konto usunięte

Temat: Biznes społecznie odpowiedzialny po polsku

Biznes społecznie odpowiedzialny po polsku

Kiedy na świecie rodziła się koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli tzw. CSR, w Polsce nie istniała nawet wolność gospodarcza. Obecnie po dwudziestu paru latach do tej idei przekonuje się coraz więcej przedstawicieli świata biznesu.

Zaufanie najcenniejszą walutą w biznesie

– Fundamentem społecznej odpowiedzialności biznesu jest zaufanie, które jest obecnie najbardziej pożądaną cechą w biznesie – ocenia Piotr Sołtys, prezes Vantis Holding i założyciel Instytutu Certyfikacji Podmiotów Społecznie Odpowiedzialnych. – Bez zaufania, funkcjonowanie w tej sferze na dłuższą metę nie byłoby możliwe – wyjaśnia.

Tymczasem, badania CBOS wskazują, że Polacy są raczej nieufni w życiu społecznym. Tylko niespełna jedna czwarta (23 proc.) wychodzi z założenia, że większości ludzi można ufać, a blisko trzy czwarte (74 proc.) wyznaje zasadę zachowywania daleko idącej ostrożności w stosunkach z innymi.

Źródło: http://nf.pl/manager/biznes-spolecznie-odpowiedzialny-...