konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Witam serdecznie,
Moja ciocia uruchamia w tym roku hotel w miejscowości turystycznej (całoroczny). Problem w tym, że budowa miała im się skończyć 1.5 roku temu - a kończą dopiero teraz...
Budowa ich "wyczyściła" prawie całkowicie z pieniędzy...
Planują ten sezon jakoś własnymi sposobami rozkręcić hotel - a w przyszłym roku zatrudnić jakiegoś specjalistę....

Chciałbym im pomóc (mam wiele swoich pomysłów), ale też podpytać Was - macie może jakiś pomysł na szybkie i możliwe tanie pozyskanie gości na sezon i okres poza sezonem?

Myślę nad dodaniem ogłoszeń na portalach turystycznych (macie jakieś swoje typy), allegro, może gruponie.... Pozycjonowanie, strona internetowa, ulotki, wizualizacje itp. - to mamy :-)

Tak jak już wcześniej wspomniałem, ciocia nie ma za bardzo pieniędzy więc chcielibyśmy trafić w możliwie najskuteczniejsze miejsca :)

Z góry dziękujemy za pomoc :-)Łukasz P. edytował(a) ten post dnia 11.04.13 o godzinie 17:10

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Witaj,

pewnie zastanawiasz się: cóż to za forum, nikt nie pomoże, nikt nie odpowiada...
A ja się zastanawiam: cóż odpowiedzieć na Twojego posta, bo w tych kilkunastu słowach zawarłeś dramat sytuacji, o której piszesz. Pogratuluj cioci wybudowania hotelu. Na tym zakończ gratulacje i zacznij namawiać ją, by obiekt sprzedała, bo jeśli podejście będzie odpowiadało temu, które opisałeś... cóż. Nie będzie dobrze. Ale OK, myślmy pozytywnie :)

1) nie napisałeś nic o lokalizacji obiektu, a ma to kategoryczne znaczenie dla ewentualnych podpowiedzi,
2) nie jestem też przekonany, czy na pewno chodzi o hotel. Jeśli tak - jaka będzie jego kategoryzacja?
3) nie ma niczego za darmo. Rozkręcenie hotelu "jakoś własnymi sposobami" nie zadziała. Recepta: zatrudnić doświadczonego hotelarza, który opracuje strategię wejścia obiektu na rynek i będzie nadzorował jej realizację. Niekoniecznie zaproponuje wykup 50 emisji reklamy w czołowej telewizji komercyjnej - może za to rozpisać rozwiązania znacznie tańsze, a skuteczne.
4) 1500 darmowych pomysłów na promocję znajdziesz na http://www.google.pl.
5) znacznie mniej, ale jednak, znajdziesz na tym forum - przeglądnij je właściwie od początku, bo w trakcie jego istnienia przewinęło się całkiem sporo ciekawych koncepcji.
6) ulotki :)? Nic tylko rozdawać przechodnim turystom :)

Pozdrawiam,
KM

konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Witam,

calkowicie zgadzam sie z Kamilem.
Aby uzyskac jakies rozsadne wskazowki musisz troszke dokladniej opisac ten objekt.
Lokalizacja, wielkosc, standard- to wszystko ma znaczenie.
Napisz troszke wiecej a wtedy na pewno bedzie latwiej o jakies pomysly.

Czekamy zatem na wiecej informacji.

Pozdrawiam,
Marek

konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

dziękuję za odpowiedzi :) a więc po kolei :-)
Hotel ma 45 pokoi i ma być obiektem całorocznym ***
Lokalizacja: Jastrzębia Góra

konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

na zatrudnianie specjalistów w tym momencie nie ma za bardzo szans niestety :(
Mateusz Z.

Mateusz Z. Profitroom - Simply
More Bookings

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Oj Łukaszu, Łukaszu ...

