Tomasz J.

Tomasz J. Analiza i
zarządzanie

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Na Fw20 obroniliśmy wczoraj poziom 61,8 ostatniej fali wzrostowej, liczonej od 17. sierpnia. Fala ta powstała jednak w wyniku krótkowtrwałego naruszenia trendu, który swój początek ma dnia 13.lipca. Jeśli uznać te 2-3 sesje (14,17,18 sieprnia) jako lekkie odreagowanie, a nie "znaczącą korektę";) to okazuje się, że jesteśmy w kanale pomiędzy 23,6% a 38,2% zniesieniem tego dużego trendu (trzeciej fali).

Tym samym najbliższy opór dla spadków pojawi się na poziomie 2098 +/- 10 punktów,Jeśli zostanie przełamany w co osobiście nie wierzę, kolejnym poziomem będzie 2012-2030(2350). Niżej na pewno nie zejdziemy.
Natomiast w przypadku wybicia powyżej poziomu 2180+/-10 wracamy już do rynku byka.Tomasz Jegier edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 10:28

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Tomasz Jegier:
Niżej na pewno nie zejdziemy.
byłbym dalece ostrożny od używania słowa "na pewno" w stosunku do giełdy.... pewne są tylko podatki i śmierć jak to dawno temu zwykł mawiać jeden wuj Sam ;)Grzegorz Cieślik edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 10:56

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

ja wcale nie czytam takich "komentarzy". Szkoda robić sobie bałagan w myślach - w zupełności wystarczą mi komentarze PAP ( które jestem delikatnie zmuszony, żeby przeczytać ) treści "Kontrakty w USA rosną bo..."

Niektórym wydaje się, że wszystko trzeba tłumaczyć w sposób dobitny ( podając jakieś fakty ) i chyba dlatego pojawiają się takie treści.

W każdym momencie notowań można znaleźć argumenty za wzrostami i przeciwko nim. Warto też pamiętać o wielokrotnie już tu poruszanym "sposobie interpretacji" danych.

Jeżeli chodzi o same notowania - przychylał bym się osobiście do dalszych spadłów; może z lekkim postojem. Dane z Usa dzisiaj o 14_30 mogą wyznaczyć kierunek.

Ostatnie dane pokazały spadek bezrobocia w sektorach pozaroliniczych. Jak wcześniej pisałem dane wskazują na to, że dobyło 300 tyś rolników w USA ( co jest absurdem - pojechali na wakacje). Warto też dołożyć wzrost wydajności pracy ale jak wiadomo z danymi się nie dyskutuje :)Tomasz Parzybok edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 10:47
Tomasz J.

Tomasz J. Analiza i
zarządzanie

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Grzegorz Cieślik:
Tomasz Jegier:
Niżej na pewno nie zejdziemy.
byłbym dalece ostrożny od używania słówa "na pewno" w stosunku do giełdy.... pewne są tylko podatki i śmierć jak to dawno temu zwykł mawiać jeden wój Sam ;)

Jedyne co wiem na pewno to, że niczego nie można być pewnym. Chociaż, nawet tego nie jestem pewien.

Pozdrawiam.Tomasz Jegier edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 10:50

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Tomasz Parzybok:
Jeżeli chodzi o same notowania - przychylał bym się osobiście do dalszych spadłów; może z lekkim postojem. Dane z Usa dzisiaj o 13_30 mogą wyznaczyć kierunek.

A jakie dane masz o 13:30 z USA?

Z ważnych figur amerykańskich są dziś:
Jobless Claims o 14.30
ISM services o 16:00

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

14_30 sorry :)

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

e tam bywa ;)
ja dalej uważam, że mamy do czynienia z odreagowaniem ostatnich spadków i stąd ta dzisiejsza lekka zwyżka(dalej czekam na 2020 ;) ). jednak nie wiadomo jeszcze co będzie po danych, wtedy powinno się co nieco wyjaśnić.Patryk E. edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 11:01

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Patryk E.:
Grzegorz Cieślik:
Tomasz Jegier:
Niżej na pewno nie zejdziemy.
byłbym dalece ostrożny od używania słówa "na pewno" w stosunku do giełdy.... pewne są tylko podatki i śmierć jak to dawno temu zwykł mawiać jeden wój Sam ;)
a ja natomiast jestem pewny, że wuj ;)
no fakt... ale siara ;D
Maciej L.

Maciej L. Członek Zarządu
Fusion Invest Polska
S.A., Chief
Administ...

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

2009.09.03, 11:20
W USA więcej inwestorów liczy na zwyżki na giełdzie
W USA więcej inwestorów liczy na zwyżki na giełdzie

3.9.Nowy Jork (PAP/int.) - Poprawiły się nastroje wśród amerykańskich inwestorów
indywidualnych - wynika z cotygodniowego badania Amerykańskiego Zrzeszenia Inwestorów
Indywidualnych, przedstawionego w czwartek na stronie internetowej.

Na zwyżkę na giełdzie liczy teraz 39,0 proc. badanych inwestorów wobec 34,0 proc. w
ubiegłym tygodniu.

