konto usunięte
Temat: "Słuchacz doskonały" - ebook biznesowy i nie tylko!
Jak opanować najważniejszą umiejętność w biznesie? Przed takim pytaniem postawił mnie Bernard T. Ferrari, gdy po raz pierwszy zetknęłam się z jego książką Słuchacz doskonały. Nie potrafiłam na nie odpowiedzieć. Problem tkwił w tym, że nigdy wcześniej nie uważałam słuchania jako najważniejszej umiejętności w biznesie, celowałam w pomysłowość, zaradność, skuteczne radzenie sobie ze stresem. Przecież nikt nie wpisałby w swoje CV w rubryczce „dodatkowe umiejętności” zdania: jestem doskonałym słuchaczem. Może jednak warto?
Książka podzielona jest na trzy części. To świetne rozwiązanie, bo czytelnik od kwestii czysto teoretycznych płynnie przechodzi w zapoznanie się z praktycznym wymiarem poradnika. Tak więc: w pierwszej części dowiedziałam się jakim typem słuchacza jestem, jakie pożytki płyną ze słuchania w pełnej koncentracji oraz zapoznałam się z poradami od samego autora. W kolejnej części Ferrari opracował techniki systematyzowania tego, co słyszymy, dzielnie pomagając mi przebrnąć przez wszystkie etapy słuchania, od wychwytywania najważniejszych informacji do ich przetworzenia, którego późniejszym celem jest podjęcie decyzji. Ostatnia z części zmotywowała mnie do wykorzystywanie wcześniej zdobytej wiedzy.
Autor przekonał mnie, że słuchanie warte jest grzechu i to nie tylko w sytuacjach biznesowych. Tak naprawdę wszystko się od dobrego słuchania zaczyna – jeśli uporządkujemy swoje myśli, wyłowimy najlepsze pomysły, jeśli słuchamy swoich współpracowników, to szybciej znajdziemy rozwiązanie problemu i unikniemy sytuacji stresowych. Dlatego z czystym sumieniem polecam tę książkę każdemu czytelnikowi, niekoniecznie związanemu ze światem biznesu.