Michał Kozarzewski

Michał Kozarzewski Citibank
International plc

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

To tak cudowna rada jak te z lipca 2007:
"wypłać kasę z lokat - kup akcje"

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Michał Kozarzewski:
To tak cudowna rada jak te z lipca 2007:
"wypłać kasę z lokat - kup akcje"

dokladnie;
zdrowy rozsadek podpowiadalby cos dokladnie odwrotnego...szkoda tylko ze krotka sprzedaz na rynku nieruchomosci nie jest mozliwa:)
Lesław Koyro

Lesław Koyro Anioł biznesu,
manager projektów
internetowych

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Nieruchomości nad morzem szczęśliwie rosną w tym roku z prędkością min 20 %. Nic dodać nic ująć. Nieruchomości to nie ruletka giełdowa - to solidna inwestycja która przynosi zyski podwójne - ze wzrostu wartości i wynajmu. Przy cenie 8000 za metr, 40 metrowy lokal za 320 000 daje 27 000 z wynajmu +, licząc skromnie 15% wzrost wartości, 48 000. W sumie 75 000 czyli ponad 23%. Skromnie licząc tylko sezon i tylko mały wzrost wartości. Mało ?

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

.Jakub Ch edytował(a) ten post dnia 15.04.10 o godzinie 15:51

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Lesław Koyro:
Nieruchomości nad morzem szczęśliwie rosną w tym roku z prędkością min 20 %. Nic dodać nic ująć. Nieruchomości to nie ruletka giełdowa - to solidna inwestycja która przynosi zyski podwójne - ze wzrostu wartości i wynajmu. Przy cenie 8000 za metr, 40 metrowy lokal za 320 000 daje 27 000 z wynajmu +, licząc skromnie 15% wzrost wartości, 48 000. W sumie 75 000 czyli ponad 23%. Skromnie licząc tylko sezon i tylko mały wzrost wartości. Mało ?

Zalozony przez Ciebie wzrost wartosci wcale nie jest "maly". Wg mnie to sa (jak na obecne warunki na rynku nieruchomosci) zalozenia hiperoptymistyczne, jak zreszta kolega zauwazyl w poscie wyzej.

Ponadto nie uwzgledniles kosztu alternatywnego dla tych 320 tysiecy (byle lokata przy takiej kwocie da Ci 7% minus podatek Belki) i podatku od zysku z tego wynajmu (ktory przeciez trzeba by bylo zaplacic). Dodajac do tego inflacje, sezonowosc (będącą swoistym ryzykiem tego biznesu, bo niech się trafi np zimne lato) oraz wydatki związane z tym, że takie mieszkanie czasem trzeba remontować (albo coś naprawiać gdy się zespuje) zysk wg. mnie jest mizerny...Rafał A. edytował(a) ten post dnia 05.06.08 o godzinie 12:00
Michał Kozarzewski

Michał Kozarzewski Citibank
International plc

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Lesław Koyro:
Nieruchomości nad morzem szczęśliwie rosną w tym roku z prędkością min 20 %. Nic dodać nic ująć. Nieruchomości to nie ruletka giełdowa - to solidna inwestycja która przynosi zyski podwójne - ze wzrostu wartości i wynajmu. Przy cenie 8000 za metr, 40 metrowy lokal za 320 000 daje 27 000 z wynajmu +, licząc skromnie 15% wzrost wartości, 48 000. W sumie 75 000 czyli ponad 23%. Skromnie licząc tylko sezon i tylko mały wzrost wartości. Mało ?

2,2k miesięcznie za wynajem 40m2 mieszkania nad polskim morzem? To jakieś zarty?
Poza tym skąd te wzrosty po 15-20%? Czyli mam rozumieć, żę za 4 lata to mieszkanie będzie warte 600k (przeyjmując 17% rocznie).
Tu jest Polska, paskudne Morze Bałtyckie. Kto zapłaci tyle kasy aby tam mieszkać? Lokalizacja może i lepsza ale jeśli porównany z Podlasiem. Natomiast jeśli chodzi o Europę to po prostu masakra.
W Hiszpanii mają teraz zapaść na rynku nieruchomości - zwłaszcza tych wypoczynkowych. I teraz porównajmy lokalizację. Przy tym kursie Euro to już bardziej się opłaca wyjeżdżać wszędzie ale tylko nie nad Bałtyk.

23% wzrostu. Pięknie. Tyle, że mało realne.
Nikt z zagranicznych inwestorów tego nie kupi a Polacy też już nie są głupi aby się ładować na szczycie bańki spekulacyjnej.

Nieruchomości to nie ruletka tylko stabilna inwestycja? hmm, ciekawe co powiedzą Amerykanie, którzy na tym wtopili. Albo Japończycy.