Uświadom Ciocie że jak nie ma pieniędzy przy hotelu 3* nazatrudnienie specjalisty - to jak znajdzie pieniądze na dokładanie do niesprzedanych pokoi.
Bo jak wszyscy wiemy najdroższym pokojem dla Hotelarza - jest pokój niesprzedany.Mateusz Z. edytował(a) ten post dnia 18.04.13 o godzinie 21:27
Mateusz Z.

Mateusz Z. Profitroom - Simply
More Bookings

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Z pewnością najtańsze formy promocji sa portale rezerwacyjne (on-line) i reklamowe o znaczeniu regionalnym oraz ogólnopolskie portale turystyczne + pozycjonowanie w G.

konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Witaj Lukasz,

moge sobie wyobrazic jakim wysilkiem finansowym bylo zbudowanie i wyposazenie hotelu.
Jednak na rynek "wchodzi" sie z reguly tylko jeden raz i jest to moment decydujacy o przyszlym wizerunku objektu. Bledy, ktore sie popelni na tym etapie rzutuja na przyszle funkcjonowanie i sukces hotelu. Dlatego uwazam, iz niestety musicie zainwestowac w osobe znajaca branze i potrafiaca poprowadzic objekt w tym poczatkowym okresie (zakladam, iz Twoja ciocia nie jest z branzy turystycznej).
Sa rzeczy, ktorymi teoretycznie moglbys sie zajac sam: prezentacja objeku na portalach rezerwacyjnych, przygotowanie tekstow na strone internetowa, social media itd.
Chociaz jestem zdania, iz lepiej zrobi to jakas agencja, majaca juz doswiadczenie w tego typu projektach, ale tutaj znowu pojawia sie kwestia funduszy...

Musicie takze zastanowic sie , jakiego klienta chcielibyscie przyciagnac do Waszego objektu, czy chcielibyscie wspolpracowac z touroperatorami itd. (jesli tak to napisz mi maila na priv.)
Jak widzisz- sporo pracy i kluczowych decyzji.

Pozdrawiam i zycze powodzenia!
Marek
Przemyslaw N.

Przemyslaw N. Partner
Zarządzający, Biz
Net Polska

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

np. http://hoteleispa.pl

:)

konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Łukaszu, a ilu ciocia zatrudnia pracowników? Czy mógłbyś podzielić się linkiem do strony internetowej hotelu?
Jest to hotel o profilu bardziej biznesowym, turystycznym, zdrowotnym itp?

Najlepiej i najprościej zacząć od współpracy z popularnymi portalami turystycznymi. Przygotować dobrze personel pod kątem obsługi gości i zadbać o dobre opinie :)
Daniel Betlewicz

Daniel Betlewicz Director of
Engineering, The
Atlantic Resort&Spa
Fort Lau...

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Nie napisałeś także nic o konkurencji w okolicy. Ile jest tam takich hoteli, co oferują jaki mają profil. Czy w swoim hotelu oferujecie jakieś usługi dodatkowe typu spa, masaże itp.? Czy jest tam restauracja, bar może jest blisko jakiejś atrakcji?
Jedną z opcji którą się sprawdza w USA jest znalezienie dla hotelu POI (Point of Interest), czyli jakiegoś elementu z którym klientom mogło by się miejsce kojarzyć i ich zaciekawiać. W starym hotelu mogłoby to być np sławna osoba która tma nocowała kiedyś w nowym może jest położony blisko jakiegoś popularnego miejsca itp...
Faktycznie że na podstawie tego co napisałeś nie łatwo coś poradzić.
Justyna Szczygielska

Justyna Szczygielska specjalista ds
środków unijnych,
szkoleń, zarządzania
pro...

