Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: Czym jest marketing w Twojej firmie?
W ostatnim (bodajże) numerze CMO były przytoczone badania postrzegania marketingu zrobione przez AE w Krakowie. Próba ok. 450 właścicieli firm (90% z nich to małe firmy, 10% średnie). Wyniki trochę mnie zaszokowały... (przytaczam z pamięci, w zaokrągleniu)- 60% decyzji marketingowych podejmuje się na bazie intuicji, a nie wiedzy czy badań rynkowych;
- 50% właścicieli uważa, że ich kadra marketingowa ma za niskie wykształcenie;
- 80% (sic!) uważa, że marketingowcy wyszkoleni na uczelniach mają problemy z wdrożeniem wiedzy w praktyce;
Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na to, jak "robi się" marketing w małych firmach:
- 70% to promocje mające bezpośrednio wpływ na sprzedaż konkretnego produktu;
- 40% uważa, że dział marketingu jest tylko dla poprawienia wizerunku firmy
Jak to wygląda w Waszych firmach? Marketing jest piątym kołem u wozu?