A poza tym wynajem to piekna rzecz ale na papierze. Momentami duże ryzyko. Zwłaszcza taki wynajem wakacyjny - jeśli go bierzemy pod uwage.

Bedzie dobrze jeśli ta inwestycja przyniesie 10%. A to marny wynik w porównaniu do 8% z lokaty. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę podatek Belki to i tak lokata wydaje się dużo bardziej rozsądna.

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Bedzie dobrze jeśli ta inwestycja przyniesie 10%.

...od ktorych tez zaplacisz podatek
Lesław Koyro

Lesław Koyro Anioł biznesu,
manager projektów
internetowych

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

dobrze urządzone mieszkanie wynajmujesz za 300-400 PLN w sezonie a 150 poza sezonem. Za dzień. Czyli przychód w sezonie to nie 2,2 k które wyśmiewasz tylko 10,5 k. Od tego odejmujemy koszty i podatki oczywiście.

Możesz się śmiać ale ja wiem co mówię bo sam tak zarabiam.

Ale śmiechu nie zabraniam - śmiej się dalej.

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

.Jakub Ch edytował(a) ten post dnia 15.04.10 o godzinie 15:52
Lesław Koyro

Lesław Koyro Anioł biznesu,
manager projektów
internetowych

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

10,5 k na miesiąc w sezonie który trwa 3 miesiące, potem kolejne 3 po 3k, pozostałe odpuszczam. Obłożenie przy dobrym standardzie 100 % - zwykle 9 turnusów tygodniowych.

Nie wierzysz wejdź w internet i zrób rezerwację. Raczej nigdzie już nic ciekawego nie znajdziesz - ale namioty i stodółki owszem.

:o)

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Lesław Koyro:
10,5 k na miesiąc w sezonie który trwa 3 miesiące, potem kolejne 3 po 3k, pozostałe odpuszczam. Obłożenie przy dobrym standardzie 100 % - zwykle 9 turnusów tygodniowych.

Nie wierzysz wejdź w internet i zrób rezerwację. Raczej nigdzie już nic ciekawego nie znajdziesz - ale namioty i stodółki owszem.

:o)


nie chce sie smiac, ale nie nazywalbym siebie aniolem biznesu przy kwotach tej wielkosci...predzej mowilbym o aniolku, tudziez dobrym duszku:D
pzdr

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

.Jakub Ch edytował(a) ten post dnia 15.04.10 o godzinie 15:53
Michał Kozarzewski

Michał Kozarzewski Citibank
International plc

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Lesław Koyro:
dobrze urządzone mieszkanie wynajmujesz za 300-400 PLN w sezonie a 150 poza sezonem. Za dzień.

Przepraszam. Mówimy o Wyspach Kanaryjskich czy polskim Wybrzeżu? 300-400PLN to zapłaci najszybciej grupa 10 młodych ludzi, którzy będą chcieli imprezę urządzić.

Wszystko pięknie tylko, że nad polskim morzem to sezon różnie wygląda. Czasami cały lipiec jest fatalny i małe zainteresowanie.

Ciekawe jak wyglądałaby taka inwestycja dla osoby z innego miasta np. Warszawa. Co kilka dni jechać nad morze aby pilnować rezerwacji? A gdzie sprzątanie itp. ? Cos wiem o takim wynajmowaniu: czasami właściciela kosztuje to dużo nerwów i problemów.

Takie ceny może ktoś i płaci ale to mały popyt jest na taką usługę. Nie oszukujmy się: przy takim kursie kto wyda prawie 1k euro za tydzień w małym mieszkanku nad polskim morzem? Trochę dołożyć i można tyle czasu przesiedzieć w słonecznej Hiszpanii.
Tym bardziej, że ogólnie nad polskim morzem wypoczynek jest coraz droższy.
Na kartce może i pieknie wygląda ale w praktyce to róźnie to może być. Niech się trafi jakiś rozrywkowy turysta - narobi bałaganu i już pół sezonu z głowy może być. A to trzeba brać pod uwagę. Poza tym takie wynajmowanie to raczej z siedzeniem tam na miejscu bo na odległość to kiepsko można na tym wyjść.

A konkurencja też chyba nie będzie mała bo z tego co widzę to oferta coraz większa. Dziś jedynie w metrze widziałem dwa billboardy reklamujące nieruchomości nad morzem.

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

za 1000 euro mozna mieć FULL wypas w Hiszpanii, Grecji , Turcji itd. Z miła obsługa, ktora usmiecha siędo Ciebie, z uprzejmymi ludzmi, z przepiękną pogodą na białych plazach. W Polsce znajomi byli ostatnio w "ośrodku", reklamy piękne a w srodku: grzyb w łazience, baba w recepcji uwaga: je bułkę z serem+ogórek, i pali papierosa gadając z klientami (nie mogę sobie tego wyobrazić ale zaręczali ze to prawda). No comments, nie mowiąc o pogodzie, jak trafi sie 4 dni zsłonca bez chmur to wielki suckes.

