Magdalena Lipińska

Magdalena Lipińska Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie

Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych

jakie są segmenty na rynku tfi ?Magdalena Lipińska edytował(a) ten post dnia 29.07.10 o godzinie 11:35
Bartosz B.

Bartosz B. Internal control
specialist

Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych

jeżeli chodzi o klientów to są 2 podstawowe kategorie:
detaliczny (indywidualny)
instytucjonalny

grupy te możesz samodzielnie dalej rozdrabniać na podkategorie jeżeli uznasz to za stosowne. W przypadku dalszego rozdrabniana wątpię jednak czy znajdziesz dokładne dane.

pozdrawiam
Remigiusz Stanisławek

Remigiusz Stanisławek Fundusze to nie
lokata:
www.rodzinnefinanse.
pl

Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych

Podziałów może być wiele. Z moich obserwacji reklam proponuję:

Podział 1: Ze względu na podmiot reklamujący
------------
1) Marketing poszczególnych TFI

Czyli np. reklamy Skarbca dającego aż :) 1% bonusu po przetrzymaniu pieniędzy w jego funduszach przez okrągły rok

2) Marketing platform internetowych, które nie pobierają opłat
przy zakupie/ sprzedaży funduszy.

Co jest doskonałym kontrastem do np. reklam TFI, które oferują promocję
"50% zniżki od opłaty wstępnej" przy zakupie tych funduszy w banku, gdzie
te same fundusze na innych platformach można zawsze kupić bez żadnych opłat.

3) Marketing platform internetowych, które pobierają opłaty
przy zakupie/ sprzedaży funduszy.

4) Marketing produktów mieszanych typu lokata + fundusz

Czyli lokata na "20%" z funduszem, gdzie 20% jest tylko od części pieniędzy i na krótko, a reszta musi być długoterminowo zainwestowana w fundusz...

5) Marketing produktów typu Polisa Inwestycyjna

Tu z podziałem na produkty szerokie (wiele funduszy różnych TFI) oraz "wąskie" - czyli tylko fundusze jednej firmy - jednego TFI

I z drugim podziałem na:
- marketing towarzystw ubezpieczeniowych tworzących takie produkty
- marketing firm zajmujących się dystrybucją tych produktów

6) Marketing Planów Systematycznego Oszczędzania

Podział 2: Ze względu na formę marketingu
------------
Poza standardowymi - prasa, tv, płatne ogłoszenia w internecie
także fora dyskusyjne, bardzo rzadka (o ile w ogóle) obecność oficjalna firm w portalach społecznościowych, video marketing a także spotkania informacyjne, szkolenia połączone ze sprzedażą funduszy, konferencje

Podział 3: Ze względu na typ funduszy
------------
- fundusze otwarte
- fundusze zamknięteRemigiusz Stanisławek edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 20:01
Magdalena Lipińska

Magdalena Lipińska Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie

Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych

dziękuję za wartościowy wypowiedzi, moim celem jest jednak segmentacja klientów indywidualnych. czyli: kto inwestuje i czym się charakteryzuje ?:)
Bartosz B.

Bartosz B. Internal control
specialist

Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych

to chyba tylko w grę wchodzą dane ankietowe :p wiem że niektóre firmy badawcze przeprowadzały takie badania.

pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do