konto usunięte

Temat: NOVISION

dziekuję za informacje;
wnioskuję, iż kolega nie zapoznał się z OWU i w ogóle nie słuchał na spotkaniu;
zwracam honor !
Maciej Feliksiak

Maciej Feliksiak Przedsiębiorca

Temat: NOVISION

Jacek S.:
W Aegonie koszty ws z y s t k i e są widoczne na polisie...
i po porównaniu jest taniej... w inwestycji i lokacie...

a Novision to MLM
Novision to nie produkt.

konto usunięte

Temat: NOVISION

Jacek S.:
W Aegonie koszty ws z y s t k i e są widoczne na polisie...
i po porównaniu jest taniej... w inwestycji i lokacie...

a Novision to MLM

To rozdzielmy pewne kwestie

Mamy Skandie i Aegon, które dostarczają produkty

Aegon posiada własną sieć sprzedaży oraz ma podpisane umowy z pośrednikami

Skandia nie posiada własnej sieci sprzedaży

Novision jest firmą, która pośredniczy w dystrybucji produktów firmy Skandia tak jak i kilka innych szanujących się instytucji (pośredników) na rynku

Co do Skandii i informacji z jej strony. Jest co najmniej nierozsądnym stwierdzać, że coś w Skandii jest ukryte.

Novision jako pośrednik zaopatruje się w OWU Skandii i raczej dostarcza je klientom aby mogli się z nimi zapoznać. W OWU są wyszczególnione opłaty.

Za chwilę dyskusja przerodzi się w licytację wyższości Skandii nad Aegonem i odwrotnie. I myślę, że będzie trudno jednoznacznie stwierdzić, która firma ma lepsze rozwiązania, a która gorsze. Zarówno rozwiązania jednej i drugiej mają swoje wady i zalety.

Jeżeli chodzi i opłaty. Te muszą być. Osoby, które chcą ograniczyć koszty związane z inwestowaniem mają jedną drogę. Mogą zdobyć odpowiednią wiedzę i zacząć robić to samemu.
Darekk Darerecki

Darekk Darerecki urzędnik, włansa

Temat: NOVISION

Fora internetowe...

Po długiej przerwie postanowiłam wrócić do zaskakującej lektury. Najczęściej czytamy książki i to właściwy kierunek. Kolejny etap to gazety- prasa codzienna, miesięczniki, kwartalniki, czasopisma naukowe, techniczne, psychologiczne i inne. To jaką wybieramy prasę uzależnione jest przecież od naszych zainteresowań. Często jesteśmy jednak zmuszeni do wtajemniczania się w lekturę, która niekoniecznie aż tak bardzo nas absorbuje.
Dlaczego czytamy prasę codzienną? Właściwie jak to możliwe, że w dzisiejszych czasach jeszcze w ogóle znajdujemy czas na zagłębianie się w lekturze. Pewnie nieliczni z Was powiedzą, że to śmieszne co mówię, bo nie ma nawet mowy o wolnych chwilach na przysłowiowe „delektowanie się lekturą”. Jednak ja obserwuję zupełnie odwrotny proces. Czytamy i to bardzo wiele. Czytamy o każdej porze dnia i prawie w każdym miejscu.
W dobie Internetu czytamy wybiórczo. Otwieramy strony, które nas interesują i jednym kliknięciem możemy zmienić stronę na kolejną i kolejną. To duży plus Internetu. Zawsze możemy przecież wrócić do artykułu, który nas zainteresował. Czytamy, oglądamy obrazki, naszą uwagę przykuwają skrótowce. Dlaczego czytamy? Czytamy, bo chcemy być na czasie, podzielić się opinią o panującej sytuacji politycznej, kulturalnej w naszym kraju, chcemy być doinformowani i mamy nieodpartą chęć poszerzania własnego światopoglądu. W końcu czytamy bo nie chcemy wyskoczyć poza tematy aktualne.