Ktos kto jest gotów zapłacic 400 zł za miejsce/za dzien pobytu nad polskim morzem, jest 100 % idiotą i moze to dobrze, ze wyda te pieniądze, to niebezpieczne aby ludzie tego typu mieli gotówke, bo mogą sobie krzywdę zrobić.

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Lesław Koyro:
10,5 k na miesiąc w sezonie który trwa 3 miesiące, potem kolejne 3 po 3k, pozostałe odpuszczam. Obłożenie przy dobrym standardzie 100 % - zwykle 9 turnusów tygodniowych.

Nie wierzysz wejdź w internet i zrób rezerwację. Raczej nigdzie już nic ciekawego nie znajdziesz - ale namioty i stodółki owszem.

:o)
100% optymista jestes, realnie licz 60-80%. Rok temu znalazlem w srodku wakacji miejsca, specjalnie nie szukalem
Łukasz M.

Łukasz M. Pisarz, Zarządzający
AI

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Lokalizacja może i lepsza ale jeśli porównany z Podlasiem. Natomiast jeśli chodzi o Europę to po prostu masakra.
W Hiszpanii mają teraz zapaść na rynku nieruchomości - zwłaszcza tych wypoczynkowych. I teraz porównajmy lokalizację. Przy tym kursie Euro to już bardziej się opłaca wyjeżdżać wszędzie ale tylko nie nad Bałtyk.


Zanim rozpocząłem swoją fascynującą przygodę z giełdą, zajmowałem się zawodowo nieruchomościami. Mówisz Michale, że w porównaniu do Podlasia to rejon może atrakcyjny. Ja się natomiast zapytam w czym gorsze jest Podlasie jeśli chodzi o walory turystyczne od innych województw? W tej chwili np miasto wojewódzkie Białystok rozwija się bardzo dynamicznie. To wszystko dzięki temu, że ma nowego prezydenta, który myśli i logiczne myślenie dobrze mu wychodzi.
Przez 10 lat prezydentem był Tur, facet pozbawiony wyobraźni, inteligencji i czegokolwiek, blokował wszystko od budowy centrum handlowego po imprezy kulturalne i dzięki niemu Białystok ma 10 letnie tyły. Nowy prezydent od początku swojej kadencji zrobił przez miesiąc więcej niż poprzednik. Problemem Podlasia jest brak lotniska, jeśli to będzie załatwione, to śmiem twierdzić, że będzie to najlepiej rozwijający się teren w Polsce. Tego się nie mówi oficjalnie ale z własnych źródeł (Białystok to moje rodzinne miasto) wiem, że plany budowy lotniska są dosyć poważne. Byłem tam po półtora rocznej przerwie 2 dni temu i jestem w szoku, jak wiele się dzieje.
Podlasie z punktu widzenia inwestycji w nieruchomości jest bardzo atrakcyjne: coraz więcej imprez kulturalnych, nowe sieci handlowe, czyste powietrze, coraz czystsze miasto, ogrom zieleni, cisza i spokój, zabytki, sąsiedztwo puszczy. jest wszystko. Do tego wszystkiego dochodzą teatry, kina, piękna filharmonia, dużo clubów studenckich, coraz więcej ciekawych restauracji. Brakuje tylko kilku elementów, które spowodują, że miasto będzie przyciągać naprawdę wielu turystów.

Jako ciekawostkę podam, że sieć hoteli Ritz(jedna z najbardziej poważanych i najbardziej luksusowych na naszym globie) rozważna wybudowanie pierwszego w Polsce hotelu na tym terenie. Ciekawe dlaczego nie wybrali innego regionu? Warunkiem oczywiście jest lotnisko.

Co się tyczy naszego morza to moje prywatne zdanie jest takie: jeden wielki syf(poza ukochanym Sopotem). Gdybym miał zainwestować pieniądze na pomorzu to wybrałbym Gdańsk ze względu na bogactwo zabytków:) Zresztą jaka to frajda zażywać kąpieli w szarym i brudnym morzu?
Co się tyczy ceny 400 zł za dzień, to sorry ale wolę dopłacić maks 200 zł i mieszkać w Sheratonie w Sopocie.

