Łukasz Pawlaczyk Łukasz Pawlaczyk
Temat: W jaki sposób firmy obsługują reklamacje? Jak nimi...
Wydaje mi się, że niestety większość firm uważa reklamacje za coś mało ważnego. Większość firm (nawet mających dużą sprzedaż, a co za tym idzie dużą ilość reklamacji) próbuje obsługiwać reklamacje za pomocą excela czy notatek w formie pisemnej. Na początku jest to oczywiście najtańsze i wystarczające rozwiązanie. Szybko jednak firma przestaje panować nad reklamacjami a Klient końcowy czuje się lekceważony.Obsługa reklamacji to jeden z kluczowych momentów komunikacji z klientem. Tu można łatwo go stracić, można też powstrzymać przed ucieczką do konkurencji. Kontakt i pozytywne wrażenie wywołane dzięki sprawnej obsłudze nie są wprawdzie korzyścią "twardą", ale i "miękkie" korzyści budują pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów bądź partnerów i wpływają na ich późniejszą lojalność.
Klient usatysfakcjonowany dzieli się swymi pozytywnymi doświadczeniami średnio z trzema innymi osobami, podczas gdy klient niezadowolony żali się aż 11 osobom. Jeśli każda z nich przekaże to jeszcze innym, to liczba osób, którzy usłyszeli negatywną opinię może wzrosnąć wielokrotnie.
Dlatego ciekawy jestem co o tym sądzą firmy...