Temat: Jednodniowe typy :)
KOMPUTRONIK SA umowa Komputronik - Lenovo o wartości 350 mln zł
09.08. Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 23/2010
Zarząd Komputronik S.A. przesyła do publicznej wiadomości informację, że w dniu 6 sierpnia
2010 roku wpłynęła do spółki podpisana między Emitentem a Lenovo umowa o współpracy
("Direct Reseller Off-Shore"). Na podstawie podpisanej umowy, Komputronik ma prawo nabywać
wszystkie towary marki Lenovo bezpośrednio od producenta, tj. głównie laptopy, netbooki,
komputery osobiste, serwery, stacje robocze i akcesoria komputerowe. Ten rodzaj współpracy
ze sprzedawcą detalicznym Lenovo podjęło po raz pierwszy w Polsce, ze swoim największym
partnerem detalicznym. Zawarcie umowy umożliwia Emitentowi dostęp do szerokiej, pełnej
gamy produktów Lenovo, nabywanych w konkurencyjnych cenach. Lenovo jest obecnie czwartym
największym na świecie producentem komputerów osobistych i największym producentem na
rodzimym rynku chińskim.
Komputronik SA został wybrany przez firmę Lenovo Partnerem Roku 2009. Tytuł przyznano za
największą w Polsce sprzedaż notebooków Lenovo IdeaPad oraz znaczący wkład we wzrost
sprzedaży produktów tej marki na polskim rynku. Tytuł Partnera Roku to najbardziej
prestiżowa nagroda przyznawana przez Lenovo partnerom handlowym na lokalnych rynkach.
Zarząd Emitenta szacuje, że obroty na produktach marki Lenovo wyniosą około 350 mln zł w
ciągu 5 najbliższych lat. Zawarcie umowy przełoży się na niższe ceny zakupu i uzyskanie
wyższej rentowności.
Po podpisaniu omawianej umowy, Komputronik SA nabywa notebooki już bezpośrednio od
większości czołowych producentów komputerów przenośnych. Tym samym Komputronik SA
realizuje strategie uniezależniania się od lokalnych kanałów dystrybucyjnych, co przekłada
się na ściślejszą współpracę z producentami, wyższe marże i lepsze wsparcie marketingowe.
W pierwszym kwartale roku obrachunkowego 2010/2011, czyli w drugim kwartale kalendarzowym
br, Komputronik sprzedał ponad 33% więcej laptopów niż w analogicznym okresie roku
ubiegłego .
Umowa została uznana za znaczącą, gdyż przewidywane przychody ze sprzedaży produktów
Lenovo w ciągu najbliższych 5 lat, Zarząd Emitenta szacuje na 350 mln zł, tj . więcej niż
10% kapitałów własnych Emitenta.