konto usunięte
Temat: Wypłata odszkodowania - egzekwowanie swoich praw
Witam,W maju podczas ulewnych deszczów zalało mi dom.
Ucierpiała zachodnia ściana budynku, konieczne było zerwanie paneli oraz namokniętych rigipsów. To tak słowem wstępu ....
- 19 maja - zgłaszam szkodę na infolinie
- po 2-3 tygodniach przyjeżdża rzeczoznawca (późny termin przyjazdu jest uzasadniany mnogością szkód w regionie - OK rozumiem)
- w lipcu zaczynam się bardziej interesować sprawą, regularnie dzwonię na infolinię dostając za każdym razem informację że sprawa jest u likwidatora
- w końcu zaczynam się denerwować wysyłam maile ze skargami na nieterminowość i brak kontaktu zwrotnego od strony likwidatora
- 20 lipca ! sprawa się rusza. Ubezpieczyciel wysyła dokumenty cesji do banku.
- 28 lipca bank odpowiada że żadnych dokumentów nie otrzymał
- 29 lipca ubezpieczyciel wysyła ponownie dokumenty cesji
Tydzień później w wyniku rozmowy z kierownikiem regionalnym odkrywam, że dokumenty cesji zostały wysłane do oddziału banku w innym mieście. Nie wiem skąd wzięli taki adres ponieważ ani nie było go na żadnym z dokumentów, które fotografowali ani tym bardziej nie podawałem go!
- 4 sierpnia uaktualniam dane adresowe banku na infolinii, cesja zostaje wysłana po raz kolejny
Sprawa się toczy nadal. Pewnie w końcu sprawa będzie załatwiona i pieniądze otrzymam za jakieś 2 tygodnie.
Pytania:
1. W jaki sposób mogę złożyć wniosek o wypłatę odsetek za nieterminowość ?
2. Czy opóźnienie jest liczone do momentu przelania środków na konto ?
Ponieważ ubezpieczyciel próbuje część winy za opóźnienie przerzucić na
bank, co według mnie jest niezasadne bo to ubezpieczyciel wysłał
dokumenty na zły adres.
3. Czy w przypadku gdy kwota ubezpieczenia będzie niewystarczająca ( a będzie
bo nieoficjalnie kwotę już znam) na pokrycie szkód, mogę się ubiegać o zwrot różnicy na podstawie faktur i czy ubezpieczyciel jest zobligowany do wypłaty różnicy czy też może ją odrzucić ?
Z góry dziękuje za wszelki wskazówki i podpowiedzi.