konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Operatorem tych ubezpieczeń jest Europ Assistance (Polska) Sp. z o.o., Dział Likwidacji Szkód, ul. Wołoska 5, 02 – 675 Warszawa czyli BRE Ubezpieczenia.

Jest to klasyczny przykład, że nie warto wykupywać dodatkowego ubezpieczenia na bagaż i firma ubezpieczeniowa robi każdego klienta w balona.

A więc na trasie Barcelona - Warszawa by PLL LOT został uszkodzony mój bagaż i waga bagażu zmalała z 21kg do 16kg. Po przylocie złożyłem reklamację w PLL LOT i powiadomiłem firmę ubezpieczeniową, gdzie przesłałem komplet dokumentów. PLL LOT w ciągu kilku dni naprawił mój bagaż i 16 listopada 2010 roku po kilku tygodniach oczekiwania PLL LOT przyznały swoją winę za uszkodzenie walizki i kradzież bagażu. Odszkodowanie zostało wypłacone. Ubezpieczyciel zażądał decyzji PLL LOT. Wcześniej poinformowałem Ubezpieczyciela, że walizka została naprawiona i z tego tytułu rezygnuję z odszkodowania w części dotyczącej walizki. Natomiast Europ Assistance (Polska) Sp. z o.o. Dział Likwidacji Szkód, ul. Wołoska 5, 02 – 675 Warszawa dopiero w dniu 22.02.2011 po licznych monitach przesłał standardowe pisemko, w którym nie uznał moją szkodę na podstawie par. 29 Ogólnych Warunków Ubezpieczenia.

Oto moje odwołanie z dnia 22.02.2011:
Adam Cend Polisa nr TM/2028446 Nr postępowania C-M047582.60

Europ Assistance (Polska) Sp. z o.o. Dział Likwidacji Szkód ul. Wołoska 5 02 – 675 Warszawa

W związku z otrzymanym pismem z dnia 22.02.2011. wnoszę o ponowne rozpatrzenie sprawy odszkodowania i żądam wypłaty odszkodowania na podstawie par. 29 Ogólnych Warunków Ubezpieczenia (OWU) zgodnie z którymi „BRE Ubezpieczenia wypłaci Ubezpieczonemu odszkodowanie w wysokości kosztów naprawy bagażu, który uległ uszkodzeniu albo wartości bagażu, który został utracony przez Ubezpieczonego pod warunkiem, że szkoda była spowodowana: 4) kradzież z włamaniem do pomieszczeń wymienionych w $28 oraz rabunkiem (Bagaż jest objęty ochroną ubezpieczeniowa, jeżeli znajduje się pod bezpośrednią opieką Ubezpieczonego lub, jeżeli Ubezpieczony: 1)powierzył bagaż zawodowemu przewoźnikowi do przewozu na podstawie odpowiedniego dokumentu przewozowego. Na podstawie ww. przepisów mam prawo od odszkodowania. Na podstawie pisma PLL LOT (które dostarczyłem drogą mailową w dniu 18.12.2010 do Pana X), PLL LOT przyznał się do rabunku bagażu oraz uszkodzenia bagażu w momencie, kiedy bagaż znajdował się pod opieką przewoźnika. W związku z powyższym żądam wypłaty odszkodowania. W wypadku odmowy wypłaty odszkodowania, skieruję sprawę na drogę sądową oraz całe zdarzenie opiszę na wszystkich forach podróżniczych oraz forach mbanku, gdzie jestem aktywnym uczestnikiem, celem bojkotu Państwa turystycznych ofert ubezpieczeniowych. Z poważaniem Adam Cend

I oto mamy 2 kwietnia 2011 i znowu cisza. Nie polecam...nikomu.Adam C. edytował(a) ten post dnia 03.04.11 o godzinie 00:26Adam C. edytował(a) ten post dnia 03.04.11 o godzinie 17:30

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

6 kwietnia 2011 otrzymałem kolejny list z Europ Assistance, w którym czytam:

"W odpowiedzi na Pańskie odwołanie od decyzji Europ Assistance z dnia 22-02-11 uprzejmie informujemy, iż do likwidacji Pańskiej szkody potrzebujemy potwierdzenia opłacenia rachunku za naprawę bądź informacji, iż walizka nie kwalifikuje się do naprawy. Jednocześnie informujemy, iż na obecnym etapie postępowania likwidacyjnego nie jest możliwa wypłata bezspornej części świadczenia..."