W dzisiejszych czasach pojęcie czytania jednak dość mocno zmieniło znaczenie. Teraz nie ma mowy o biernym uczestniczeniu w lekturze. Autorzy wielokrotnie zapraszają nas do dialogu. Czasami wręcz nakłaniają do żywej dyskusji. Tak jak i ja zapraszam Was do dyskusji na moim „grandblog.pl”
Z takim właśnie zjawiskiem spotykamy się na licznych forach internetowych. Tam czytamy często i gęsto. Spotykamy się z różnymi opiniami i komentarzami. I wszystko byłoby w zupełnym porządku gdyby nie pewne zaniedbania. Bo choć obowiązuje całkowita wolność słowa to jednak zapominamy o tym, że nie powinniśmy pozwalać sobie na zbyt swobodne wypowiedzi. Strażnik słowa powinien bacznie obserwować i czasami nie powinien dopuszczać do zabierania głosu. Na myśli mam internautów, którzy na forach biznesowych starają się wspiąć na panteon biznesu jednak niekoniecznie dając dobry przykład innym.
A co z tymi, którzy próbują zasięgnąć informacji na temat funkcjonowania poszczególnych firm? Niestety grupa ta jest narażona z góry na porażkę. Dlaczego? Bo bazuje ona na wypowiedziach i komentarzach o niepozytywnym zabarwieniu. Tego typu zabiegi niestety nie wpływają zbyt dobrze na wizerunek firm biznesowych. Kto tak naprawdę ukrywa się za ekranem i komu tak bardzo zależy na odpychaniu innych od poszczególnych organizacji?
Dlaczego w świecie Internetu tak wiele nieprzychylnych komentarzy i tak mało prawdy?
Dlaczego bez sięgnięcia do źródła internauci próbują wypowiadać się na tematy funkcjonowania poszczególnych firm skoro nie znają właściwie mechanizmów ich działania? Tego typu zabiegi wprowadzają w błąd tych, którzy chcieliby zaczerpnąć opinii innych nie zdając sobie jednak sprawy z tego, że już na samym początku zbłądzili. Sugerowanie się opiniami odbitymi przez pryzmat krzywego zwierciadła jest działaniem dość mocno niedojrzałym.

konto usunięte

Temat: NOVISION

Kto za tym stoi. Zazwyczaj konkurencja lub też komu w jego mniemaniu dana organizacja nadepnęła na odcisk :-)
Maciej Feliksiak

Maciej Feliksiak Przedsiębiorca

Temat: NOVISION

Marek Sendek:
Kto za tym stoi. Zazwyczaj konkurencja lub też komu w jego mniemaniu dana organizacja nadepnęła na odcisk :-)
Albo ludzie o bardzo małym rozumku, którzy zwsze za wszystkie swoje życiowe niepowidzenia winią innych :)
Jacek S.

Jacek S. Nikt nie odkryje,
jak najlepiej robić
daną rzecz, jeśli
n...

Temat: NOVISION

martwią mnie wszelkie słowa "raczej ktoś dostarcza" i uwagi osobiste coś o rozumku
każdy ma swój a agencik powinien o tym wiedzieć itp.
spotkałem się z doradcami Novision jak przyszło do konkretów i pytań o szczegóły to okazało się, że nie mam za bardzo w czym wybierać a doradca miał luki w wiedzy produktowej i nie wystarczy
na pamięć wykuć scenariusza rozmowy,,, było śmiesznie gdy agent zastosował scenariusz, zapadła wyuczona cisza i przegrał ...
i te obawy wszędzie konkurencja ,,, do czego w czym?? przy takim nasyceniu rynku? koleżanki i koledzy...

doradztwo:
to relacje
to zaufanie

drodzy agenci... klienci kupują bo są relacje albo ich nie ma ... nie uczyli tego na kursie ??

PS z firm dystrybucyjnych korzystają wszystkie firmy na rynku ubezpieczeń i inwestycji: Aegon też

pytanie ile procent produkcji wynika z tego że wchodzący do organizacji muszą wykupić strat czyli polisę?? i tak tego nie napiszecie.... tajemnica firmy...Jacek S. edytował(a) ten post dnia 22.04.10 o godzinie 14:48

konto usunięte

Temat: NOVISION

Jacek S.:
martwią mnie wszelkie słowa "raczej ktoś dostarcza" i uwagi osobiste coś o rozumku
każdy ma swój a agencik powinien o tym wiedzieć itp.
spotkałem się z doradcami Novision jak przyszło do konkretów i pytań o szczegóły to okazało się, że nie mam za bardzo w czym wybierać a doradca miał luki w wiedzy produktowej i nie wystarczy
na pamięć wykuć scenariusza rozmowy,,, było śmiesznie gdy agent zastosował scenariusz, zapadła wyuczona cisza i przegrał ...
i te obawy wszędzie konkurencja ,,, do czego w czym?? przy takim nasyceniu rynku? koleżanki i koledzy...

Myślę, że w firmie o pięknej nazwie "gdzieś z pogranicza Chin i Pakistanu" znajdą się podobni ale to nie powód aby oceniać całą firmę wszystkich agentów.
doradztwo:
to relacje
to zaufanie

drodzy agenci... klienci kupują bo są relacje albo ich nie ma ... nie uczyli tego na kursie ??

