Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Ostatnio na forach i serwisach społecznościowych zrobiło się głośno z powodu najbardziej żałosnej i denerwującej reklamy, jaką stworzono. Chodzi o spoty reklamowe Plusa reklamy Wyprze dasz.

Taka refleksja mnie naszła, gdy po raz pierwszy ujrzałem ten dziwny twór na własne oczy i omal nie rzuciłem czymś w telewizor. Szkoda mi się jednak telewizorka zrobiło, więc zrezygnowałem z tego pomysłu.

Pomyślałem sobie, że skoro znana Agencja zrobiła taki spot, to pewnie zna się na rzeczy, wiedzą co robią, a ja to się nie znam, więc nie powinienem krytykować. Jednak z ciekawości przeprowadziłem badania rynku na forach, portalach i serwisach, aby ocenić skuteczność tej reklamy. Okazało się, że moje opinie nie są odosobnione. Co więcej, przypuszczam że po świętach nastąpił wzrost liczby samobójstw wśród ludzi młodych znacząco się zwiększył właśnie po spotach tej reklamy - szczególnie że leci na okrągło - często dwukrotnie podczas jednego spotu - aby napchać kabzę Panu S.

Wnioski są następujące: irytujaca, wkur..., prymitywna gra słów rodem dzieci z przedszkola - kontynuacja wcześniejszego badziewia "oba ma", zachęcająca do samobójstwa i rzucenia czymś w tv a co najważniejsze podcinająca gałąź Pana S. - bo po czymś takim ludziom odechcewa się kupować w sieci Plus.

Najśmmieszniejsze jest to że Polkomtel wydaje grubą kasę na taki chłam, ktoś to akceptuje i puszcza w tv na okrągło. Refleksja ta, która mnie naszła dotyczy Agencji. Pobierają niesamowite pieniądze za coś, za co nie dałbym złamanego grosza. A mimo to świat drogich i głupich reklam kręci się w koło.

Oczywiści zaraz ktoś z Agencji Change Communications - producenta tych popłuczyn - wyjechałby ze wskaźnikami, którą obalą moją tezę, szczególnie, że jak znam życie, reklama sprzedaje. To by tylko potwierdzało moją kolejną tezę, że sporo Agencji zna się na zarabianiu pieniędzy tak jak ja na lotach w kosmos. Niestety wniosek jest prosty - większość Agencji to pasożyty nie dające nic, a biorące naprawdę dużo. Smutny jest ten świat:(

A jakie jest wasze zdanie?Adam Wiatkowski edytował(a) ten post dnia 07.01.13 o godzinie 09:52
Paweł Szymoniak

Paweł Szymoniak Ecommerce Manager

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

moze po prostu nie jestes targetem...

konto usunięte

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Gdyby nie fakt, że potrzebuję TV do grania na Playstation - również wyrzuciłbym go przez okno za każdym razem kiedy puszczają to coś. ;)

Jedna z bardziej wkurzających reklam ostatnich lat jak dla mnie.
Krzysztof J.

Krzysztof J. Key Account Manager
- SARE e-mail
marketing

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Warto przypomnieć sobie reklamę no, no, no, no, no there's no limit no no....

konto usunięte

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

A może to gust pana S.?
Artur J.

Artur J. Student, Uniwersytet
Mikołaja Kopernika w
Toruniu

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Tak jak zwykle spoty Plusa uwielbiam, tak tutaj... nie wiem nawet co powiedzieć. Nie wiem o co chodzi, nie wiem jaki jest przekaz, nawet tego co oferują do końca nie załapałem.

Jednak nie mogę się zgodzić z krytyką w kierunku Oba Ma - gra słów oklepana, ale pomysł dobrze zrealizowany, łatwo się "łyka" i jeśli wierzyć Plusowi szybko rozniósł się w internecie.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Cóż, Polkomtel postanowił odebrać Heyah grupę klientów w przedziale wiekowym 12-16 z IQ <80. Szkoda, kiedyś to była fajna sieć.

konto usunięte

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Adam Wiatkowski:
To by tylko potwierdzało moją kolejną tezę, że sporo Agencji zna się na zarabianiu pieniędzy tak jak ja na lotach w kosmos. Niestety wniosek jest prosty - większość Agencji to pasożyty nie dające nic, a biorące naprawdę dużo.

Przyznam, że do mnie, jako odbiorcy, od strony estetycznej ostatnie reklamy Plusa nie trafiają wcale.

Jednakowoż ciekawi mnie inna rzecz. Mianowicie teza, którą postawiłeś.

