konto usunięte

Temat: Porównywarka produktów - analiza ruchu - narzędzia

Witajcie,

planuje uruchomienie porównywarki produktów (sklepy internetowe przyłączają swoją bazę produktów do mojego katalogu, rozliczenie CPC i CPA). Czy orientujecie się jakie narzędzia mogę wykorzystać do analizy ruchu wyników sprzedaży dla sklepów – tzn. chodzi mi to jak w prosty sposób zaprezentować konkretnemu klientowi statystyki wejść z mojej porównywarki do jego sklepu, statystyki dokonanych zakupów z wejść z mojej porównywarki itd. Co tu zrobić żeby było to jak najprostsze w obsłudze i jak najtańsze w stworzeniu. Najlepiej gdyby te wszystkie niezbędne dane były dostępne w zwykłym koncie użytkownika w serwisie, a nie żeby np. klient musiał w swoim sklepie umieszczać specjalne skrypty. Znacie może jakieś przykłady sensownych rozwiązań ? Interesuje mnie zresztą cały system współpracy ze sklepami w ramach katalogów/porównywarek także będę wdzięczna jeśli zechcecie podzielić się swoimi doświadczeniami w tej kwestii.

Temat: Porównywarka produktów - analiza ruchu - narzędzia

Dobrochna S.:
Witajcie,

tzn. chodzi mi to jak w prosty sposób zaprezentować konkretnemu klientowi statystyki wejść z mojej porównywarki do jego sklepu, statystyki dokonanych zakupów z wejść z mojej porównywarki itd.

Wejścia to bardzo prosta sprawa - wystarczy zamiast kierowania bezpośredniego do sklepu kierowanie poprzez skrypt przekierowujący.
Co tu zrobić żeby było to jak najprostsze w obsłudze i jak najtańsze w stworzeniu. Najlepiej gdyby te wszystkie niezbędne dane były dostępne w zwykłym koncie użytkownika w serwisie, a nie żeby np. klient musiał w swoim sklepie umieszczać specjalne skrypty.

Jeśli chodzi o analizę ruchu na stronie docelowej to albo klient umieszcza skrypt JS (coś a'la proste google analytics). Ewentualnie może zadziałałoby umieszczenie jego strony w ramce, ale to nie jest ładne rozwiązanie.
Znacie może jakieś przykłady sensownych rozwiązań ? Interesuje mnie zresztą cały system współpracy ze sklepami w ramach katalogów/porównywarek także będę wdzięczna jeśli zechcecie podzielić się swoimi doświadczeniami w tej kwestii.

Tutaj nie unikniesz pisania na zamówienie moim zdaniem - nie znam żadnego takiego systemu. O ile mi wiadomo obecne porównywarki cenowe po prostu stosują przekierowanie, pozostawiając klientowi analizę tego, ile zyskuje z tego źródła zakupów. Można to zrobić za pomocą Google Analytics, to już pole do popisu dla klienta.

Dostarczanie tego typu analizy po stronie porównywarki jest dość kosztowne - musisz i tak uwzględnić różne konstrukcje sklepów, różne adresy oznaczające pozytywny finał zamówienia, itp. Słowem - i tak użytkownik dużo musi skonfigurować. Może lepiej zrobić serie wideo tutoriali do GA, pokazujących jak dokładnie skonfigurować sobie to narzędzie do współpracy z Twoją porównywarką?

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że sklep który nie potrafi analizować ruchu na swojej stronie nie będzie dla Ciebie interesującym klientem ;-)

konto usunięte

Temat: Porównywarka produktów - analiza ruchu - narzędzia

a jeśli miałoby być samo CPC - da się to jakoś raportować bez umieszczenia kodu w sklepie? Chodzi mi o generowanie raportów po mojej stronie - które sklep miałby na swoim koncie w mojej porównywarce...kurcze nie wiem jak to rozwiązać:)
Mateusz K.

Mateusz K. miszcz wwwujitsu

Temat: Porównywarka produktów - analiza ruchu - narzędzia

Zerknij głębiej w GA dla developerów, a konkretniej w API: Management i Data Export. Spinasz to w sposób który wyjaśnił Rafał.
Alternatywnym rozwiązaniem jest system PIWIK.

Jednakże bez systemu trackingu na stronie danego sklepu, Twoje statystyki nie będą niepodważalne.

Temat: Porównywarka produktów - analiza ruchu - narzędzia

Dobrochna S.:
a jeśli miałoby być samo CPC - da się to jakoś raportować bez umieszczenia kodu w sklepie? Chodzi mi o generowanie raportów po mojej stronie - które sklep miałby na swoim koncie w mojej porównywarce...kurcze nie wiem jak to rozwiązać:)

Jeśli chcesz mierzyć tylko przejścia do sklepu to nie ma problemu, wszystko może zostać po Twojej stronie, jesteś w stanie to precyzyjnie określić i zaprezentować, nawet z podziałem na konkretne produkty, miejsca w porównywarce, wyciągać zależności pomiędzy pozycją na liście, a konwersją itp. - można poszaleć :)

konto usunięte

Temat: Porównywarka produktów - analiza ruchu - narzędzia

Dzięki za pomoc:)

Następna dyskusja:

Analiza ruchu na stronie




Wyślij zaproszenie do