Temat: naprawa gwarancyjna laptopa a roszczenia względem sprzedawcy

Witam Państwa,

pod koniec października kupiłem laptopa Lenovo. Po krótkim czasie użytkowania oddałem do lokalnego serwisu powiązanego z Lenovo z racji usterki wyświetlacza (falowanie obrazu). Lokalny serwis odesłał sprzęt do Lenovo do Warszawy (naprawy Lenovo odbywają się tylko w stolicy) i po 2 tygodniach odebrałem laptopa. Na miejscu w serwisie okazało się, że pomimo tego, że zostały wymienione dwa kluczowe elementy (LCD i płyta główna) usterka nadal istniała. Tym samym poprosiłem o ponowne odesłanie do Warszawy. Po kolejnych 2 tygodniach dzwoni do mnie lokalny serwis i mówi, że laptop jest już u nich ale usterka nadal występuje.

Po dwóch odwiedzinach w serwisie Lenovo usterka nie została wyeliminowana. Niestety lokalny serwis nie napisze w karcie odbioru, że naprawa nie zakończyła się sukcesem (co mogłoby ułatwić moje roszczenia względem sprzedawcy), ponieważ serwis zobligowany jest do naprawienia sprzętu - tym bardziej na gwarancji. Problem w tym, że jestem przekonany, że po dwóch odwiedzinach w serwisie, trzecie odesłanie nie da nic a ja tylko tracę czas i nerwy pozostając bez laptopa.

Czy w takiej sytuacji mogę zgłosić się do sprzedawcy (Komputronik) celem oddania pieniążków za laptopa? a może w grę wchodzi tylko wymiana na inny egzemplarz (tego chciałbym uniknąć, nie chcę kolejnego Lenovo i potencjalnie tych samych problemów). A może dopłata do innej, droższej marki wchodzi w grę wedle prawa?

A może powinienem trzeci raz zlecić naprawę w serwisie i kiedy usterka nie zostanie wyeliminowana będę miał prawo ubiegania się o zwrot pieniędzy od sprzedawcy? Kiedyś było takie prawo, aktualnie nie wiem jak to wygląda.

Bardzo proszę o wskazówki co mogę dalej zrobić aby wygrać w tej sytuacji.
Wszelkie informacje bardzo pomogą.

Maciek
Katarzyna N.

Katarzyna N. "Jeszcze nigdy tak
nie było, żeby jakoś
nie było".

Temat: naprawa gwarancyjna laptopa a roszczenia względem sprzedawcy

Rozumiem, że nabył Pan laptopa jako konsument ( w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową). W dokumencie gwarancyjnym powinien Pan mieć informację, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową. Może więc Pan skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego i zgłosić roszczenia wobec sprzedawcy (o ile w danej chwili nie toczy się postępowanie reklamacyjne z gwarancji i dysponuje Pan laptopem). Niestety będzie to pierwsza reklamacja do sprzedawcy, może się Pan domagać tylko wymiany albo naprawy. Ustawa generalnie przyznaje tylko takie uprawnienia konsumentom, jednak przyjęte jest, że jeżeli dokonana przez sprzedawcę naprawa okazała się nieskuteczna, można walczyć o zwrot pieniędzy.
Zgłaszając reklamację w sklepie, trzeba zaznaczyć, że zgłasza Pan reklamację u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową i sprawdzić czy zostało to odnotowane na zgłoszeniu (bo inaczej gotowi sami wpisać, że to zgłoszenie z gwarancji i wysłać laptopa ponownie do serwisu Lenovo).

Następna dyskusja:

naprawa gwarancyjna laptopa




Wyślij zaproszenie do