Czy mógłbyś łaskawie podeprzeć tę tezę argumentami merytorycznymi?
Bo widzisz... publicznie rzuciłeś poważne oskarżenie, graniczące z pomówieniem nawet, i byłoby co najmniej nie na miejscu, gdybyś nie umiał tej tezy uzasadnić. Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 07.01.13 o godzinie 10:27
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Adam Wiatkowski:
Najśmmieszniejsze jest to że Polkomtel wydaje grubą kasę na taki chłam, ktoś to akceptuje i puszcza w tv na okrągło. Refleksja ta, która mnie naszła dotyczy Agencji. Pobierają niesamowite pieniądze za coś, za co nie dałbym złamanego grosza. A mimo to świat drogich i głupich reklam kręci się w koło.

Oczywiści zaraz ktoś z Agencji Change Communications - producenta tych popłuczyn - wyjechałby ze wskaźnikami, którą obalą moją tezę, szczególnie, że jak znam życie, reklama sprzedaje. To by tylko potwierdzało moją kolejną tezę, że sporo Agencji zna się na zarabianiu pieniędzy tak jak ja na lotach w kosmos. Niestety wniosek jest prosty - większość Agencji to pasożyty nie dające nic, a biorące naprawdę dużo. Smutny jest ten świat:(

A jakie jest wasze zdanie?

A czemu pretensje do agencji? widać w Polkomtelu siedzą ludzie pozbawieni logicznego myślenia.
Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Czy mógłbyś łaskawie podeprzeć tę tezę argumentami merytorycznymi?
Bo widzisz... publicznie rzuciłeś poważne oskarżenie, graniczące z pomówieniem nawet, i byłoby co najmniej nie na miejscu, gdybyś nie umiał tej tezy uzasadnić.

Odnośnie targetu - targetem jestem, właśnie jestem.
Odnośnie Agencji - nie twierdzę, że są niepotrzebne. Wręcz przeciwnie, sam prowadziłem Agencję, jednoosobową ale zawsze, pracowałem w dwóch, więc obycie mam.

Ale jak to w życiu bywa...

Są usługi w Agencji drogie, bardzo drogie i piekielnie drogie. Usługi, które według mnie nie powinny tyle kosztować. Ostatnia dyskusja na tym forum - cena za stronę rządową kilkadziesiąt tysięcy a nawet 360 tys za prezydent.pl. Zapytałem informatyka z mojej korporacji - powiedział, że taka strona to góra 30 tysi, reszta to przepłacenie. Oczywiście ludzie z Agencji powiedzą, że to i tak po kosztach zrobili. Można to mnożyć i mnożyć, przykładów podawać masę, a w rezultacie otrzymujemy produkt co najwyżej przeciętny, nie warty 30% procent ceny końcowej.

Pamiętacie reklamę sprite-pragnienie? Świetna była. Ogłoszono ją w wolnym konkursie dla "ludu" i lud wygrał. Na tę akcje dziesiątki agencji wysłały swoje pomysły i pies z kulawa nogą się nimi nie zainteresował.

Pasożytniczość nie jest bynajmniej z mojej strony żadną obrazą, po prostu określeniem stanu faktycznego. Bo jak inaczej nazwać fakt, że Agencję przyczepiają się do dużych korporacji, wysysają z nich gotówkę dając, nie ukrywajmy, bardzo często niewiele. Kiedy czytam ile miasta wydają na zbadanie rynku agencjom, z którym wynika jedynie tyle, że w przyszłości pojawią się bilboardy reklamowe w kilku miastach, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Z powodu niegospodarności operowania budżetem reklamowym.

Oczywiście są firmy które na to stać i za prosty projekt graficzny zapłacą nawet parę tysięcy złotych. Tylko później mamy sytuacje, że firmy potrafią zwalniać ludzi masowo - szczególnie w czasach kryzysu - bo nie starcza im gotówki na bieżące należności. Tak to jest gdy się niegospodarnie bierze za zarządzanie, wydaje fortunę na głupoty, a później mamy to co mamy.Adam Wiatkowski edytował(a) ten post dnia 07.01.13 o godzinie 11:16
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Adam Wiatkowski:
Pamiętacie reklamę sprite-pragnienie? Świetna była. Ogłoszono ją w wolnym konkursie dla "ludu" i lud wygrał. Na tę akcje dziesiątki agencji wysłały swoje pomysły i pies z kulawa nogą się nimi nie zainteresował.

To była świetna reklama? Dlaczego i o której mówisz?Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 07.01.13 o godzinie 11:23

konto usunięte

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Adam Wiatkowski:

Wybacz, ale w kolejnym wpisie zamiast argumentów o które prosiłem umieściłeś kolejne przypuszczenia i osobiste rojenia niepoparte niczym konkretnym poza Twoim widzimisię.
Nie da się bowiem inaczej określić tekstu, że coś Twoim zdaniem powinno być tańsze.

