Temat: Zbiorowe pozwy na linie lotnicze i biura podróży
Wiele podrozujacych osob nie zdaje sobie sprawy ze swoich praw jako pasazera
i obowiazkow linii lotniczej jako przewoznika.
I tak zostalam pewnego razu oklamana przez usmiechnieta pania z linii Lufthansa ze nie nalezy mi sie odszkodowanie za anulowany lot.
Anulowany byl z powodow technicznych.
A zgodnie z wyrokiem Trybunalu Sprawiedliwosci:
Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że problem techniczny, który wystąpił w statku powietrznym, skutkujący odwołaniem lotu, nie jest objęty pojęciem „nadzwyczajnych okoliczności” w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem zdarzeń, które – ze względu na swój charakter lub źródło – nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego i pozostają poza zakresem jego skutecznej kontroli.
Jezeli od rana wiadomo ze lot bedzie odwolany to raczej nie z naglych powodow
technicznych.
Teraz to juz wiem jak z nimi dyskutowac ;)