Temat: Merchandising i obrusy
Zacznijmy od tego, że merchandising to super narzędzie, ale jak każde narzędzie nie nadaje się do wszystkiego, albo przynajmniej nie w każdym przypadku jest tak samo skuteczne.
Moim skromnym zdaniem w sprzedaży bardzo drogich rzeczy podstawową rolę odgrywają umiejętności sprzedażowe/prezentacyjne handlowca, ekspozycja jest ważna, ale absolutnie nie wystarczająca. Dlatego nie liczyłby na wzrost sprzedaży o 30% tylko przy zmianie ekspozycji. Działania muszą być połączone: nowa prezentacja obrusów = nowe zachowania handlowca
Adrian ma racje, dużo zależy od tego jaką powierzchnią się dysponuje (co innego 10m2 co innego 150m2 ...).
Jeżeli powierzchnia nie jest zbyt duża, jednak wystarczająca aby umieścić odpowiedni stół rekomendowałby takie rozwiązanie - koniecznie jednak z krzesłami, może też z prostymi dodatkami (wazon, filiżanki ...). Z boku prosta lekka konstrukcja (ważne), na której znajdowałby się rozłożone obrusy / wiszące jak dywany.
Nawiązując do tego co napisałem wcześniej, krytycznym będą umiejętności prezentacyjne osoby sprzedającej czyli m.in.:
- prezentacja produktu,
- zaangażowanie w proces tworzenia "obrazu" osoby kupującej,
- dbanie o atmosferę
- łatwość - sprawność - elegancja przy zmianie obrusów
- ...