Myślę, że nie tylko relacje ale nie będę rozwijał tego wątku.
PS z firm dystrybucyjnych korzystają wszystkie firmy na rynku ubezpieczeń i inwestycji: Aegon też

Tego nikt nie neguje że też
pytanie ile procent produkcji wynika z tego że wchodzący do organizacji muszą wykupić strat czyli polisę?? i tak tego nie napiszecie.... tajemnica firmy...[edited]Jacek S. edytował(a) ten

Myślę, że nie jest to wielką tajemnicą ale większość sprzedanych polis przez firmę stanowiącą przedmiot niniejszej dyskusji to polisy założone w pierwszej kolejności z zamiarem podjęcia współpracy z dystrybutorem.

Przy czym trzeba mieć na względzie to, że ów firma wybrała taki sposób dystrybucji, a nie np. sieć salonów, potężny marketing internetowy, telewizyjny, itd. W tym nie ma nic złego. Taka strategia i to nie problem klienta, a może być firmy.

Z drugiej strony każdy taki program biorąc pod uwagę interes klienta jest zabezpieczony w postaci możliwości rezygnacji w ciągu 30 dni od dnia przyjęcia polisy. Czyli klient ma około 1,5 miesiąca na to aby sprawdzić wszystkie szczegóły czy taka forma odkładania/inwestowania pieniędzy odpowiada mu czy też nie. I tu wszystko zależy od klienta czy przeczyta OWU i od agenta czy zwróci na to uwagę.
Jacek S.

Jacek S. Nikt nie odkryje,
jak najlepiej robić
daną rzecz, jeśli
n...

Temat: NOVISION

agenci na których trafiłem... nie są wizytówką firmy Novision... bo nikt nie kontroluje ich pracy ...

branża ubezpieczenia segment życie i inwestycje, emerytury działa przede wszystkim jako mobilni przedstawiciele!!! gdzie różnice?? /wyjątek ubez. ogólne!!/

nie macie biur?? a koszty wynajmu: sal na seminaria, konferencje, szkolenia w hotelach - co tydzień, szkolenia 3 dniowe w hotelach, ja wiem częściowo ponoszą je wchodzący do organizacji płacąc za szkolenie, materiały.... no ale koszty są i to spore ... bo to **** gwiazdkowe hotele, bo kilka dni pod Kielcami...

I czas obalić kolejny mit reklama, "nie mamy kosztów reklamy bo całe pieniądze inwestujemy".. itp...
Scandia się nie reklamuje np w polsce? ile mam dać przykładów reklam: http://www.tourdepologne.pl/
nie macie stron internetowych?? nie dajecie /KZ/ ogłoszeń? nie drukujecie zaproszeń wizytówek? nie brendujecie samochodów??
Novision niczym się nie różni... od innych firm ubezpieczeniowych w tym temacie!

temat 30 dni: to wynika z ustawy, a nie jest wartością dodaną produktu Novision, powinno być na podstawowym szkoleniu KNF, ale pewnie nie było?

i jeszcze jeden temat podstawowy!!! kto płaci agentowi pensję? klient --- kupując produkt... to jak to się ma do delikatnie mówiąc "kpienia" z ludzi pracujących na etatach?? słowa Waszych liderów Dyr Krajowych!!! Prezesa!!, powtarzane na każdym seminarium, Zapominacie, że dzięki nim, ich etatach - macie kasę??

ps. aby odpowiedzieć na moje tezy wcale nie trzeba cytować poprzedniego posta, jakoś potrafię doczytać czego dotyczy zdanie, i pozostali Goldenowcy, myślę ze też!!!
Sukcesów w pracy!Jacek S. edytował(a) ten post dnia 23.04.10 o godzinie 08:40
Maciej Feliksiak

Maciej Feliksiak Przedsiębiorca

Temat: NOVISION

Jacku, lepeij pogadać o strategii marketingowej Biedronki...

Każdy jakoś dziąła na rynku, ma swoje zasady i know how, a ponieważ NOVISION ma na tle innych firm mających w ofercie polisy Skandii sporą przewagę, znaczy to że nasz model biznesu jest dobry.

A co do wizytówek, zaproszeń, hoteli, firmowych mercedesów, to zalożę się, że ich koszt w skali miesiąca nie przekracza ceny 30 sekundowej reklamówki między wiadomościami a pogodą :D

P.S. Zawsze podziwiam ludzi, którzy tak biegle potrafią wypowiadać się na tematy, co do których nie mają zielonego pojęcia, to wielkie wyzwanie intelektualne. Jestem... Pod wrażeniem :)Maciej Feliksiak edytował(a) ten post dnia 23.04.10 o godzinie 08:29
Jacek S.

Jacek S. Nikt nie odkryje,
jak najlepiej robić
daną rzecz, jeśli
n...

