Temat: TRAKCJA -coś się dziś ruszy?
Jest umowa na 952 mln brutto.
TRAKCJA POLSKA SA informacja o zawarciu znaczącej umowy
31.05. Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 9/2010
Zarząd spółki Trakcja Polska S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 31 maja 2010 r. Spółka,
jako lider "Konsorcjum Trakcja Polska" ("Konsorcjum") w składzie:
1. Trakcja Polska S.A.
Ul. Złota 59, XVIII p., 00-120 Warszawa - Pełnomocnik (Lider Konsorcjum);
2. Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A.
Ul. Kniaziewicza 19, 50-950 Wrocław (Partner Konsorcjum);
3. Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
Ul. Czapińskiego 3, 30-048 Kraków (Partner Konsorcjum);
4. EIFFAGE CONSTRUCTION CESKA REPUBLIKA s.r.o.,
Francouzska 6167, Ostrava - Poruba, 708 00, uprawniona do wykonywania działalności
gospodarczej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w ramach oddziału:
EIFFAGE CONSTRUCTION CESKA REPUBLIKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział
w Polsce,
Ul. Górczewska 212/226, 01-460 Warszawa (Partner Konsorcjum);
5. ZUE S.A.
Ul. Jugowicka 6A, 30-443 Kraków (Partner Konsorcjum);
6. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.
Ul. Prokocimska 4, 30-556 Kraków (Partner Konsorcjum);
7. Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu sp. z o.o.
Ul. Kolejowa 4, 60-715 Poznań (Partner Konsorcjum);
(zwani łącznie jako "Wykonawca"),
w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, zawarło z:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
("Zamawiający"),
umowę na wykonanie zamówienia na:
Wykonanie robót budowlanych dla kompleksowej modernizacji stacji i szlaków w obszarze LCS
Działdowo, w ramach projektu POIiŚ 7.1-41:
"Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - obszar LCS
Działdowo"
Wartość kontraktu netto: 781 123 909,43 zł (siedemset osiemdziesiąt jeden milionów sto
dwadzieścia trzy tysiące dziewięćset dziewięć złotych czterdzieści trzy grosze)
Wartość kontraktu brutto: 952 971 169,50 zł (dziewięćset pięćdziesiąt dwa miliony
dziewięćset siedemdziesiąt jeden tysięcy sto sześćdziesiąt dziewięć złotych pięćdziesiąt
groszy)
Termin zakończenia robót: 20 miesięcy od daty rozpoczęcia robót zgodnie z warunkami umowy.
Zabezpieczenie wykonania umowy:
Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto.
70% wartości zabezpieczenia zostanie zwolniona w ciągu 30 dni od otrzymania odpowiedniego
świadectwa przejęcia robót. Pozostała kwota w wysokości 30 % zabezpieczenia pozostanie na
zabezpieczenie roszczeń powstałych w okresie zgłaszania wad i zostanie zwrócona nie
później niż w 15 dni po upływie tego okresu pod warunkiem usunięcia wszystkich wad
potwierdzonych odpowiednim świadectwem wykonania.
Warunki płatności:
Rozliczenia za wykonanie przedmiotu umowy będą się odbywały fakturami przejściowymi, na
podstawie przejściowych świadectw płatności, w ciągu 30 dni roboczych od daty otrzymania
przez Zamawiającego prawidłowo wystawionych: faktur, przejściowych świadectw płatności,
protokołów odbioru.
Ostatnia faktura za wykonanie przedmiotu umowy zostanie zapłacona na podstawie
ostatecznego świadectwa płatności w ciągu 30 dni roboczych od daty otrzymania przez
Zamawiającego prawidłowo wystawionych: faktury, ostatecznego świadectwa płatności,
protokołów odbioru.
Płatności będą dokonywane w złotych polskich.
Zaliczka:
Zamawiający dokona płatności zaliczkowej na mobilizację, kiedy Wykonawca przedłoży
gwarancję zwrotu zaliczki. Przed złożeniem gwarancji Wykonawca uzyska od Zamawiającego
akceptację jej treści. Całkowita kwota płatności zaliczkowej nie przekroczy 10 % wartości
robót brutto..
Kary umowne:
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie umowne w wysokości 0,05 % wartości kontraktu
brutto za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu zamówienia .
Odszkodowanie umowne za opóźnienie w udostępnieniu placu budowy - 0,05 % całkowitej ceny
brutto za każdy dzień.
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie za przekroczenie czasu zamknięć torowych - w
stosunku do szczegółowego harmonogramu zamknięć torowych. Wykonawca pokryje koszty:
- opóźnień pociągów powstałych z przyczyn leżących po jego stronie, spowodowanych
wydłużaniem czasu planowego zamknięcia torów, nieterminowym zgłoszeniem planowanych
zamknięć torowych, które uniemożliwiają uzgodnienie z przewoźnikami opracowanego na czas
robót rozkładu jazdy, nieuzgodnionym zajęciem torów czynnych podczas robót infrastruktury,
wprowadzeniem innych niż wskazane tymczasowych ograniczeń prędkości podczas robót po ich
zakończeniu,
- wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej,
- użycia lokomotyw do przeciągania pociągów.
Koszty wynikające z tytułu opóźnień pociągów naliczane będą wg not przedłożonych przez
przewoźników natomiast koszty wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej i użycia
lokomotyw do przeciągania pociągów według faktur przedłożonych przez przewoźników.
Maksymalna kwota odszkodowań umownych - 10 % całkowitej ceny brutto.
Wartość wyżej wskazanej Umowy przekracza 10% kapitałów własnych Trakcji Polskiej S.A. w
związku z tym stanowi znaczącą umowę w rozumieniu ő 2 ust. 1 pkt. 44 rozporządzenia
Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych
przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za
równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem
członkowskim (Dz. U. Nr. 23 poz. 259).
Podstawa prawna: art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie
publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego obrotu
oraz o spółkach publicznych (Dz.U. nr 184 poz. 1539 z późn. zm.).
kom espi amp/