Bo dla mnie na przykład, ktoś kto mógł zrobić taniej, lepiej, szybciej i wogóledebest, ale nie zrobił, jest niewartym uwagi gawędziarzem.

Więc zbierz siły w sobie i podaj argumenty albo zwyczajnie idź na politykę lub ogólne. Tam swoimi spekulacjami zrobisz furorę.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Krzysztof B.:
Adam Wiatkowski:

Wybacz, ale w kolejnym wpisie zamiast argumentów o które prosiłem umieściłeś kolejne przypuszczenia i osobiste rojenia niepoparte niczym konkretnym poza Twoim widzimisię.
Nie da się bowiem inaczej określić tekstu, że coś Twoim zdaniem powinno być tańsze.

Bo dla mnie na przykład, ktoś kto mógł zrobić taniej, lepiej, szybciej i wogóledebest, ale nie zrobił, jest niewartym uwagi gawędziarzem.

Generalnie zgoda. Ale jako osoba znająca rynek agencyjny i reklamowy zapewne wiesz, że akurat bardzo często to nie cena, jakość i szybkość są wyznacznikiem realizacji zamówienia, tylko zupełnie inne relacje. Nie wiem, jak było w tym przypadku, natomiast niestety nie możemy zakładać, że oferta wygrała, bo była "najtańsza, najlepsza i najszybsza". Abstrahuję tu zupełnie od jakości tej i poprzednich kampanii Plusa.
Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Nie wiem czy kiedykolwiek pracowałeś w Agencji, ale w wielu Agencjach jest taki nacisk na zysk i tak się winduje ceny, że głowa mala. Sam się spotkałem nieraz z sytuacja, kiedy kreatywny proponował dorzucenie do usług tanich gadżetów a rachunek wypisze się znacznie większy. Mydli się klientom oczy, ze po stworzeniu mega kampanii zyski będą niebotyczne.

Nie pamiętam gdzie czytałem o skuteczności kampanii reklamowych, ale sprawa jest jasna. 70% akcji reklamowych przynosi straty. Firmy - te duże o tym wiedzą. Liczy się masa i skala, nie ma sensu się w to zagłębiać.

Zdaję też sobie sprawę, Krzysztofie, że masz zupełnie inne zdanie na ten temat i muszę niestety zgodzić się, że będziesz mieć rację.

Odpowiedz bowiem jest banalna. Jeżeli za dany produkt-usługę w konkretnej cenie znajdzie się kupiec, znaczy to, że usługa produkt tyle właśnie jest warta. Jeśli ktoś chce dać za prosty projekt graficzny parę tysi, to znaczy że on tyle jest warty. Agencja zarobi kasę, opłaci pracowników i chyba wszyscy są szczęśliwi. W końcu znalazła się firma, która zapłaci olbrzymie pieniądze za coś, co można zrobić taniej. Ale taniej nie zapłaci, bo firma ma określone standardy. To jest jedna z fundamentalnych zasad wolnego rynku.

Nie chce obalać systemu. Chce poznać jedynie wasza opinię, czy jest sens płacić za coś 10 x więcej skoro dokładnie to samo można mieć taniej. Idealny pasożyt właśnie wpisuje się w tę zależność doskonale. Potrafi zarobić kilkaset procent marży na usłudze choć jego konkurent raptem 20%. Oczywiscie słowo pasożyt jest celowym nadużyciem dla podniesienia wagi sytuacji.

Oczywiście liczy się tez marka - w końcu obsługuje nas znana Agencja, możemy się pochwalić itd. Nie zmienia to jednak fakty, że bardzo dużo firm i instytucji przepłaca za usługi, szczególnie te rządowe - a przecież to idzie z naszych podatków.

I nie wmówisz mi, że np. spot promujący Warszawę, gdy "zboczeniec" biegnie za dziewczyną był czymś normalnym wartym swojej ceny. Never.

Nie chce mi się możnyć innych przykładów bo czasu do jutra mi nie starczy.

A kampania sprite-pragnienie była wielokrotnie nagradzana i cieszyła się i cieszy nadal sympatią userów. A przecież była taka amatorska.Adam Wiatkowski edytował(a) ten post dnia 07.01.13 o godzinie 12:07
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Ktoś wie, ile ta kampania kosztowała? :)

http://natemat.pl/14089,serce-i-rozum-z-milionem-lajko...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Fakt, reklama mnie irytuje. Ale zaintrygowały mnie badania rynku jakie przeprowadził autor ? Mogę coś więcej na ich temat ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 07.01.13 o godzinie 12:44
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Dagmara D.:
Fakt, reklama mnie irytuje. Ale zaintrygowały mnie badania rynku jakie przeprowadził autor ? Mogę coś więcej na ich temat ?

