerii oraz przybywają nowe sieci drogerii.
Pod koniec ubiegłego roku w Warszawie pojawiła się pierwsza drogeria Jasmin należąca do ogólnopolskiej sieci oraz swoją obecność zaznaczyła nowa sieć Hebe.

Nadal na rynku liderami sieci drogeryjnych są Rossmann i Drogerie Natura. We wzrost liczby punktów handlowych inwestuje regularnie również właściciel sieci Super-Pharm. Ta marka cieszy się zainteresowaniem wśród konsumentów dzięki oryginalnemu konceptowi - drogeria i apteka w jednym, do tego w centrum handlowym. Niektóre drogerie również podążyły tym nurtem wprowadzając do oferty farmaceutyki takie jak suplementy diety czy OTC. Niestety efekty tego zabiegu są bardzo różne, widać iż w pewnych miejscach zabrakło konsekwencji.

Na tle tej tendencji niestety tracą super i hipermarkety. Widać to na półkach, gdzie asortyment preparatów kosmetycznych w tych punktach handlowych ograniczył się do produktów bardziej podstawowych. Jednak niektóre punkty hipermarketów, zlokalizowanych w strategicznych centach handlowych, stworzyły specjalistyczne działy i tu m.in. dział kosmetyczny. Wydaje się, że taki zabieg ma uchronić przed spadkiem sprzedaży tych produktów. Pytanie czy się uda?

Drogerie na pewno będą rozwijały się dynamicznie w najbliższych latach. Nie brakuje inwestorów, który chcą zainwestować w ten rynek, zaistnieć i wypracować sobie określony udział.