Teraz już wiem, że działanie Ubezpieczyciela jest skierowane w następującym kierunku:
- bezpodstawne wydłużenie procesu rozpatrzenia likwidacji szkody,
- zniechęcenia klienta do walki z Ubezpieczycielem,
- żądanie znanych już informacji.

Ubezpieczyciel żąda ode mnie informacji na temat uszkodzonego bagażu:
w grudniu 2010 roku poinformowałem Ubezpieczyciela, że walizka została naprawiona przez PLL LOT i w związku z tym odstępuję od roszczeń w kwestii uszkodzenia walizki.

Czekam na dalszy rozwój wypadków;)
Nie polecam Europ Assistance/BRE Ubezpieczenia/ubezpieczeń turystycznych ze strony http://mbank.pl

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Najciekawsze jest to, że kwota ubezpieczenia jest niewielka - tylko 1000 PLN.

Nie rozumiem postępowania Europ Assistance, bo przewoźnik PLL LOT uznał swoją winę... Natomiast dla Ubezpieczyciela to jednak za mało. Więc tego typu ubezpieczenia - to tylko czysta fikcja ?

Nie polecam Europ Assistance/BRE Ubezpieczenia/ubezpieczeń turystycznych ze strony http://mbank.pl

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Mija 9 maja 2011, a firma Europ Assistance (Polska) Sp. z o.o. (Dział Likwidacji Szkód ul. Wołoska 5 02 – 675 Warszawa) milczy. Muszę przypomnieć im o sobie.

Nie kupujcie nigdy ubezpieczeń turystycznych Europ Assistance (Polska) Sp. z o.o.
bo to totalne oszustwo i robienie klienta w balona.

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

szczerze? nigdy nie uzyskałem od ubezpieczyciela tego, co uważałem za należne. ubezpieczam tylko to co muszę.

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Adam C.:
Nie polecam Europ Assistance/BRE Ubezpieczenia/ubezpieczeń turystycznych ze strony http://mbank.pl
ja generalnie ostatnio staram się omijać powyższą stronę, niestety czasem muszę, nadal jestem ich klientem w kwestii ror.

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

I oto 10 maja po moim ponagleniu dostaję odpowiedź (zachowuję oryginalną pisownię):

Witam,

Szanowny Panie, odwołanie wpłyneło 18-04-2011, decyzja została wydana
05-05-2011.
Pismo powinien Pan otrzymać jeszcze w tym tygodniu.
Proszę o oczekiwać na korespondencję.

Z poważaniem,

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Adam C.:
I oto 10 maja po moim ponagleniu dostaję odpowiedź (zachowuję oryginalną pisownię):

Witam,

Szanowny Panie, odwołanie wpłyneło 18-04-2011, decyzja została wydana
05-05-2011.
Pismo powinien Pan otrzymać jeszcze w tym tygodniu.
Proszę o oczekiwać na korespondencję.

Z poważaniem,

To się nazywa kultura korespondencji do Klienta....

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Na forum mbanku otrzymałem odpowiedź z BRE Ubezpieczenia, która dobitnie wyjaśnia, ŻE NIE OPŁACA SIĘ DODATKOWO UBEZPIECZAĆ BAGAŻU, BO TO JEST TYLKO CZYSTA FIKCJA i regulują to obecne przepisy prawne:

Po zapoznaniu się ze sprawą, poniżej opisuję wyjaśnienia:

Likwidator szkody, który uzyskał informację (jak wyżej), że PLL LOT przyjmuje odpowiedzialność za zniszczony i skradziony bagaż, oraz informację, że otrzymał Pan odszkodowanie za poniesione straty. Wydał ostatecznie decyzję odmowną w związku z wypłatą odszkodowania.

