Temat: Planet Soft SA
Usługi outsourcingu IT świadczone przez Emitenta oparte są o ponad 10-letnie doświadczenie wyniesione ze współpracy z międzynarodowymi klientami. Tworzenie aplikacji na zamówienie, dostosowanych do potrzeb i wymagań technicznych kontrahentów oraz świadczenie usług outsourcingu personalnego odnośnie specjalistów IT pozwoliło na wprowadzenie Spółki na rynek międzynarodowych usług outsourcingu informatycznego.
Usługi skierowane są do dużych firm szukających wsparcia w realizacji projektów informatycznych. Emitent w czasie swojej dotychczasowej działalności współpracował z klientami z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Nowej Zelandii, Kanady oraz Stanów Zjednoczonych. Pozwoliło to na wdrożenie do działalności Spółki najnowszych technologii i rozwiązań informatycznych stosowanych na całym świecie. Na dzieo sporządzenia Dokumentu Informacyjnego Emitent specjalizuje się w tworzeniu aplikacji webowych i biznesowych w technologiach .net, PHP, Java, My SQL, MS SQL i Oracle.
http://gpwmedia.pl/entries/3709/
Nowatorskie rozwiązania na warszawskim parkiecie
Planet Soft to spółka z prawie 12-letnią historią. Początkowa specjalizowała się w outsourcingu usług IT. W ponad 90-proc. klientami firmy były podmioty zagraniczne głownie z Wielkiej Brytanii, USA, Niemiec i Kanady. Niecałe trzy lata temu spółka zdecydowała się rozwijać autorskie produkty związane z usługami dla sektora MSP. Flagowymi rozwiązaniami firmy są obecnie Aplicon - służący upraszczaniu realizacji zadań, usprawnianiu pracy i komunikacji wewnątrz firmy oraz Storeq - usługa związana z współdzieleniem oraz synchronizacją plików.
- Podobnie jak trzy lata temu stwierdziliśmy, że już czas odchodzić od outsourcingu i rozwijać własne produkty. Tak już teraz staramy patrzeć się w przyszłość i dostrzegać trendy, które będzie można z powodzeniem przekładać na przychody spółki w następnych latach - mówi Hubert Wochyński, prezes Planet Soft.
Planet Soft jako jedna z pierwszych spółek na rynku dostrzegła możliwości płynące z rozwijania technologii augmented reality - łączącej rzeczywistość ze światem wirtualnym. Autorskim rozwiązaniem z tej dziedziny jest bezpłatna aplikacja mobilna Oopsly - rozpoznająca tekst i obrazy w przestrzeni publicznej.
- Może wydać się to skomplikowane, ale w dużym skrócie - wykorzystując to rozwiązanie użytkownik telefonu komórkowego będzie mógł np. widząc reklamę produktu na ulicy czy w gazecie od razu dokonać zakupu wybranego produktu. Wystarczy ze sfotografuje go komórką - tłumaczy prezes.
W projekt ten Planet Soft zamierza zainwestować 200 tys. EUR. Spółka zamierza również skonsolidować rynek firm świadczących podobne usługi. Obecnie prowadzi rozmowy z trzema wytypowanymi podmiotami. Na akwizycje przeznaczy do 2 mln zl.
W 2011 r. przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 3,5 mln zl, Planet Soft wypracował 0,53 mln zl zysku netto. W bieżącym roku wyniki te maja wzrosnąć odpowiednio do 3,6 mln zl i 0,77 mln zl.
Oglądaj transmisję z debiutu na GPW Media!