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

dobrą rzeczą i sprawdzoną była reklama na stronie gminy, stronach internetowych typu noclegownia, wczasy nad morzem trzeba sprawdzić jakie lokalne są strony w waszej okolicy plus gazety regionalne. sprawdzone jest także ogłaszanie się w gazetach lub na portalach w miejscowościach -Warmii Mazur oraz górskich np jelonka.com.pl, nowiny jeleniogórskie. Trzeba też określić jaka grupę turystów chcecie przyjmować czy macie coś co wyróżniałoby was od innych hoteli w okolicy np pomieszczenia dla dzieci do zabaw z opiekunką czy animator
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Łukasz P.:
dziękuję za odpowiedzi :) a więc po kolei :-)
Hotel ma 45 pokoi i ma być obiektem całorocznym ***
Lokalizacja: Jastrzębia Góra
e, malenstwo; dla takiego drobiazgu zamiast speca od pr zatrudnijcie dwie dobre kucharki i sprzedawajcie sie jako '..najlepsza kuchnia hotelowa w okolicy..' - kazdy kto wczesniej wynajmowal pokoj na wyjazd wakacyjny/weekendowy na pewno doceni kuchnie; poza tym bez oszczednosci na szprzataniu pokoi, ogolnej czystosci i uprzejmosci personelu (jak ktos jest opryskliwy dla gosci to wylatuje), miejsca dla samochodow gosci musza byc ogrodzone a parking to cos innego niz dziurawa łąka, lazienki/prysznice nie moga zachecac kobiet do narzekania a lozka nie moga skrzypiec; jezeli dolozysz do tego dzialajace telewizory, dzialajaca wentylacje/klimatyzacje i brak obskurnosci typu pilot do telewizora w folii i za kaucja czy minibar zamykany na klodke i otwierany przez recepcjoniste - sezon letni bedziesz mial z glowy niezaleznie od pogody; pakiety pobytowe powinny byc tygodniowe (rodzinne) lub weekendowe (kochankowie), a to co sie nie sprzeda na tydzien naprzod to moze na groupon? :)

Jastrzebia to nie klopot, lato sie sprzeda bez 'fachowca' jezeli tylko hotel bedzie mial stadnard (czysto, bezpiecznie, uprzejmie i smacznie); zima nad morze to juz inna sprawa, i raczej w wyjazdy integracyjne powinniscie celowac

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Tomasz S.:

e, malenstwo; dla takiego drobiazgu zamiast speca od pr zatrudnijcie dwie dobre kucharki i sprzedawajcie sie jako '..najlepsza kuchnia hotelowa w okolicy..' - kazdy kto wczesniej wynajmowal pokoj na wyjazd wakacyjny/weekendowy na pewno doceni kuchnie; poza tym bez oszczednosci na szprzataniu pokoi, ogolnej czystosci i uprzejmosci personelu (jak ktos jest opryskliwy dla gosci to wylatuje), miejsca dla samochodow gosci musza byc ogrodzone a parking to cos innego niz dziurawa łąka, lazienki/prysznice nie moga zachecac kobiet do narzekania a lozka nie moga skrzypiec; jezeli dolozysz do tego dzialajace telewizory, dzialajaca wentylacje/klimatyzacje i brak obskurnosci typu pilot do telewizora w folii i za kaucja czy minibar zamykany na klodke i otwierany przez recepcjoniste

Przepraszam, my mówimy o trzygwiazdkowym hotelu czy o pensjonacie??

konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

o hotelu :)

tak czyli reasumując, reklama we wszystkich portalach które są w pierwszej 10 googla (rozsądnie oczywiście) + google adwords + booking + hrs i z sezonem nie powinno być problemu?:)

a poza sezonem konferencje, wesela, imprezy integracyjne (mailing , google adwords) - coś jeszcze?:)

konto usunięte

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

hotel *** :)
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Kamil M.:
Przepraszam, my mówimy o trzygwiazdkowym hotelu czy o pensjonacie??
hm, a co za roznica? zasady sprzedazy sa takie same, niezaleznie od rego co sprzedajemy; a trcohe zartobliwie, 'mamy zrobic grzadki wiec zatrudnijmy menedzera od lopaty, menedzera od taczek i architekta terenow zielonych' to koncepcja o tyle powszechna co bledna, nie powielaj(my) takich schematow myslowych; przed kazdym 'wbiciem lopaty' warto chwile pomyslec zanim wpadac w schematy, a fakty jakie znamy sa:

- w zadnej miejscowosci turystycznej w kraju we wlasciwym dla tej miejscowosci sezonie nie ma wolnych miejsc; morze i Jastrzebia jest doskonalym przykladem - calosc miejsc sie sprzeda sama, nie potrzeba 3 menedzerow i osmiu dyrektorow zeby tak sie stalo; wyjatek i potencjalne problemy z klientami to:

- wpadki, skuchy i awarie jak podla kuchnia czy inne o ktorych pisalem; zeby o tym wiedziec to znow, nie trzeba pieciu dyrektorow a troche rozsadku; ewentualne problemy to pogoda, no i martwy sezon nad morzem, ale na to niespecjalnie da sie poradzic; dodatkowo:

- efektow pracy speca od pr nie da sie ocenic w sposob racjonalnie/mierzalny, a efekty pracy dobrej kuchni, standardu czy obslugi - i owszem; malo tego, goscie beda (potencjalnie) zadowoleni z pobytu w hotelu nie ze wzgledu na pr czy sprzedaz, ale wlasnie ze wzgledu na m.in. kuchnie; dalej - to wlasnie goscie beda opowiadali znajomym o pobucie w hotelu, stad chyba jasne w co lepiej inwestowac; ostatnia sprawa - nie jest sztuka wydawac ogromne srodki na schematy jak 'zrobmy kampanie, dzial sprzedazy i pr', sztuka jest miec zadowolonego klienta; gdybym - przy ograniczonym budzecie wlasciela - mial cos zaproponowac, to raczej sprzedawanie hotelu jako cichego, kameralnego i dyskretnego z zaletami (znow: kuchnia, obsluga, parking, czystosc) niz widzianego na kazdym przystanku w promieniu 50 kilometrow pod postacja tandentnej reklamy przy drodze..

sie rozpisalem ale mi sie spodobalo :) podsumowujac - wydanie pieniedzy na reklame i promocje rozumiana wg schematow to nie sztuka, w tym wypadku w dodatku to wrecz zbedne; lepiej te pieniadze przeznaczyc na usatysfakcjonowanie gosci ktorzy sami sie zjawia niz ich przyciaganie za wszelka cene
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Łukasz P.:
tak czyli reasumując, reklama we wszystkich portalach które są w pierwszej 10 googla (rozsądnie oczywiście) + google adwords + booking + hrs i z sezonem nie powinno być problemu?:)

to sa wlasnie schematy, a schmetaem sie nie wyroznisz; otworz umysl :) i sprobuj cos innego; wspolpraca z systemami rezerwacji online - ok, adwrods - ok, ale juz portale o ktorych mowisz - nie znam, nie potrafie wymienic nazwy zadnego, w efekcie podejrzewam ze przecietny gosc tez nie; z czasow mojej pracy w hotelu pamietam faktury od podejrzanych firm i portali ktore dotarly do dzialu sprzedazy, i sprzedaz bez konsultacji z nikim akceptowala ich 'uslugi' ktorych wartosc dodana byla zerowa; nie wpadaj w schematy :p
a poza sezonem konferencje, wesela, imprezy integracyjne (mailing , google adwords) - coś jeszcze?:)