Zgodnie z art. 824(1) par. 1 Kodeksu Cywilnego suma pieniężna wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia nie może być wyższa od poniesionej szkody. Odszkodowanie nie może zatem wynosić więcej niż szkoda wyrządzona w ubezpieczonym mieniu w następstwie wypadku przewidzianego w umowie ubezpieczenia, wszelka bowiem nadwyżka oznaczałaby bezpodstawne wzbogacenie, przekreślające istotę i cel gospodarczy ubezpieczenia majątkowego. Natomiast par. 2 mówi, że jeżeli ten sam przedmiot ubezpieczenia w tym samym czasie jest ubezpieczony od tego samego ryzyka u dwóch lub więcej ubezpieczycieli na sumy, które łącznie przewyższają jego wartość ubezpieczeniową, ubezpieczający nie może żądać świadczenia przenoszącego wysokość szkody.

Natomiast zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia mDirect par. 31 mówi, że w przypadku gdy Ubezpieczonemu przysługuje odszkodowanie od osoby trzeciej, zobowiązanej do naprawy szkody (dotyczy bagażu), BRE Ubezpieczenia dokonuje potrącenia należnej kwoty z ustalonego odszkodowania. Ustalenie ostatecznej wysokości świadczenia nastąpi po dostarczeniu przez Ubezpieczonego dokumentacji świadczącej o zakończeniu przez osobę trzecią (np. linie lotnicze) postępowania odszkodowawczego oraz o rezultatach tego postępowania.

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Adam C.:
I oto 10 maja po moim ponagleniu dostaję odpowiedź (zachowuję oryginalną pisownię):

Witam,

Szanowny Panie, odwołanie wpłyneło 18-04-2011, decyzja została wydana
05-05-2011.
Pismo powinien Pan otrzymać jeszcze w tym tygodniu.
Proszę o oczekiwać na korespondencję.

Z poważaniem,

Jest 16 maja 2011, a pismo z decyzją z dnia 05-05-2011 z Europ Assistance Polska nadal do mnie nie dotarło. Ile może iść list polecony z Wołowskiej na Grochów ?

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

14 dni - tyle sobie zastrzega nasz monopolista PP. niezależnie od formy wyboru korespondencji (zwykły, polecony, priorytet, zpo)
Przemysław Pilaszek

Przemysław Pilaszek live your life !

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Adam C.:
Jest 16 maja 2011, a pismo z decyzją z dnia 05-05-2011 z Europ Assistance Polska nadal do mnie nie dotarło. Ile może iść list polecony z Wołowskiej na Grochów ?

Zdecydowanie najdłuższym etapem bywa droga od biurka, na którym ktoś je podpisał, do biurka, na którym ktoś je włożył w kopertę. Zobaczysz datę nadania to Ci się wyjaśni.

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Decyzja z 05.05.2011 trafiła do nie po 20 maja, ale to nie jest istotne.
Ważne jest to, że dodatkowe ubezpieczenie za bagaż jest fikcją, co przyznają towarzystwa ubezpieczeniowe i nie jest ważne, że:

- uszkodzona walizka była naprawiona przez przewoźnika i nigdy już nie będzie taka jak kiedyś i nie można było z niej korzystać przez okres naprawy;
- obuwie, które zostało skradzione, nie można kupić w Polsce (obuwie Campera sprzedaje w Polsce tylko firma Apia i ma tylko określone wzory)i trzeba ponownie wybrać się do Hiszpanii;
- firmy ubezpieczeniowe celowo wprowadzają w błąd Klienta, rozpatrując roszczenia przez okres 7 miesięcy, kiedy już w pierwszym piśmie do Klienta mogą podać obowiązujące przepisy prawa, które uniemożliwiają wypłatę odszkodowania i to jest najgorsze - świadome oszukiwanie Klienta, który traci swój czas.

