Temat: CDRED, czekam na wyniki...
[05-02-2013 10:36] CD Projekt sprzedał 5 mln egz. Wiedźmina 1 i 2; zapowiada premierę Wiedźmina 3 na '14
--------------------------------------------------------------------------------
05.02. Warszawa (PAP) - CD Projekt sprzedał 5 mln egzemplarzy pierwszej i drugiej części Wiedźmina - poinformował w rozmowie z PAP prezes spółki, Adam Kiciński. Spółka zapowiada, że premiera trzeciej części serii, gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" odbędzie się w 2014 roku.
"Na przełomie stycznia i lutego osiągnęliśmy sprzedaż rzędu 5 mln egzemplarzy pierwszej i drugiej części Wiedźmina" - powiedział PAP Kiciński.
Prezes zapowiedział, że trzecia część gry ukaże się w 2014 roku.
"Premiera gry +Wiedźmin 3: Dziki Gon+ będzie mieć miejsce w 2014 roku. Gra ukaże się w tym samym czasie na komputery PC i na nowe, mocne sprzętowo konsole nowej generacji" - powiedział.
"Jest to także ostatnia część trylogii, w której będzie miał miejsce wielki finał fabuły. Nie jest to jednak jednoznaczne z końcem franczyzy. Franczyza będzie kontynuowana" - dodał.
Prezes poinformował, że Wiedźmin 3 połączy sprawdzone elementy serii takie, jak nieliniowa historia i dobry system walki z elementem nowym, jakim jest otwarty świat (sandbox).
"W trzeciej części Wiedźmina fabuła będzie tak samo rozwinięta i nieliniowa jak w poprzedniej części, a jednocześnie świat będzie otwarty. Teren, po którym będzie poruszać się gracz, jest 30 razy większy niż w Wiedźminie 2" - powiedział.
Dodał, że w produkcję Wiedźmina 3 zaangażowano więcej środków niż w przypadku drugiej części serii, nakłady te nie są jednak istotnie wyższe.
"CAPEX przewidziany na Wiedźmina 3 jest trochę większy niż na drugą część gry, ale nie wielokrotnie większy. Wejście w nową generację nie powoduje bowiem istotnego zwiększenia kosztów. Ten tytuł ma natomiast potencjał zyskowny wielokrotnie większy niż cokolwiek, co do tej pory zrobiliśmy".
Wtorkowe wydanie Game Informer, miesięcznika poświęconego grom wideo, w dużej mierze poświęcone trzeciej części Wiedźmina, rozpoczyna kampanię reklamową gry.
"Game Informer, który ukazał się we wtorek, ma na okładce Wiedźmina 3, a w środku czternastostronicową zapowiedź naszej gry. Game Informer to miesięcznik poświęcony grom wideo, który jest magazynem o najszerszym dotarciu do grupy docelowej mężczyzn 18-34 lata na całym świecie. Ma nakład ponad 8 mln egzemplarzy, łączny zasięg 34 mln
osób i konwersję czytelnictwa na decyzje zakupowe rzędu 91 proc." - powiedział Kiciński.
"Przez najbliższe 3 tygodnie Game Informer będzie miał wyłączność na komunikację medialną dotyczącą Wiedźmina 3. Oczekujemy, że bardzo mocno przełoży się to później na sprzedaż całej serii Wiedźmina. Na przełomie lutego i marca zaprezentujemy się w innych magazynach i rozpoczniemy intensywną kampanię informacyjną. Jeszcze w pierwszej połowie roku pokażemy masę nowych materiałów. Bardzo ciekawie zapowiada się nasz występ na czerwcowych targach E3. W drugiej połowie roku będziemy chcieli zawrzeć umowy z dystrybutorami" - dodał.
Kampania ma jednocześnie wspierać sprzedaż Wiedźmina 2, który będzie głównym generatorem wyniku finansowego CD Projekt w 2013 roku.
"Kampania Wiedźmina 3 będzie trwała aż do premiery. Będzie zawierała elementy wspierające sprzedaż drugiej części gry. Wierzymy, że dwójka jako stosunkowo nowy tytuł ma jeszcze duży potencjał sprzedaży i będzie głównym generatorem wyniku finansowego CD Projekt w 2013 roku" - powiedział prezes.(PAP)