Zniżek spodziewa się 30,0 proc. badanych inwestorów wobec 49,0 proc. tydzień wcześniej.

Badanie nastrojów inwestorów przeprowadza się od 1987 r. (PAP)

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Ireneusz Adamczyk:
Na godzinowym FW20 wyrysowuje mi się potrójna trójka; IMO były dwa zygzaki połączone prostym odbiciem w górę. Wczoraj zrobiliśmy ruch trójką w dół i... No właśnie - co teraz? Kolejny, trzeci zygzak? W grę wchodzi też płaska lub trójkąt.

Moim zdaniem dno jest blisko. Na W20 dziennych wychodzi mi close 2095 lub 2073.

Ja zwykle - zobaczymy. :)

PS. FW20 wychodzi mi 2081 lub 2058 jako minimalny zasięgIreneusz Adamczyk edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 09:13

a mi fw wychodzi na 2110...zostawiam przebicie 2100 bo to generlanie nei bedzie dobre in future...
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Marzena D.:

a mi fw wychodzi na 2110...zostawiam przebicie 2100 bo to generlanie nei bedzie dobre in future...

Czyli w sumie tylko trochę pogłębione dno z wczoraj... Hmmm

Mnie niepokoi ta cisza... Wczoraj w US ruchy jak w wawie za Kaczyńskiego na budowie estakady przy Galerii Mokotów, dziś dolar słabł z rana (zresztą wczoraj też się osłabiał), a kontrakty na DJIA drepczą w miejscu....

Czyżby 14.30 to bomba zegarowa?
Tomasz J.

Tomasz J. Analiza i
zarządzanie

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Patryk E.:
dalej czekam na 2020 ;)

Masz rację z tym poziomem, ale nie Ty jeden zdajesz sobie z tego sprawę, a co za tym idzie, spadki prawdopodobnie skończą się nieco wyżej;)Nie twierdzę, że tak być musi, ale weź pod uwagę taką ewentualność przy ustawianiu zleceń;)

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Tomasz Jegier:
Patryk E.:
dalej czekam na 2020 ;)

Masz rację z tym poziomem, ale nie Ty jeden zdajesz sobie z tego sprawę, a co za tym idzie, spadki prawdopodobnie skończą się nieco wyżej;)Nie twierdzę, że tak być musi, ale weź pod uwagę taką ewentualność przy ustawianiu zleceń;)

Pozdrawiam.

A może właśnie z tego powodu będzie niżej? Taki stop-loss hunting ;) Zaznaczam, że nie obstawiam żadnego kierunku w tym poście.

Pozdrawiam!
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Stop loss hunting robi nieustannie broker :) Dziś np. mam max. 2157 na XTB, czyli na FW20 powinno być max. 2158. A W rzeczywistości jest 2154 :) Parę punktów ustrzelili pewnie ;)

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Ireneusz Adamczyk:
Stop loss hunting robi nieustannie broker :) Dziś np. mam max. 2157 na XTB, czyli na FW20 powinno być max. 2158. A W rzeczywistości jest 2154 :) Parę punktów ustrzelili pewnie ;)

Aż tak mocno dziś tną? Heh, no tak, podobno ich motto to "to co zdeponowane, to nasze" ;)
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

:) Chyba aż tak dobrzy w tym nie są... W zeszłym roku czytałem, że się jakoś przekształcali, bo od początku działalności nie zarobili jeszcze nic.... Ale może się to zmieniło ostatnio :)

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Tomasz Jegier:
Patryk E.:
dalej czekam na 2020 ;)

Masz rację z tym poziomem, ale nie Ty jeden zdajesz sobie z tego sprawę, a co za tym idzie, spadki prawdopodobnie skończą się nieco wyżej;)Nie twierdzę, że tak być musi, ale weź pod uwagę taką ewentualność przy ustawianiu zleceń;)

Pozdrawiam.
zdaję sobie sprawę, ale wole poczekać i opcjonalnie stracić okazję niż wylecieć tak jak piszę Andrzej na stop loss hunting

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Ireneusz Adamczyk:
:) Chyba aż tak dobrzy w tym nie są...

"On też nie mógł uwierzyć... W *** to standard" ;)
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

A cóż to za eksplozja radości i zwyżka o 10 pkt? ;)

konto usunięte

Temat: dokąd dobrnie WIG 20

Trzeba przyznać jednak że optymizm jest ogromny,ledwo trochę spadliśmy i już wiele spółek rośnie po kilka procent a stany samo otwarcie mają wyżej niż cały zakres wczorajszych notowań szykując się chyba do nowych szczytów hossy ;-).Notabene pewnie to już cały zakres dzisiejszych notowań jak w ostatnich miesiącach został wyznaczony przed sesją...Jak tu rynek ma spadać i jak nie być skrajnym optymistą jak w cytowanej wyżej ankiecie ?Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 03.09.09 o godzinie 13:41

Następna dyskusja:

dokąd dobrnie S&P 500




Wyślij zaproszenie do