Temat: naprawa gwarancyjna laptopa a roszczenia względem sprzedawcy
Witam Państwa,pod koniec października kupiłem laptopa Lenovo. Po krótkim czasie użytkowania oddałem do lokalnego serwisu powiązanego z Lenovo z racji usterki wyświetlacza (falowanie obrazu). Lokalny serwis odesłał sprzęt do Lenovo do Warszawy (naprawy Lenovo odbywają się tylko w stolicy) i po 2 tygodniach odebrałem laptopa. Na miejscu w serwisie okazało się, że pomimo tego, że zostały wymienione dwa kluczowe elementy (LCD i płyta główna) usterka nadal istniała. Tym samym poprosiłem o ponowne odesłanie do Warszawy. Po kolejnych 2 tygodniach dzwoni do mnie lokalny serwis i mówi, że laptop jest już u nich ale usterka nadal występuje.
Po dwóch odwiedzinach w serwisie Lenovo usterka nie została wyeliminowana. Niestety lokalny serwis nie napisze w karcie odbioru, że naprawa nie zakończyła się sukcesem (co mogłoby ułatwić moje roszczenia względem sprzedawcy), ponieważ serwis zobligowany jest do naprawienia sprzętu - tym bardziej na gwarancji. Problem w tym, że jestem przekonany, że po dwóch odwiedzinach w serwisie, trzecie odesłanie nie da nic a ja tylko tracę czas i nerwy pozostając bez laptopa.
Czy w takiej sytuacji mogę zgłosić się do sprzedawcy (Komputronik) celem oddania pieniążków za laptopa? a może w grę wchodzi tylko wymiana na inny egzemplarz (tego chciałbym uniknąć, nie chcę kolejnego Lenovo i potencjalnie tych samych problemów). A może dopłata do innej, droższej marki wchodzi w grę wedle prawa?
A może powinienem trzeci raz zlecić naprawę w serwisie i kiedy usterka nie zostanie wyeliminowana będę miał prawo ubiegania się o zwrot pieniędzy od sprzedawcy? Kiedyś było takie prawo, aktualnie nie wiem jak to wygląda.
Bardzo proszę o wskazówki co mogę dalej zrobić aby wygrać w tej sytuacji.
Wszelkie informacje bardzo pomogą.
Maciek