Dokładnie. Ja również czekam na link do badań rynku na które się powołuje autor - bardzo chętnie się z nimi zapoznam.
Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Moje badania rynku były banalne - polegały na sprawdzeniu wątku reklama wypsz-dasz - po tym jak przeczytałem pierwsze negatywne opinie na temat tej reklamy w marketing news

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37063. Następnie zawitałem na forum wirtalnemedia http://forum.wirtualnemedia.pl/wyprze-dasz-dam-reklamu..., co utrwaliło mnie w przekonaniu, że ta reklama ludziom się nie podoba. Oczywiście fora mają swoje wady i zalety przy badaniach rynku - często są nacechowane skrajnościami, ale biorąc pod uwagę fakt specyfikę branży, nie wypowiadają się w temacie wiecznie rozżaleni przeciwnicy Pisu czy PO tylko bardziej osoby obiektywne. Bardzo dobre reklamy są chwalone.

Na Yotube to samo - biorąc pod uwagę akcję apmlifyingowe Agencji, które same dopisują na Yotube pozytywy, można stwierdzić że przynajmniej dla 70 może 80% ta reklama skrajnie się nie podoba.

Zajrzałem też na inne fora i poczytałem pozostałe opinie, które można uzyskać w necie po wpisaniu frazy reklama wypsz dasz plus, plus reklama opinie itd.

Założyłem też wątek w alertach google to prześledzenia wątku.

Nie sądzę aby skrajnie negatywne emocje były zamiarem reklamy tylko po to aby o nas mówiono, nie ważne jak. Sam już połamałem nogi na tej strategii, więc wiem jaka to głupota.

Zapytałem też znajomych i ludzi w dziale - jedna osoba na 10 pochwaliła. 2 nie widziały o czym mówię, reszta na nie.

Istnieje jeszcze wkurzający mnie fakt. Prześledziłem sobie natężenie pojawiania się reklam Polsatu i Plusa na Polsacie. Potrafią pojawić się nawet 4 reklamy po dwie plusa i polsatu w jednym bloku. Masakra i to na okrągło. Rozumiem, że właściciel robi co chce na swojej stacji i ciągle reklamuje mobilny internet, ale niech da żyć ludziom.

Może jestem tylko maniakiem internetowym i świata nie zmienię. Ale jak zbojkotujemy słabiutkie produkty Pana S. i puścimy Plusa z torbami to naprawdę dokonamy czegoś wielkiego:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

" Jednak z ciekawości przeprowadziłem badania rynku na forach, portalach i serwisach, aby ocenić skuteczność tej reklamy".
Pisałeś o skuteczności reklamy. A to o czym piszesz nie jest badaniem skuteczności reklamy. To obawiam się,nie jest również badanie rynku. "Zajrzałem, poczytałem...". Bardziej byłabym wdzięczna za jakieś wyniki, bo " zapytałem znajomych"... to raczej quiz niż badanie. Jakieś dane ?
Adam Wiatkowski

Adam Wiatkowski Data Architect |
E-commerce & Digital
Data Leader

Temat: wyprze dasz- najbardziej irytująca reklama wszech czasów

Dagmaro, to może wynajmę usługę TNS Obop aby przeprowadzili profesjonalne badania rynku za jakieś 100 tysi:) Nie żartujmy sobie. A czasem proste zapytania są skuteczniejsze niż tysiące wykresów sondażowych.

Oczywiście może źle się wyraziłem. Nie były to oczywiście badania skuteczności a raczej sprawdzenie opinii w wąskiej grupy i EPR w sieci. Ale zapewniam cię, że znajdą się Agencje, które i za tylko takie badania biorą niezłą kasę:)

A jeżeli ktoś kiedyś zdecyduje się wydać 100 tys aby sprawdzić opinie na temat tej reklamy, to niemal jestem pewien że 70% ankietowanych będzie zniesmaczona reklamą plusa.

A czy ona będzie skuteczna to już inna bajka. Puścili ją już z 1000 razy w tv, ludzie o niej gadają, więc pewnie coś się sprzeda. Choć reklama o dupie Maryny miałaby w tym przypadku podobny skutek. Ale ważne aby wózek się kręcił.Adam Wiatkowski edytował(a) ten post dnia 07.01.13 o godzinie 14:15



Wyślij zaproszenie do