Anna
Ruszpel
Fundacja Odmienić
Życie
Temat: Oferta edukacyjna Fundacji Odmienić Życie dla...
Specyficzne zaburzenia rozwoju językowego – SLI, termin 05.10.2013r. (sobota)SLI – specyficzne zaburzenia rozwoju językowego – to rozwojowe zaburzenia mowy nie wywołane widocznymi przyczynami anatomicznymi, medycznymi, bądź upośledzeniem umysłowym. SLI występuje u ok. 5% dzieci. Szacuje się, że w Polsce ok. 300 000 dzieci w wieku 4-14 lat cierpi na SLI, nie otrzymując odpowiedniej pomocy.
Kurs przeznaczony jest dla terapeutów, logopedów, psychologów i pedagogów, oraz wszystkich zainteresowanych objawami zaburzenia, konsekwencjami SLI dla funkcjonowania dziecka oraz podejściem do terapii.
W trakcie kursu zostaną zaprezentowane:
- zagadnienia dotyczące mózgowej organizacji funkcji mowy;
- zdolności poznawcze związane z prawidłowym rozwojem mowy;
- typowe objawy SLI;
- metody diagnozy SLI;
- konsekwencje poznawcze i emocjonalne zaburzenia;
- kierunki postępowania terapeutycznego.
Osoba prowadząca: mgr Hanna Cygan Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją Neuropsychologii Klinicznej oraz Pomagisterskiego Studium Logopedycznego na Wydziale Polonistyki UW. Doświadczenie w pracy klinicznej zdobyła m.in. współpracując z Pracownią Neuropsychologii Rozwojowej Centrum Zdrowia Dziecka. Zaangażowana jest także w pracę naukową w dziedzinie psychofizjologii i neuropsychologii eksperymentalnej. Obecnie realizuje projekt doktorski w Pracowni Psychofizjologii Instytutu Biologii Doświadczalnej Polskiej Akademii Nauk, dotyczący neurofizjologicznych korelatów funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Liczba miejsc 12 osób
Czas: 8 godzin
Cena: 300 zł
Zapisy do 13.09.2013: fundacja@odmieniczycie.pl
Lokalizacja Warszawa – Międzylesie (Dokładny adres zostanie podany po zamknięciu zapisów)
Neuropoznawcze zaburzenia rozwoju u dzieci we wczesnym wieku szkolnym: czym są, jak pomagać i rehabilitować, termin 21.09.2013r. (sobota)
Na kursie zostaną omówione problemy u dzieci z zaburzeniami neuropoznawczymi, w tym: ADHD, Specyficzne Zaburzenia Języka, Zaburzenia umiejętności szkolnych. Ponieważ deficyty u dzieci z powyższymi zaburzeniami są szczególnie dotkliwie odczuwalne w okresie wczesnoszkolnym przekazywana wiedza na temat oddziaływań psychologicznych i rehabilitacyjnych będzie przekazywana w kontekście rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
• wprowadzenie teoretyczne i najnowsze wyniki badań naukowych
• diagnoza
• terapia i rehabilitacja
mgr Monika Pudło – Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, doktorantka w Zakładzie Psychologii Rehabilitacyjnej Wydziału Psychologii UW. Prowadzi zajęcia ze studentami poświęcone specyficznym zaburzeniom umiejętności szkolnych. Prowadzi badania dotyczące profilu neuropoznawczego osób z zaburzeniami rozwoju. Jej zainteresowania szczególnie koncentrują się wokół procesów uwagowych i metod rehabilitacji u starszych dzieci i młodzieży. Pracuje jako psycholog w Instytucie „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.
Liczba miejsc 12 osób
Czas: 8 godzin
Cena: 280 zł
Zapisy do 07.09.2013: fundacja@odmieniczycie.pl, tel +48 796 266 310
Lokalizacja Warszawa – Międzylesie (Dokładny adres zostanie podany po zamknięciu zapisów)