Rafał
Chmielewski
e-Marketing
Prawniczy, Blogi i
Marketing
Społecznościowy ...
Temat: Dlaczego warto mieć swój BLOG PRAWNICZY
Dlatego, że pomoże on w zdobyciu pracy, albo rozpoczęciu własnej działalności po ukończonej aplikacji.Ja swojego pierwszego bloga prawniczego założyłem jeszcze pracując w KPMG. Szybko okazało się, że w ten sposób zbieram w okół siebie osoby, które chętnie go czytają. Pojawiły się pierwsze zlecenia, zupełnie nie zamierzone. Nie chcąc naruszać klauzuli o zakazie konkurencji wszystkich "klientów" odsyłałem do zaprzyjaźnionego prawnika.
I nagle zrozumiałem coś: prowadząc własnego bloga prawniczego gromadzę wokół siebie grupę moich klientów, którzy pójdą za mną gdziekolwiek ruszę: czy to do jakiejś innej firmy prawniczej, czy też do mojej własnej firmy/kancelarii.
Ostatecznie odszedłem z KPMG mając za sobą prawie 3000 klientów dzięki blogowi http://PodwojneOpodatkowanie.pl Z taką liczbą MOICH klientów mógłbym znaleźć pracę w najlepszej kancelarii, ale wolałem swój własny biznes.
I w pewnym momencie nastąpiło drugie olśnienie: przecież to samo mogą robić studenci prawa i aplikanci, gromadząc już na tym etapie grupę własnych potencjalnych klientów.
Potem założyłem firmę konsultingową web.lex i zacząłem uczyć prawników, jak wykorzystać e-marketing do celów biznesowych.
Blogują już studenci prawa w USA. Blogują niemal wszyscy, bo blogi są doskonałą maszynką do kreowania własnej marki i - jak napisałem - do budowania bazy klientów, czego jestem najlepszym przykładem. Blogi i działalność w sieci przeglądają pracodawcy i często na tej podstawie podejmują decyzje o zatrudnieniu (znam osobiście przypadek, kiedy student prawa z UW został na tej podstawie przyjęty do pracy w największej polskiej kancelarii - bez toku rekrutacji...). Blog jest prosty i przyjemny. Blog pomaga określić i zrozumieć własną specjalizację. Dzięki blogowi nawiązuje się kontakty.
Na temat blogowania prawniczego prowadzę własny blog http://e-MarketingPrawniczy.pl
Zapraszam!
Rafał