Temat: Jak zwrócić uwagę klienta na inwestycję?
Przede wszystkim należy jasno określić o jakim kliencie mówimy. Inaczej na mieszkanie patrzy klient, który kupuje swoje pierwsze mieszkanie, a inaczej osoba kupująca inwestycyjnie. Duże znaczenie ma też zasobność portfela, to czy wydaje własne pieniądze, czy podpiera się kredytem.
Osoba kupująca pierwsze mieszkanie przywiązuje dużą wagę do detali. Zakup mieszkania jest ważnym krokiem w jego życiu, zatem analizuje je skrupulatnie. Ciężar gatunkowy jest położony w większym stopniu na jakość niż na prestiż (detale a emocje.)Jeżeli posiada środki lub wie, że kredyt nie będzie uciążliwy dla jego portfela z pewnością będzie przykładał większe znaczenie do prestiżu.
Osoba kupująca mieszkanie inwestycyjnie zwraca uwagę w pierwszej kolejności na prestiż (emocje). Skoro doszedł do wniosku, że zakup dziewięćdziesięcio-metrowego mieszkania za 1.000.000 PLN jest inwestycją, zatem mieszkanie sprzeda w okresie hossy na rynku. Największą stopę zwrotu zapewni mu mieszkanie o największym prestiżu.
Powyższe odnosi się oczywiście wyłącznie do "zwracania uwagi" i absolutnie nie wyczerpuje tematu. Wiek, stan cywilny, zawód, obecne warunki zamieszkania oraz wiele innych mają ogromny wpływ. Na przykład żonaty mężczyzna (statystycznie!) najpierw zapyta żonę zanim podejmie decyzje. Wniosek: czym prędzej zaprosić żonę do biura sprzedaży.
Pozdawiam