Jaki wniosek ?
Nigdy nie kupować dodatkowe ubezpieczenia na bagaż, bo jest to czysta fikcja.
Po prostu Pulp Fiction;)
mbank/Europ Assistance/BRE Ubezpieczenia są doskonałe w tej działalności.To fakt.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Potwierdzam tylko to co autor wątku napisał. Nie polecam kupowania i korzystania z ubezpieczeń dołączonych do kart kredytowych, w których ubezpieczycielem jest Europ Assistance.
Mam kartę kredytową MC Tesco. Wystawcą karty jest Credit Agricole. Do karty mam wykupione ubezpieczenie "Podróżnik", za które miesięcznie płacę 6,50 złotych. 6 sierpnia br miałem opóźniony odlot samolotu, do tego zmianę trasy. W wyniku tych zdarzeń, na miejsce dotarłem po 9 godzinach.
Zgłosiłem szkodę na infolinii Europ Assistance. Podczas rozmowy telefonicznej podałem dane identyfikujące, czyli imię i nazwisko, PESEL, numer karty MC Tesco, adres. Po powrocie do domu, 29 sierpnia napisalem pismo do Europ Assistance, załączyłem wszystkie dokumenty niezbędne do likwidacji szkody: pismo przewodnie niezbędne z opisem okoliczności zdarzenia, wypełniłem formularz firmowy Europ Assistance, dołączyłem kopie biletu lotniczego, kopie kart pokładowych, kopię zaświadczenia z linii lotniczej o opóźnieniu, oryginały rachunków za przybory toaletowe i posiłki. 28 października zatelefonowałem do centrum alarmowego z zapytaniem, co z moim wnioskiem. Odpowiedzieli mi, że nie podałem PESELU i w tej sprawie wysłali do mnie list 1 września. Ciekawe. Listu nigdy nie dostałem, a PESEL został podany przy zgłasaniu szkody i nadawaniu sprawie numeru.
Konsultant podczas tej rozmowy przyjął ode mnie numer PESEL. Za kilka dni dostałem maila, z prośbą o przesłanie dowodów opłacenia rachunków. Czyli co? Zgubili oryginały? Wczoraj zatelefonowałem ponownie do Ubezpieczyciela. Poinformowano mnie, że podjęli decyzję i że pocztą dostanę list. O decyzji telefonicznie nie chcieli powiadomić. Prawdopodobnie decyzja jest odmowna, skoro nie podali przez telefon.

Jak widać na moim przykładzie, firma Europ Assistance działa na zwłokę. Domaga się dokumentów i informacji które już posiadają.
Od 29 sierpnia załatwiana jest prosta sprawa. Wypłata odszkodowania w wysokości kilkuset złotych. Zgodnie z warunkami ubezpieczenia, firma ma na wypłatę 30 dni. Tylko w teorii.
Jak dla mnie, to jest skandal.
Wilhelm W.

Wilhelm W. IT & Content
Security CISM CISSP

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

ODNAWIAM TEMAT.

Podpisuje sie pod tematem - firma EUROP ASSISTANCE i ubezpieczenie MBANKu - DO BANI .

Ubezpieczylem podroz za najwyższą opcję/cene. Zniszczono mi walizkę, przewoźnik mnie olał (zero odpowiedzi od dlugiego czasu).

Zgłosiłem szkode z ubezpieczenia tej fatalnej firmy. Odpowiedź (potem doczytałęm w warunkach ubezp. rowniez):
Moge ich pocalowac w d* bo ubezpieczeniu bagażu nie podlegają:
- wszystkie rzeczy wartościowe i elektroniczne
- pojemnik (walizka de facto)
Czyli ubezpieczenie jest ważne jedynie na moje majtki i koszulkli.
Jak sie zagubi walizka z golarką albo komputerem - "spadaj", to samo jak połamią Ci walizkę (moj przypadek).

ŻENADA
W dodatku okazuje sie ze ubezpieczenie na ktore dalem sie nabrac (powyzsze) jest takie samo jak
kolejne, na ktore sie dalem nabrac - czyli do karty kredytowej mBank m&m premium + dodatkowe za 5 zl / m-c,

Niby to wszystko groszowe sprawy.... ALE skoro te ubezpieczenia nie działają - REZYGNUJE z nich wszystkich.

mBank i EUROP ASSISTANCE nabierają ludzi w butelke - i tyle.

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Wilhelm W.:
ODNAWIAM TEMAT.

Podpisuje sie pod tematem - firma EUROP ASSISTANCE i ubezpieczenie MBANKu - DO BANI .

Ubezpieczylem podroz za najwyższą opcję/cene. Zniszczono mi walizkę, przewoźnik mnie olał (zero odpowiedzi od dlugiego czasu).

