Temat: transport do Rosji - Moskwa na warukach DDP
Witam, z doświadczenia powiem, że jeżeli chodzi o dostawy cało-samochodowe to nie ma z tym problemu, schody zaczynają się w momencie drobnicy. UC i brokerzy w Rosji "zarabiają" głównie na odprawach dużych ładunków, za drobnice nikt nie chce się brać.
"Pośrednik" pojawia się tylko dlatego, że nie wszystkie firmy działające w Rosji chcą rejestrować się jako uczestnicy operacji importowo-eksportowych. Wiąże się to z dodatkowymi kontrolami, z podawaniem bilansu itp itd, pomija fakt, że do odprawy celnej każdorazowo trzeba zdobyć 32 dokumenty poczynając od notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów założycielskich firmy, które trzeba składać za każdym razem przy odprawie, nawet, jeżeli firma robi to codziennie. Jedna odprawa=jeden komplet dokumentów.
Najlepiej jest powierzyć towar "pośrednikowi" i w Rosji mieć z głowy wszystkie formalności.
Konia z rzędem temu, kto z Polski wyśle (i zrobi odprawę w UC w Rosji) towar i ten towar dotrze bez komplikacji do adresata na warunkach DDP... Chętnie dowiem się jak to zrobić. Mnie w ciągu ponad 15 lat współpracy w Rosja jak na razie to się nie udało.
Poza tym rola "pośrednika" polega również na tym, że dzięki temu zyskuje się na odprawie, nie trzeba płacić vat'u dodatkowo. Jak oni to robią, nie pytajcie...
Pozdrawiam
TW
Katarzyna Czarnojan:
Witam,
Rzeczywiście dość interesujący temat. Znalazłam kilka odpowiedzi, lecz każda jest zbyt ryzykowna (np.: pośrednik, który kupuje towary i odsprzedaje finalnemu odbiorcy). Poza tym ustalenie stawek celnych na podstawie kodów taryfy - graniczy z cudem.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie/ pogląd w jaki sposób można to zrobić?