Temat: Nowy Passat, nowe BMW 3 czy Alfa Romeo 159
Mateusz B.:
Paweł G.:
nie podnosi przodu, nawet przy cholernie ostrym przyspieszaniu
bzdura :) podnosi podnosi, ale skutkiem tego nie jest jak w fwd jaranie laków nawet jak nie ma silnika pod maską, a ostrzejszy start z dociążonego tyłu :) no chyba, że masz ultra sztywny zawias, ale to już nie seria ;) fizyka..
pakiet zawieszenia z M-ki ;) a więc utwardzone, -15mm, do tego felgi 16" z oponami 205/50 - daje radę ;)
Co do palenia kapci... nic nie pali, od tego jest system kontroli trakcji który reaguje w krytycznych momentach ;) Na szczęście można go wyłączyć i palić kapciuchy do woli ;)
No i jeszcze co do startowania, to mi osobiście dużo lepiej startuje się autem z napędem na tył. Tak jakoś przyjemniej wciska w fotel bez zbytnich przechyłów, zamiast ryku spod maski słychać tylko delikatne mruczenie R6, przysieszasz dalej, dochodzisz do 4000 obrotów, załącza się vanos (zmienne fazy rozrządu), otwiera się zapadka w drugiej rurze wydechowej (przypominam że auto posiada kolektor 6-2, wspólny tłumik końcowy łączący wydechy, ale wydech osobny dla każdego z wyjść, dla każdego osobny katalizator) i dostajesz drugiego kopa, dzięki temu możesz pociągnąć przez następne 3500 obrotów z niemiłosiernym kopem podobnym do startu samochodu ;) W efekcie (tu zaznaczam po delikatnym tuningu mechanicznym auta) setkę osiągasz w niewiele ponad 6 sekund, 200 w mniej więcej 25. Co najciekawsze, w aucie nadal panuje cisza i komfort, za to przerażające jest to, że przy 140 czujesz się tak jak np. przy 80 w c-maxie, czy przy 60 w astrze i to może mieć zgubny wpływ na stojące tu i ówdzie fotoradary czy ewentualne stłuczki ;)
Mało tego, dzięki sprzęgłu na wisku, nawet po włączeniu klimy auto nie słabnie zauważalnie. Obniżone i utwardzone zawieszenie + porządne opony sprawiają, że jedziesz jak po szynach. Układ kierowniczy skonstruowany tak, że trzymając kierownicę z zamkniętymi oczami jesteś w stanie powiedzieć po jakiej nawierzchni jedziesz. Skrzynia - nie przenosi drgań. Zawieszenie - świetnie tłumi nierówności.
Tak w skrócie - to co daje stare blisko 10 letnie bmw e36 ;) Nie czułem takiej przyjemności ani w audi, ani w passacie, komfort - tak czułem w pasku, w audi mniejszy, ale obu razem nie prowadziło się tak przyjemnie jak bmw.