Magdalena
Lipińska
Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie
Bartosz
B.
Internal control
specialist
Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych
jeżeli chodzi o klientów to są 2 podstawowe kategorie:detaliczny (indywidualny)
instytucjonalny
grupy te możesz samodzielnie dalej rozdrabniać na podkategorie jeżeli uznasz to za stosowne. W przypadku dalszego rozdrabniana wątpię jednak czy znajdziesz dokładne dane.
pozdrawiam
Remigiusz
Stanisławek
Fundusze to nie
lokata:
www.rodzinnefinanse.
pl
Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych
Podziałów może być wiele. Z moich obserwacji reklam proponuję:Podział 1: Ze względu na podmiot reklamujący
------------
1) Marketing poszczególnych TFI
Czyli np. reklamy Skarbca dającego aż :) 1% bonusu po przetrzymaniu pieniędzy w jego funduszach przez okrągły rok
2) Marketing platform internetowych, które nie pobierają opłat
przy zakupie/ sprzedaży funduszy.
Co jest doskonałym kontrastem do np. reklam TFI, które oferują promocję
"50% zniżki od opłaty wstępnej" przy zakupie tych funduszy w banku, gdzie
te same fundusze na innych platformach można zawsze kupić bez żadnych opłat.
3) Marketing platform internetowych, które pobierają opłaty
przy zakupie/ sprzedaży funduszy.
4) Marketing produktów mieszanych typu lokata + fundusz
Czyli lokata na "20%" z funduszem, gdzie 20% jest tylko od części pieniędzy i na krótko, a reszta musi być długoterminowo zainwestowana w fundusz...
5) Marketing produktów typu Polisa Inwestycyjna
Tu z podziałem na produkty szerokie (wiele funduszy różnych TFI) oraz "wąskie" - czyli tylko fundusze jednej firmy - jednego TFI
I z drugim podziałem na:
- marketing towarzystw ubezpieczeniowych tworzących takie produkty
- marketing firm zajmujących się dystrybucją tych produktów
6) Marketing Planów Systematycznego Oszczędzania
Podział 2: Ze względu na formę marketingu
------------
Poza standardowymi - prasa, tv, płatne ogłoszenia w internecie
także fora dyskusyjne, bardzo rzadka (o ile w ogóle) obecność oficjalna firm w portalach społecznościowych, video marketing a także spotkania informacyjne, szkolenia połączone ze sprzedażą funduszy, konferencje
Podział 3: Ze względu na typ funduszy
------------
- fundusze otwarte
- fundusze zamknięteRemigiusz Stanisławek edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 20:01
Magdalena
Lipińska
Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie
Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych
dziękuję za wartościowy wypowiedzi, moim celem jest jednak segmentacja klientów indywidualnych. czyli: kto inwestuje i czym się charakteryzuje ?:)
Bartosz
B.
Internal control
specialist
Temat: segmenty na rynku funduszy inwestycyjnych
to chyba tylko w grę wchodzą dane ankietowe :p wiem że niektóre firmy badawcze przeprowadzały takie badania.pozdrawiam
Podobne tematy
-
Fundusze inwestycyjne » Raporty dotyczące rynku funduszy inwestycyjnych. To,... -
-
Fundusze inwestycyjne » Supermarket funduszy inwestycyjnych mBank -
-
Fundusze inwestycyjne » Zwiększ sprzedaż swoich Funduszy Inwestycyjnych. -
-
Fundusze inwestycyjne » Eksport notowań funduszy inwestycyjnych -
-
Fundusze inwestycyjne » Czego wam brakuje na rynku funduszy? -
-
Fundusze inwestycyjne » „WYKORZYSTANIE” FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH, JAKO JEDNO Z... -
-
Fundusze inwestycyjne » Kalkulator funduszy inwestycyjnych -
-
Fundusze inwestycyjne » Poznań, 1.3.2010, Akademia Rozwoju Przedsiębiorczości -... -
-
Fundusze inwestycyjne » Rozliczenie podatku z funduszy inwestycyjnych - jaki PIT -
-
Fundusze inwestycyjne » wyniki funduszy inwestycyjnych a ryzyko walutowe -
Następna dyskusja: