Michał Wasilewski Triceps.pl S.A
Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!
Zapraszam do dyskusji na temat marketingu zorientowanego na ceny.miastobiznesu.pl/viewtopic.php?t=51
Michał Wasilewski Triceps.pl S.A
Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta
konto usunięte
Paweł T.:
Marketing zorientowany na cenę to żaden marketing -- moim zdaniem. Nie buduje lojalności i jeśli konkurent zaoferuje to
samo o 20gr taniej, to tracimy Klienta. Nie opłaca się inwestować w takie budowanie relacji.
Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta
Kamil S.:
Paweł T.:
Marketing zorientowany na cenę to żaden marketing -- moim zdaniem. Nie buduje lojalności i jeśli konkurent zaoferuje to
samo o 20gr taniej, to tracimy Klienta. Nie opłaca się inwestować w takie budowanie relacji.
Jest to uwaga, ze wszechmiar sluszna. 99% ludzi wyznaje stereotyp ze wysoka jakosc = wysoka cena i vice versa, a z niska jakoscia nikt nie lubi byc zwiazany na trwale i przy pierwszej lepszej okazji bedzie nielojalny.
Rafał
Hostyński
Ten od
pozycjonowania
konto usunięte
Alina Patrycja K.:
Nie zgadzam się, jeśli TAKI SAM produkt w jednym sklepie kosztuje mniej a w drugim więcej to 99% ludzi pójdzie go kupić za niższą cenę. Może nie będzie się chwalił, gdzie go kupił :).
Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta
Kamil S.:
Alina Patrycja K.:
Nie zgadzam się, jeśli TAKI SAM produkt w jednym sklepie kosztuje mniej a w drugim więcej to 99% ludzi pójdzie go kupić za niższą cenę. Może nie będzie się chwalił, gdzie go kupił :).
Co to znaczy taki sam produkt?
Jezeli mowimy o uszczelce do zlewozmywaka, to byc moze sa to takie same produkty, ale nam chyba chodzi o produkty markowe.
Druga sprawa, jesli puszka Coli w jednym sklepie kosztuje 2zl a w drugim 1,80zl. To mozna znalezc kilkaset powodow, ze konsument kupi te drozsza:
- bo ma blizej do sklpu,
- bo zawsze tam kupuje,
- bo lubi sprzedawce,
- bo to przeciez "tylko 20gr"
- bo nikt stawia przed nim dwoch puszek tylko musi pofatygowac i sam puszkac gdzie jest taniej, itd.
Po za tym konsument nigdy nie ma pelnej inforamcji o tym gdzie co ile kosztuje a teoria o racjonalnym wyborze dawno juz odeszla do lamusa. Powiem wiecej - razaca dysproporcja cenowa moze nawet wzbudzac nieufnosc i podejrzenie podrobki, niepelnowartosciowosci towaru. I na koniec uslugi - tutaj pole do popisu jest nieograniczone niemalze - bo dwoch "takich samych" uslug nie da sie nigdy porownac do siebie.
Rafał
Hostyński
Ten od
pozycjonowania
Alina Patrycja K.:
Miałam na myśli konkretnie produkty AGD, których zakupu dokonuje się stosunkowo rzadko. A jeszcze konkretniej np. dwa takie same telewizory, tej samej marki z tej samej linii produkcyjnej być może.
Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta
Rafał H.:
Czy myślisz, że znajdziesz taki sklep, w którym kupisz pralkę i telewizor (upatrzone przez Ciebie) w najniższych cenach?Nie zależy im widocznie na lojalności tylko na masowości. Raz kupi okazyjnie a potem będzie kojarzył sklep z "okazjami". To naprawdę duży marketingowy sukces.
Na jednym przytną, na drugim nie, a Klient wcale nie będzie "lojalny". Co najwyżej sprawdzi czy oferta jest dla niego atrakcyjna ;)
Druga kwestia - branie na kredyt i dowóz towaru też mają wpływ na cenę (całościowo) ;)
konto usunięte
Kamil S.:
Paweł T.:
Marketing zorientowany na cenę to żaden marketing -- moim zdaniem. Nie buduje lojalności i jeśli konkurent zaoferuje to
samo o 20gr taniej, to tracimy Klienta. Nie opłaca się inwestować w takie budowanie relacji.
Jest to uwaga, ze wszechmiar sluszna. 99% ludzi wyznaje stereotyp ze wysoka jakosc = wysoka cena i vice versa, a z niska jakoscia nikt nie lubi byc zwiazany na trwale i przy pierwszej lepszej okazji bedzie nielojalny.
Z drugiej jednak strony sa takie sytuacje, ze niskie koszty nabycia sa komunikowane w sposob "elegancki" i maja za zadanie jedynie wygodnie pomoc klientowi zracjonalizowac przed samym soba dlaczego dany produkt kupuje. Przykladem IKEA (Dlaczego jestesmy tani? - bo dobrzez zarzadzamy i oszczedzamy na wszystkim tylko nie na jakosci).
konto usunięte
jeśli TAKI SAM produkt w jednym sklepie kosztuje mniej a w drugim więcej to 99% ludzi pójdzie go kupić za niższą cenę. Może nie będzie się chwalił, gdzie go kupił :).
konto usunięte
Rafał H.:
Wojny cenowe prowadzą zawsze do ogólnej masakry na polu walki (rynku).
Na cóż więc nam takie wojny?
Co to za biznes, który ma z założenia przynieść straty?
Prot
Haładaj
Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...
Rafał H.:
Czy myślisz, że znajdziesz taki sklep, w którym kupisz pralkę i telewizor (upatrzone przez Ciebie) w najniższych cenach?
Łukasz
Krawczyk
Kierownik POS,
ARTERIA SA
Piotr
W.
Sales & Marketing
Director
Rafał H.:
Wojny cenowe prowadzą zawsze do ogólnej masakry na polu walki (rynku).
Na cóż więc nam takie wojny?
Co to za biznes, który ma z założenia przynieść straty?
Rafał
Hostyński
Ten od
pozycjonowania
Piotr K. W.:A komu sie w tym przypadku polepszyło? Może GW?
Nie zgodzę się.
Hint: wejście "Dziennika".
Piotr
W.
Sales & Marketing
Director
Rafał H.:
Piotr K. W.:A komu sie w tym przypadku polepszyło? Może GW?
Nie zgodzę się.
Hint: wejście "Dziennika".
konto usunięte
konto usunięte
Następna dyskusja: