Temat: problemy konsulatant - klient

witam,
czy ktoś mógłby mi napisać z własnego doświadczenia jakie sa najczestsze problemy w kontaktacvh z klientem? chodzi mi najbardziej i branze IT, ale podejrzewam, ze w kazdej dziedzinie gdzie jest service/helpdesk problemy są podobne

Pozdrawiam
Rafał S.

Rafał S. System Administrator

Temat: problemy konsulatant - klient

co rozumiesz pod pojęciem klient ? :-)
Krzysztof Parkitny

Krzysztof Parkitny Frontend Developer

Temat: problemy konsulatant - klient

Najczęstszym problemem jest źle sformułowane pytanie, jak tutaj. ;)
Krzysztof O.

Krzysztof O. Dynamiczny i pełen
energii
profesjonalista,
któremu żadne...

Temat: problemy konsulatant - klient

Zależy od dnia i profilu działalności firmy.
U nas w poniedziałki dominują resety haseł (ludzie dostają amnezji po weekendzie). Potem w drugiej kolejności drukarki (Papier się skończył, toner trzeba wymienić). Na trzecim miejscu mamy telefony z Request for Information. Czasami jakiś konkret się zdarzy, gdy któraś z aplikacji globalnych wysiądzie.Krzysztof O. edytował(a) ten post dnia 08.08.12 o godzinie 00:41

konto usunięte

Temat: problemy konsulatant - klient

Z własnego doświadczenie mogę powiedzieć iż najczęstszym problemem w kontaktach użytkownik -> Informatyk jest brak umiejętności po stronie użytkownika wytłumaczenia w czym tkwi jego problem.
Krzysztof Parkitny

Krzysztof Parkitny Frontend Developer

Temat: problemy konsulatant - klient

Krzysztof C.:
Z własnego doświadczenie mogę powiedzieć iż najczęstszym problemem w kontaktach użytkownik -> Informatyk jest brak umiejętności po stronie użytkownika wytłumaczenia w czym tkwi jego problem.
Każdy kurs dobrej komunikacji z 'klientem' mówi o tym, by samemu wysnuwać wnioski. Klient prezentuje problem, niedogodność, najlepiej w sposób praktyczny, komentując przy tym 'jak powinno być'. My natomiast jako specjaliści wyciągamy wnioski i fachowo nazywamy problem.
W przypadku kontaktu z pierwszą linią faktycznie jest to jednak dość spore utrudnienie, zwłaszcza gdy problemu nie można zaprezentować np poprzez virtualizację.
Daniel Szyjewski

Daniel Szyjewski Programista/
Administrator
systemów ERP

Temat: problemy konsulatant - klient

po to jest pierwsza linia żeby punktem styku była :) Ja mam dosyć śmieszną sytuację, bo prócz, klientów korporacyjnych, obsługujemy też indywidualnych. Z korporacyjnymi jest prosto- po pewnym czasie klasyfikowanie zgłoszeń i tlumaczenie na język techniczny staje się trywialne (ograniczony zbiór systemów z ich bolączkami). Gorzej z indywidualnymi :( "panie internet mi nie działa", "a kabel sieciowy podłączony?" "a skąd mam wiedzieć" itp.). Jeszcze gorzej kiedy w grę wkraczają nerwy: korporacyjni przynajmniej wiedzą (zostało im poowiedziane) jak działa system wsparcia. Indywidualni, cóż... mięso często się sypie w słuchawkach :(
Kluczowym problemem jest tu działanie na styku dwóch światów, dlatego zawsze walczę by młodsi koledzy pozwiedzali on-site`y i poznali jak wyglądają problemy, które potem zgłaszają im ludzie.
A reszta to już kwestia wiedzy, wyobraźni i praktyki.

Następna dyskusja:

Klient jest priorytetem!




Wyślij zaproszenie do