Zgłosiłem szkode z ubezpieczenia tej fatalnej firmy. Odpowiedź (potem doczytałęm w warunkach ubezp. rowniez):
Moge ich pocalowac w d* bo ubezpieczeniu bagażu nie podlegają:
- wszystkie rzeczy wartościowe i elektroniczne
- pojemnik (walizka de facto)
Czyli ubezpieczenie jest ważne jedynie na moje majtki i koszulkli.
Jak sie zagubi walizka z golarką albo komputerem - "spadaj", to samo jak połamią Ci walizkę (moj przypadek).

ŻENADA
W dodatku okazuje sie ze ubezpieczenie na ktore dalem sie nabrac (powyzsze) jest takie samo jak
kolejne, na ktore sie dalem nabrac - czyli do karty kredytowej mBank m&m premium + dodatkowe za 5 zl / m-c,

Niby to wszystko groszowe sprawy.... ALE skoro te ubezpieczenia nie działają - REZYGNUJE z nich wszystkich.

mBank i EUROP ASSISTANCE nabierają ludzi w butelke - i tyle.
Z tego, co napisałeś, to po prostu nie przeczytałeś OWU, a więc NIE POLECAM dotyczy raczej Twojego zaniedbania.

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Wilhelm W.:
ODNAWIAM TEMAT.
Moge ich pocalowac w d* bo ubezpieczeniu bagażu nie podlegają:
- wszystkie rzeczy wartościowe i elektroniczne
- pojemnik (walizka de facto)
Czyli ubezpieczenie jest ważne jedynie na moje majtki i koszulkli.
Jak sie zagubi walizka z golarką albo komputerem - "spadaj", to samo jak połamią Ci walizkę (moj przypadek).

To są standardowe wyłączenia w tego typu polisach, zatem nie doczytałeś PRZED podpisaniem umowy.Też kiedyś miałam przypadek, że jadąc z biurem podróży miałam odgórnie narzucone przez ustawę ubezpieczenie turystyczne i jakież było moje zdziwienie kiedy odmówiono mi wypłaty odszkodowania za zniszczonąwalizkę-dokładnie ten sam zapis.
Na szczęście są TU które nie mają tego wyłączenia i dlatego przy każdym wyjeździe czy to z biurem czy na własną rękę kupuję swoją polisę z takim zakresem i takimi sumami jakie potrzebuję.

Przedmioty wartościowe ZAWSZE ma się przy sobie a nie w bagażu rejestrowanym, tak ze względu na mozliwość kradzieży jak i zniszczenia, w końcu nikt tych walizek nie nosi w lektyce.
Wilhelm W.

Wilhelm W. IT & Content
Security CISM CISSP

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

wszystko rozumiem, dlatego doradzam: takie ubezpieczenie jest kompletnie bez sensu.

uczcie sie na moich bledach - i nie dajcie sie nabrac jak ja :)

PS. ale jak sie mowi: "uszkodzenie bagazu" i nie zawiera sie w tym nic poza ciuszkami - nawet polamana walizka - to trzeba pisac jako uwagi w ofercie, a nie TYLKO malym druczkiem w OWU

konto usunięte

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

Wilhelm W.:
wszystko rozumiem, dlatego doradzam: takie ubezpieczenie jest kompletnie bez sensu.

uczcie sie na moich bledach - i nie dajcie sie nabrac jak ja :)

Mogłeś się uczyć na błędach Adama:P.

PS. ale jak sie mowi: "uszkodzenie bagazu" i nie zawiera sie w tym nic poza ciuszkami - nawet polamana walizka - to trzeba pisac jako uwagi w ofercie, a nie TYLKO malym druczkiem w OWU

Każde TU ma swoje własne definicje poszczególnych zdarzeń czy zakresu świadczeń.
Jacek Cetnarski

Jacek Cetnarski Data Analyst

Temat: NIE POLECAM ubezpieczeń turystycznych ze strony...

niezaleznie od faktu czy przeczytal na czas OWU czy nie przeczytal, oferty tej NIE POLECA dosc przekonywujaco uzasadniajac.

Następna dyskusja:

BRE BANK mBank nie polecam




Wyślij zaproszenie do