Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Segmentacja klientów w firmie

Jestem ciekaw jak segmentujecie swoich klientów?

Podstawowa klasyfikacja typu instytucje samorządowe, małe, duże firmy czy nadajecie swoim klientom jeszcze jakieś cechy np. behawioralne?Piotr K. edytował(a) ten post dnia 01.08.12 o godzinie 11:11
Marek Przemysław Gola

Marek Przemysław Gola Manager Sprzedaży,
Coach, Trener,
Inwestor

Temat: Segmentacja klientów w firmie

Ooooo...oooo...
Generalnie na tych co... płacą, ...nie płacą, ale zapłacą, ...nie płacą i nie mają zamiaru zapłacić... :)

A tak serio wszystko zależy od skali biznesu i od tego "czemu segmentacja ma służyć?". Pytanie, więc nie "jak segmentujecie?", a "w jakim celu segmentujecie Klientów?", a z tego wyjdzie jakie segmenty wyróżniamy. Znam kilka organizacji w których funkcjonuje kilka różnych klasyfikacji segmentacji. Istotne jest, aby wynikające z tej segmentacji działania nie były sprzeczne, a wzajemnie się uzupełniały.
Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Segmentacja klientów w firmie

no włanie ja tak myślę nad wielosegmentowej czyli dzielisz ich na konkretne rodzaje firm pod względem wielkości i podział na instytucje np. samorządowe. Potem segmentacja na drugim poziomie pod względem rodzaju kupowanych lub posiadanych produktów. I filtrowanie na bieżąco.

A pod względem nie płacenia... no to już chyba standard. Ale to też zależy od polityki firmy. Niektóre firmy nie mają z tym problemów.
Marek Przemysław Gola

Marek Przemysław Gola Manager Sprzedaży,
Coach, Trener,
Inwestor

Temat: Segmentacja klientów w firmie

O ile rozumiem Piotrze ten drugi podział ze względu na rodzaj kupowanych produktów, to jakie znaczenie ma dla Ciebie podział na instytucje, etc. Czemu służy? Innemu sposobowi kontaktu?
Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Segmentacja klientów w firmie

Tak. Dokładnie. Filtrowanie po miastach, branżach itd pomijam bo w końcu to opcje samego programu do zarządzania klientami. Dodatkowo można by klasyfikować w końcu klientów także pod względem częstości zakupów czy zachowania. Ale to już wymaga pewnej konsekwencji w tworzeniu bazy danych.



Wyślij zaproszenie do