Nieruchomości w naszym pięknym kraju są zdecydowanie zbyt drogie szczególnie jeśli chodzi o Warszawę, Kraków i całe Pomorze. Jeśli chodzi o Kraków można to zrozumieć jest tam pięknie. Nie wiem jak jest teraz, ale za "moich czasów działania" bez względu na to jakie mieszkanie pojawiło się do sprzedaży, to schodziło w tydzień, ludzie bili się o nie dosłownie stąd takie ceny a popyt je kształtuje.
Warszawa to kompletne nieporozumienie cenowe, ceny nieruchomości są za wysokie, uważam, że jeszcze 3-4 lata i zanotujemy dosyć ostry spadek ich wartości. W Warszawie buduje się mnóstwo ale stosunek sprzedaży do nowo wybudowanych nieruchomości nie jest zbyt korzystny.
Reasumując inwestowanie w nieruchomości obecnie przy tak wypompowanych cenach na rynku jest nieopłacalne i trzeba być idiotą żeby tego nie zobaczyć.

PozdrawiamŁukasz Milewski edytował(a) ten post dnia 07.06.08 o godzinie 12:43
Michał Kozarzewski

Michał Kozarzewski Citibank
International plc

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Łukasz Milewski:
Lokalizacja może i lepsza ale jeśli porównany z Podlasiem. Natomiast jeśli chodzi o Europę to po prostu masakra.
W Hiszpanii mają teraz zapaść na rynku nieruchomości - zwłaszcza tych wypoczynkowych. I teraz porównajmy lokalizację. Przy tym kursie Euro to już bardziej się opłaca wyjeżdżać wszędzie ale tylko nie nad Bałtyk.


Zanim rozpocząłem swoją fascynującą przygodę z giełdą, zajmowałem się zawodowo nieruchomościami. Mówisz Michale, że w porównaniu do Podlasia to rejon może atrakcyjny. Ja się natomiast zapytam w czym gorsze jest Podlasie jeśli chodzi o walory turystyczne od innych województw?

Jeśli porównamy polskie Wybrzeże i Podlasie to chyba ta pierwsza lokalizacja jest dużo bardziej popularna. Oczywiście Podlasie może zyskiwać na popularności ale zazwyczaj jest tak, że ktoś udający się na urlop wybierze raczej morze. Podejrzewam, że mało osób się decyduje na spędzenie urlopu na Podlasiu. Ciężko mi w ogóle wskazać z czym kojarzy się Bialystok. Ponadto w podświadomości wielu osób Podlasie figuruje jako region biedny i zapomniany. Jeśli mieliby robić listę miejsc, które chcą odwiedzić to podejrzewam, że przed Podlasiem znalazłoby się sporo innych regionów, które wydają się być ciekawsze.
Nie przypominam sobie też aby ten region w ogóle robił jakąś akcję promocyjną. A bez tego jest trochę gorzej przyciągnąć turystów. Ja osobiście mam problem z podaniem jakichś zabytków z tego regionu. Dlatego gdybym miał gdzieś wyruszyć w Polskę to znalazłbym dla mnie dużo ciekawsze miejsca. I prawdopodobnie wielu ludzi mysli podobnie. Większość Polaków w kraju ma 3 cele podróży: morze, góry lub Mazury. I dlatego w sezonie w tych miejscach bywają straszne tłumy. Podlasie może jest ciekawe ale pewnie nieliczni o tym wiedzą.
Podlasie podałem tak przykładowo bo z pewnością w jakiejś ankiecie większość wskazałaby polskie morze jako lepszą lokalizację.
Artur Złotkowski

Artur Złotkowski menedżer bankowości
prywatnej, BZ WBK
S.A.

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Michał Kozarzewski:

Ciężko mi w ogóle wskazać z czym kojarzy się Bialystok.
Ja osobiście mam problem z podaniem jakichś zabytków z tego regionu.
Większość Polaków w kraju ma 3 cele podróży: morze, góry lub Mazury. I dlatego w sezonie w tych miejscach bywają straszne tłumy.
Podlasie może jest ciekawe ale pewnie nieliczni o tym wiedzą.


- zobacz ile podałeś przyczyn dla których warto tu przyjechać, po to by poodkrywać to co jest ci nieznane i np po to by odpoczac od tłumu turystówArtur Złotkowski edytował(a) ten post dnia 07.06.08 o godzinie 15:47
Zbigniew Barski

Zbigniew Barski wpółwłaściciel,
Perspektive S.C.

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

Panowie,

Tyle fascynujących rzeczy się na GPW dzieje a Wy elaboratami wypowiadacie się na temat wątpliwej inwestycji. Zakup nieruchomości nad morzem (np. w Świnoujściu) to był rewelacyjny interes 2 lata temu. A teraz ...? Wolę za te 320k kupic
70-75metrow na Costa Brava

konto usunięte

Temat: Sprzedaj akcje, kup nieruchomość nad morzem

.Jakub Ch edytował(a) ten post dnia 15.04.10 o godzinie 15:53

Następna dyskusja:

a tymczasem nad morzem..




Wyślij zaproszenie do