konto usunięte

Temat: Budowa relacji w biznesie

Dziś dostałem twardą lekcje biznesowych relacji. Spotkałem się z chłopakiem który ma 24 lata. Młody lecz już doświadczony w biznesie. Zajmuje się rynkami wschodnimi i gra na giełdzie bo go to pociąga. Przedstawiałem mu biznes Akuny. Robiłem zwykła prezentacje i tu był mój błąd, nie wyczułem go, że jego interesują tylko liczby. Jeśli chodzi o liczby był strasznie dokładny podejrzliwy, we wszystkim co mówiłem szukał jakiś chwytów marketingowych. Z jego perspektywy źle przeprowadziłem prezentacje, miał trochę z tym racji. Z tej lekcji nauczyłem się, że muszę podzielić prezentacje na ludzi z którymi będę rozmawiać o obrocie miesięcznym powiedzmy 50tys sztuk towaru a z innymi o 2,3 ,3 tysiącach. Też nauczyłem się kilku cech charakteru których wyróżniają takich ludzi i ważne jest by przed prezentacją wyczuć, czy rozmówcę interesują wielkie liczby i krótkie konkrety czy powolna praca by dojść do przeciętnych wyników. Czekam na jakieś wasze wskazówki i własne doświadczenia takiego typu.
Miсhal S.

Miсhal S. quidquid latinum
dictum est, altum
viditur

Temat: Budowa relacji w biznesie

Gratuluje!
To przypadlosc korej nie potrafi zmienic, smiem twierdzic ze wiekszoc MLMowcow. Trzymanie sie schematow i klepanie wyuczonych
formulek, nawet jak trafiaja na osobe ktora zupelnie nie lapie tego
stylu. Ba, wtedy czesto jeszcze ida w probe ewangelizacji i nawracania.
ważne jest by przed prezentacją wyczuć, czy rozmówcę interesują wielkie liczby i krótkie konkrety czy...

Nie musi byc przed, moze byc w trakcie.
Byl kilkusetpostowy watek na forum jednym na GL, ktory zaczal gosc z Akuny i ktory powinien do podrecznika szkoleniowego trafic jako przyklad jak tego NIE robic. Skonczylo sie na wyswiskach i watek polecial do kosza, a szkoda bo w miedzyczasie byla ciekawa dyskusja ludzi o zupelnei innych doswiadczeniach, temperamentach, podejsciu do biznesu czy samego mlm :(

konto usunięte

Temat: Budowa relacji w biznesie

Masz racje, MLM sam w sobie od strony technicznej jest dobrym biznesem, przyciąga wielu specjalistów od rozwoju. Wydaje mi się, że błędem MLM jest to, że zbyt długo jest oklepywany jeden schemat. Chyba ten biznes powinien jak najczęściej wprowadzać zmiany. Ma do tego najlepsze warunki, częste szkolenia opiekę sponsorów, to dobry przepływ informacji. Po wczorajszej rozmowie wypisałem sobie co muszę mówić gdy spotykam takiego człowieka jak wczoraj i wypisałem sobie 8 pytań które jak będę zadawać rozmówcy mają mi pomóc określić jak mu przedstawić informacje. Do zrobienia zostało mi jeszcze przedstawienie prezentacji ale to zrobię już na spotkaniach gdy będę stosować mój własny model pytań i kolejność informacji. Podsumowując MLM to dobry biznes ma możliwości szybkiego przekształcania informacji, tylko za wolno to robi:)

konto usunięte

Temat: Budowa relacji w biznesie

Krzysztof Kunicki:
Podsumowując MLM to dobry biznes ma możliwości szybkiego przekształcania informacji, tylko za wolno to robi:)
Nie rozumiem.
To MLM kreuje Ciebie, czy Ty kreujesz MLM?
Jesli to drugie, to Ty decydujesz o 'przeksztalcaniu informacji' i jego tempie.
Z reszta sam podales przyklad na szybkie 'przeksztalcanie informacji', co sam zrobiles. ;-))))
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: Budowa relacji w biznesie

