konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Ladies & Gentlemen,

Czy ktoś wie gdzie w PL można kupić specjalistyczny smar do łuków ? Łuk R=190m na rozjeździe strasznie piszczy i zanim zdecyduję się na jakikolwiek system automatycznego smarowania, chciałbym zobaczyć czy ręczne smarowanie pomaga, a jeśli tak - to na jak długo.

Pozdrawiam,
Wojtek

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

"LITOCAL R" firmy LOTOS, mozesz skontaktowc sie z przedstawicielem handlowym
rafal.mirek@lotosoil.pl

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Rafał Wajer:
"LITOCAL R" firmy LOTOS

Super, dziekuje Ci bardzo - juz sie balem, ze bede musial sciagac go z USA, bo stamtad pochodza dwa dotychczas oferowane specyfiki. Pogadam z Lotosem Kolej czy uzywaja tego na swoich obiektach :)

W.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

A skąd takie produkty. Myslałem, że już nie stosuje się smarów.
Rafał Wajer:
"LITOCAL R" firmy LOTOS, mozesz skontaktowc sie z przedstawicielem handlowym
rafal.mirek@lotosoil.pl

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Przemysław Cieślik:
A skąd takie produkty. Myslałem, że już nie stosuje się smarów.

A co proponujesz w zamian ?

W.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

smary i smarownice są kosztowne i wymagają ciągłego uzupełniania. Nie jest taniej wymienić co jakiś czas szynę na łuku? Zwłaszcza , gdy jest w wersji łubkowanej.

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Smarowanie to tansze rozwiazanie, koszt jednej zewnetrznej szyny dla luku o dlugosci 300m to ok 60 tys zł - smary mozna nanosic recznie. Pozatym znacznie obnizaja poziom halasu 30-40%.

Tak smaruja min krakowski tunel szybkiego tramwaju. Na kolejowych bocznicach zakladowych to tez najlepsze rozwiazanie.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Widzę rafał że nie czujesz kolejowej rzeczywistości. Jak sobie wyobrażasz nanoszenie smaru ręcznie ? smarownica wypuszcza smar przy kazdym najeżdżajacym pociągu i skad wyliczenia że smarowanie jest tańsze ?

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Przemku wiem jak wyglada smarownica i jak funkcjonuje. W praktyce szyny mozna rowniez "smarowac pedzlem" :)

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Odpowiadając zbiorczo :

Przemek - niesmarowanie nie jest żadną alternatywą, bo w tym przypadku mowa nie tylko o zużyciu, ale i nieakceptowalnym hałasie. Kosztów też nie ma co porównywać, bo już parogodzinny przestój bocznicy terminalowej oznaczałby poważne problemy, zaś jedno- czy dwudniowy jest kompletnie nie do zaakceptowania.

Rafał - niestety Litocal R się nie sprawdził, tym bardziej że Lotos dostarczył jego rzadszą wersję. Czas poszukać dystrybutora smarów amerykańskich (Whitmore Biorail, L.B. Foster Lubricurve).

W.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Nie można kolego, bo nie ma kim.
Rafał Wajer:
Przemku wiem jak wyglada smarownica i jak funkcjonuje. W praktyce szyny mozna rowniez "smarowac pedzlem" :)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Ten tzw. głosny tor jaki ma promień łuku ?
Może wykonawca zabudował tor na 0 i nie dał poszerzenia.
Wojciech S.:
Odpowiadając zbiorczo :

Przemek - niesmarowanie nie jest żadną alternatywą, bo w tym przypadku mowa nie tylko o zużyciu, ale i nieakceptowalnym hałasie. Kosztów też nie ma co porównywać, bo już parogodzinny przestój bocznicy terminalowej oznaczałby poważne problemy, zaś jedno- czy dwudniowy jest kompletnie nie do zaakceptowania.

Rafał - niestety Litocal R się nie sprawdził, tym bardziej że Lotos dostarczył jego rzadszą wersję. Czas poszukać dystrybutora smarów amerykańskich (Whitmore Biorail, L.B. Foster Lubricurve).

W.

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Przemysław Cieślik:
Ten tzw. głosny tor jaki ma promień łuku ?
Może wykonawca zabudował tor na 0 i nie dał poszerzenia.

Tak jak pisalem, R=190m; wszystko wykonane zgodnie z regulami sztuki.

W.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

a jeżdżą max.20 km/h ?

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Przemysław Cieślik:
a jeżdżą max.20 km/h ?

Manewry prowadzone sa z predkoscia 5 km/h. Najbardziej piszcza srodkowe wozki w "lamanych" platformach 80' i 90'.

Pozdrawiam,
Wojtek
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

nie znam się tak na taborze,
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Nie ma możliwości przeprojektowania łuku ?
190 będzie zawsze szlifować
Samą szynę wymienisz w max. kilka godzin.
Wojciech S.:
Odpowiadając zbiorczo :

Przemek - niesmarowanie nie jest żadną alternatywą, bo w tym przypadku mowa nie tylko o zużyciu, ale i nieakceptowalnym hałasie. Kosztów też nie ma co porównywać, bo już parogodzinny przestój bocznicy terminalowej oznaczałby poważne problemy, zaś jedno- czy dwudniowy jest kompletnie nie do zaakceptowania.

Rafał - niestety Litocal R się nie sprawdził, tym bardziej że Lotos dostarczył jego rzadszą wersję. Czas poszukać dystrybutora smarów amerykańskich (Whitmore Biorail, L.B. Foster Lubricurve).

W.

konto usunięte

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Przemysław Cieślik:
Nie ma możliwości przeprojektowania łuku ?

Niestety nie - ksztalt dzialki itp.
190 będzie zawsze szlifować
Samą szynę wymienisz w max. kilka godzin.

...i to chyba szybciej niz przypuszczalismy :)

W.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

To duży ruch macie na terminalu, a gdzie to jest ?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Smar do łuków - jaki i skąd ?

Smarownice szynowe "SRS Clicomatic Typ LP" http://www.btw.wroc.pl/oferta_6.htm#t
Bahn Technik Wrocław ma smarownice. Może zaproponują przyzwoity smar? Warto zapytać.
Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Jaki edytor do JS ?




Wyślij zaproszenie do