Michał Stradomski

Michał Stradomski @konferencje.pl

Temat: Meetingsm Mean Business - amerykańska inicjatywa w...

Amerykańskie stowarzyszenia branży turystycznej rozpoczęły kampanię w obronie spotkań biznesowych pod hasłem "Meetings Mean Business". Jest to odpowiedź na polityczną i medialną nagonkę na firmy, które w dobie kryzysu organizują "wystawne" konferencje. Przedstawiciele kampanii dowodzą, że branża spotkań to ważna gałąź amerykańskiego przemysłu, w której zatrudnienie znalazło ponad milion osób. Szczegóły na http://www.meetingsmeanbusiness.com

Może taka inicjatywa powinna powstać też w Polsce? U nas jednak większym problemem jest ignorancja niż wrogość władz. No i chyba nikt do tej pory wielkości rynku spotkań w Polsce nie policzył?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Meetingsm Mean Business - amerykańska inicjatywa w...

ciekawe badanie przeprowadzono również w Kanadzie i również jej celem było uświadomienie jak duży wpływ na gospodarkę ma branża spotkań.
a dziwi właśnie ciągła ignorancja władz :)
Michał Stradomski

Michał Stradomski @konferencje.pl

Temat: Meetingsm Mean Business - amerykańska inicjatywa w...

Raczej władze się za to nie wezmą, to powinny robić stowarzyszenia branżowe i one uświadamiać władzom, szczególności lokalnym, że w tym jest kasa dla miasta. I nie jest to raczej zadanie dla rozdrobnionego rynku agencji eventowych a raczej sieci hotelowych, które by na tym najbardziej skorzystały. Problem w tym, że perspektywa budowy centrum kongresowego a później pozyskania dużego kongresu to zadanie przekraczające czas jednej a nawet dwóch kadencji (samo)rządu :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Meetingsm Mean Business - amerykańska inicjatywa w...

ale wiem, że w Polsce np. Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce prowadzą mediacje z władzami, i np. między innymi takim krokiem był Kongres EFAPCO w Wawie, oraz NORMY w Krakowie. Być może potrzeba większego lobbingu dla branźy.
Michał Stradomski

Michał Stradomski @konferencje.pl

Temat: Meetingsm Mean Business - amerykańska inicjatywa w...

Problem nie w tym, że nie ma lobbingu tylko, że nie ma konkretnych, wyrażonych w liczbach przekonywujących argumentów, a jak są to nikt o nich nie wie - ile w branży pracuje osób, jaki branża generuje dochód i wpływy z podatków, jak wpływa na poziom eksportu, jaki procent rynku turystycznego to konferencje, ile zarabiamy na jednym uczestniku kongresu w porównaniu do kibica i czy lepiej postawić dwa stadiony w Warszawie, czy jeden stadion i jedno centrum kongresowe? A może wszystko wpłacić na Świątynię Opatrzności Bożej i modlić się, żeby było lepiej?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Meetingsm Mean Business - amerykańska inicjatywa w...

no właśnie więc kto ma to zmierzyć??
Instytut Turystyki prowadzi badania, ale np. nie znam żadnej prywatnej firmy, która prowadzi takie badania.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Meetingsm Mean Business - amerykańska inicjatywa w...

nie znam żadnego ośrodka naukowego w Polsce, który takie badania prowadzi.
Za rok 2008 - trzy pierwsze kwartały Instytut Turystyki podał, że turysta biznesowy przyjeżdżający na kongres do Polski przynosi do budżetu ok. 533$ dziennie.
i jest to najwięcej spośród innych turystów podróżujących w innych celach.Iwona K. edytował(a) ten post dnia 16.03.09 o godzinie 14:31



Wyślij zaproszenie do