MLM to dobre źródło wielu informacji i praktyk. Pod tym względem kreuje ciebie. Gdy jednak czujesz się na siłach i budujesz własną strukturę to przekazujesz jej informacje przetworzone przez ciebie, wiec w tym momencie ty kreujesz MLM. Dziwne to trochę jest, ale MLM to nie fabryka programowania ludzi, na każdego ma inny wpływ i każdy ma inny wpływ na MLM. Nie piszmy już o MLM bo to nie jest temat związany z tą grupą.

Pozdrawiam:)

Temat: Budowa relacji w biznesie

Krzysztof,
MLM ma dość wąski target. Wbrew pozorom!
Pomyśl o profilu Twojego potencjalnego klienta. Mam na myśli nie docelowego odbiorcę, ale osobę, która zaangażuje się w biznes.
Nie każdy biznes jest dla każdego :)))

Pozwól, że odpowiem na pytanie rozpoczynające wątek.
Jeśli sprecyzujesz sobie osobę, która będzie aktywna w MLM, szybko zorientujesz się, że ma ona pewne cechy a pewnych nie posiada.

NIE zachęcisz nikogo, kto:
- ma jasno określone własne cele w swojej branży
- zarabia na intratnych inwestycjach na których się zna
- jest ekspertem w swojej dziedzinie
- nie interesuje go misja narzucona przez produkt ale posiada własną (ważną dla siebie) nawet styczną z Akuną
- ma aspiracje menedżerskie i wyżej (przede wszystkim wyżej)
- jest kreatywna i posiada autorytet wewnętrzny

Próba zaangażowania takiej osoby jest stratą czasu. Im bardziej jest spełniony w tym, co robi, im bardziej jest ekspertem tym mniejsze szanse na wejście w MLM.
Tu możesz tylko osiągnąć efekt odwrotny.

Kto zatem?
- osoby rozczarowane swoją branżą lub niepewnie się w niej czujący
- posiadający bardzo silną potrzebę niesienia pomocy innym (leczenia, zapobiegania) będąc jednocześnie laikami w tej dziedzinie.
- niżej refleksyjni (to dotyczy niektórych MLMów, niektóre z nich bazują na braku profesjonalnej wiedzy + zaufaniu a są takie, gdzie to nie jest konieczne. Patrz niektóre MLMy dla pań takie jak na przykład Avon, który nie angażuje w "leczenie" lub inne misje)
- osoby mające dużą potrzebę interakcji i pracy z ludźmi
- posiadający średnie lub niższe dochody
- wysoka empatia + wyższy konformizm

Można mnożyć cechy i wchodzić w szczegóły, jednak najważniejsze jest to, że MLM to biznes jak to biznes. Klientów należy szukać tam, gdzie oni są. Odwiedzają oni raczej salony skody i giełdy samochodowe a nie cryslera.
To kwestia panoramy społecznej.

Jeśli dobrze określisz profil klienta będziesz wiedział na jakie rozmowy szkoda Twojego czasu.

konto usunięte

Temat: Budowa relacji w biznesie

Dzięki Malwino za te informacje, są sprecyzowane i mają sens:) Obecnie jestem tylko klientem MLMu, ponieważ realizuje się w płaszczyźnie w której od dawna chciałem się zrealizować i tu problemów z relacjami nie mam:) Może chodzi o to, że to co robię, jest moim marzeniem:)

Temat: Budowa relacji w biznesie

To rzadkie i bardzo cenne! Życzę Ci zatem wytrwałości i satysfakcji :))
Lukasz Haluch

Lukasz Haluch Dyrektor Sprzedaży
zadane.pl

Temat: Budowa relacji w biznesie

Myślę iż generalne w biznesie opartym o sprzedaż bezpośrednią najważniejsze jest pierwsze 5 minut rozmowy. Albo uda nam się rozpoznać z jakim człowiekiem mamy do czynienia i poprowadzić rozmowę w taki sposób aby zaspokajać jego oczekiwania albo po prostu nam się to nie uda i tak jak w Twoim przypadku nie dogadamy się z człowiekiem.