mailing to doskonala metoda na unikniecie klientow, jezeli moge zasugerowac - nigdy nie daj sie namowic na 'zrobmy maly mailnig', z tego wychodzi tylko negatywny pr; doswiadczenie mowi ze nad tzw. 'mailingiem' pochyla sie kilka osob z hotelu, z ktorych kazda 'chce miec sukces', i probuja godzic rozne interesy; w efekcie zamiast krotkiej informacji wyslanej do zainteresowanych wychodzi chlew w ilosci ogromnej wysylany do ludzi ktorzy np. juz 5 razy pisali ze nie chca go dostawac - i przyklady takich 'mailingow' na pewno masz juz w swojej skrzynce pocztowej; zamiast zasmiecac skrzynki pocztowe zainwestuj w papeterie, wydruk broszur na prawdziwym papierze (drukarnie, nie '..zrobimy taniej jak wydrukujemy w biurze..') i wyslij do firm o ktorych wiesz ze organizuja wyjazdy firmowe (malych, do 40 pracownikow na wyjezdzie); o ile mail z reklama to -5 punktow w pr hotelu, to elegancka koperta duzego formatu w broszura to +10..

a jako przyklad bierz hotele i pensjonaty z naszych gor, szczegolnie Wisla jest dla mnie fenomentem - zero reklamy, zero pr, ba, nawet warunki sa podle nawet jak na socreal - a nie ma szans zeby miejsce w sezonie znalezc :)
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

sprzedawanie hotelu jako cichego, kameralnego i dyskretnego z zaletami (znow: kuchnia, obsluga, parking,
czystosc)

To nie są zalety. To jest standard. Standard nie podlega dyskusji - ma być 3-gwiazdkowy i koniec. Jak rozumiem - rozpoczynając dyskusję Łukasz zakładał, że poziom usług obiektu jest odpowiedni. To absolutna podstawa. Nic nie promuje się lepiej, niż dobra usługa. Nie ma skuteczniejszej formy reklamy, niż "word of mouth". To jest jednak, jak rozumiem, oczywiste dla wszystkich.

Jastrzębia wcale nie jest takim różowym rynkiem. Konkurencja jest coraz większa. Odpowiednio zaplanowane podstawy promocji online są niezwykle ważne - właśnie te schematy, o których pisze Tomasz. Szczególnie na początku. I nie trzeba zatrudniać wielkich agencji, aby robić to dobrze.

Najpierw tak zwane unique selling points, czyli wyróżniki (pisanie o obsłudze czy kuchni na nikim nie zrobi już wrażenia). A więc lokalizacja, bogate śniadanie, plac zabaw, miejsce na grilla, bilard na niepogodę, kącik dla dzieci, sauna itp. Potem świetne (naprawdę świetne) zdjęcia i ładna (naprawdę ładna) strona. Potem dobór słów kluczowych i odpowiednie teksty na stronie. Potem podstrony pisane dla konkretnych segmentów gości. I kodowane dla konkretnych algorytmów.

Potem negocjacja dobrej umowy na pozycjonowanie i jakieś pieniądze na dobrze przemyślane AdWords. Dalej analizujemy Google - gdzie idzie ruch po najważniejszych dla nas frazach?

I dbamy o gościa. Zachęcamy do powrotu, do pisania opinii. Do polecania znajomym.

I tak dalej, i tak dalej...

Łukasz pytał o promocję, więc piszmy o promocji :-) Łukasz nie pytał o optymalizację zarządzania gastronomią czy służbą pięter w hotelu. Choć zgadzam się z Tomkiem, że najpiękniejsza promocja jest do niczego, jeśli nie oferujemy naszym gościom tego, na co liczą wybierając się do nas.

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysiek

------------
www.marketinghotelu.plTen post został edytowany przez Autora dnia 12.05.13 o godzinie 19:38
Bogna Węgorska

Bogna Węgorska Mistrz NLP,
Certyfikowany
ThetaHealer®DNA 3,
chirurg fant...

Temat: Nowy hotel... Pomysły na promocję...

Łukasz P.:
na zatrudnianie specjalistów w tym momencie nie ma za bardzo szans niestety :(
Nie jest moim celem moralizowanie ale nie ruszałabym z inwestycją bez dobrych realnych kosztorysow i zapewnienia sobie płynności finansowej. Mailing rzeczywiście był dobry ale 20lat temu....

Następna dyskusja:

nowy hotel w wawie pod para...




Wyślij zaproszenie do