Dobry sprzedawca bezpośredni powinien być też bardzo dobrym psychologiem który za pomocą pierwszych kilka pytań jest w stanie określić z kim ma do czynienia.

Warto przeczytać książki autorstwa Joe Vitale gdzie można uzyskać informacje na temat jak prowadzić skuteczne rozmowy biznesowe.

Pozdrawiam
Robert Walkowski

Robert Walkowski 10rano - Myśl
nowocześnie

Temat: Budowa relacji w biznesie

NIE zachęcisz nikogo, kto:
- ma jasno określone własne cele w swojej branży
- zarabia na intratnych inwestycjach na których się zna
- jest ekspertem w swojej dziedzinie
- nie interesuje go misja narzucona przez produkt ale posiada własną (ważną dla siebie) nawet styczną z Akuną
- ma aspiracje menedżerskie i wyżej (przede wszystkim wyżej)
- jest kreatywna i posiada autorytet wewnętrzny

Próba zaangażowania takiej osoby jest stratą czasu. Im bardziej jest spełniony w tym, co robi, im bardziej jest ekspertem tym mniejsze szanse na wejście w MLM.
Tu możesz tylko osiągnąć efekt odwrotny.

to chyba nie do końca jest dobre spostrzeżenie, poznałem kilka osób, które miały duże firmy albo zarządzały dużymi korporacjami na stopniach menadżerskich itd, a jednak przeszły na MLM. Tutaj dużą rolę odgrywa samo przedstawienie prezentacji, osoby które już coś osiągnęły nie bardzo mają chęć aby słuchać o samym produkcie, oni są nastawieni na cyferki i jeśli dobrze to przedstawisz to i takie osoby możesz zwerbować do swojej struktury.

konto usunięte

Temat: Budowa relacji w biznesie

Sama forma prezentacji na statycznych slajdach nie ma racji bytu, o czym przekonaliśmy się organizując forum inwestycyjne 23 września w Poznaniu. Cyferki, krótki opis projektu, perspektywy, cyferki, charyzma, doświadczenie - to się liczy. To mnie skłania do zmiany formuły kolejnego forum, będziemy próbowli zrobić coś w stylu fast date. Liczę, że będzie ciekawiej, ale i tak liczy sie pomysł, człowiek oraz potencjał biznesu.

konto usunięte

Temat: Budowa relacji w biznesie

A w jakim stylu Panie Łukaszu jeśli można wiedzieć? Każdy z nas się uczy ale niektóre formy pokazywania swojego pomysłu przypominają nam dobrze znane lata szkolne gdzie stoi się przed tablicą i klepie wyuczoną formułkę. Należy pamiętać, że niektórzy "uczniowie" zapominają nawet najlepiej wyuczony temat.Agnieszka Ościak edytował(a) ten post dnia 08.10.09 o godzinie 19:23
Robert Walkowski

Robert Walkowski 10rano - Myśl
nowocześnie

Temat: Budowa relacji w biznesie

moim zdaniem nie musi być to cały czas klepana ta sama formułka, najlepiej cały czas zmieniać coś w swojej prezentacji, ulepszać ją itd, z niektórymi osobami wystarczy po prostu "ludzka" rozmowa a nie wyklepana na pamieć prezentacja...

można też iść z duchem czasu i zamiast prezentacji na slajdach stworzyć jakiś krótki filmik również z ciekawym komentarzem dźwiękowym, możliwości jest bardzo wiele.. jedyne co nas ogranicza to my sami... ;-)



Wyślij zaproszenie do