Temat: NOVISION

wartość reklamy liczy się w PLN a nie sekundach!!!
ile wynosi budżet Scandii?? zam stawki p. Langa sponsor główny gratulecje!!

znam 10 firm ubezpieczeniowych, które jeszcze nigdy nie miały czasów TV; nie ma ich na raportach mediowych !!

model jest świetny tylko nie do końca mieści się w mojej moralności!!

po drugie o tej firmie wiem sporo! nagrania! materiały szkoleniowe, prezentacje itp

rozumiem że to chyba trzeci poziom ?? może się mylę nie chce mi się szukać segregatora! na tym poziomie nie mówi się kosztach tylko o dochodzie pasywnym?? a już o budżetach FIRMY i Scandii to zapomnij!

sukcesów w pracy!!!
ciekawe jak ktoś krytykuje lub pyta to się nie zna!! ciekawa technika negocjacyjna!

PS takich MLM w Finansach jest kilka... powstają nowe, ostatnio Bielsko-Biała ... a kliku już nie ma bo mają zakaz KNF, nielegalne praktyki, itp...Jacek S. edytował(a) ten post dnia 23.04.10 o godzinie 09:05
Jacek S.

Jacek S. Nikt nie odkryje,
jak najlepiej robić
daną rzecz, jeśli
n...

Temat: NOVISION

FIRMY oceniamy poprzez ich pracowników, z którymi się stykamy!!
Firma to ludzie!!

konto usunięte

Temat: NOVISION

Jak można skontrolować agenta co robi na spotkaniu? Dyktafon.
Nie macie biur. Nie mają biur. Nie jestem w N, nie współpracuje z N.

To prawda, że uczestnicy partycypują w kosztach wynajmu sal. I w przypadku 2 - dniowych szkoleń moim zdaniem jest to błąd firmy. Bo uczestnik szkolenia powinien płacić tylko za swój pobyt ale taka jest je polityka. Ale z tych pieniędzy tworzony jest określony fundusz, z którego są finansowane czy współfinansowane są inne szkolenia. Tu można sobie dyskutować czy jest to dobre czy złe i myślę, że każdy może mieć swoją opinię.

W zakresie 30 dni nie mówię o wartości dodanej tylko jasnym przekazie . A wielokrotnie się zdarza, że o tym się nie mówi i czeka się aby 30 dni minęło. I tu wszystko zależy od osoby sprzedającej/doradzającej.

I rozdzielmy dwie kwestie temat Skandii i temat Novision. Bo robi się bałagan.

Rozmawiajmy w dwóch aspektach
Novision kontra K2 i Skandia kontra AEGON.

Zarzut oklejania samochodów jest w stosunku do Skandii czy Novision.?

Widać, że w K2 wbijane jest, że nie ma nic lepszego od AEGON. I czym różni się dla klienta to, że kupi inwestycję za pośrednictwem K2, a nie bezpośrednio z sieci AEGON?

I tak wracając do produktów. W zakresie unit -linked są cztery firmy, które między sobą konkurują w tym zakresie. Każdy z ich produktów ma swoje wady i zalety. Możemy wziąć je pod lupę i ocenić w każdym aspekcie. I na pewno dojdziemy do jednego wniosku, że żaden z nich nie jest najlepszy.

Jeżeli weźmiemy np. ubezpieczenia czysto ochronne czyli terminowe na życie firmy AEGON to z całym przekonaniem mogę stwierdzić, że nie są najlepsze na rynku. Są po prostu normalne i nie odbiegają od produktów innych Towarzystw. Tylko dwie firmy na rynku stoją ponad resztą w tym zakresie.

OFE - przychodząc do klienta trzeba pokazać ranking, w którym właśnie to OFE będzie wyglądało najkorzystniej albo trzeba wymyślić odpowiednią baśń. Co teraz jest w środku to pewnie łatwiej jest mu wychodzić jak wszystko leci?

A firma, którą Pan reprezentuje. Dlaczego jest to zespół niezależnych doradców finansowych, skoro musicie udowodnić, że to właśnie AEGON jest najbardziej odpowiedni dla klienta. To trudno mówić, że doradca jest niezależny. Może być w swoim działaniu ale nie w swojej ofercie.

Zarówno jedna jak i druga firma przegra z dużymi pośrednikami w temacie przynajmniej teoretycznej niezależności. Mówię teoretycznej bo to też zależy od doradcy czy będzie sprzedawał tylko i wyłącznie przez pryzmat % bo za to ma 50 %, a za to 55 %

Tak samo zakładka kariera. Przecież to jest jawne wprowadzanie w błąd. To nie jest oferta pracy tylko współpracy.

I takich pierdół można się czepiać w nieskończoność. Bo nie ma firm idealnych, produktów idealnych. Wszystko zależy od osoby, która wykonuje dane czynności i jak to robi, czy się uczy, poszerza swoją wiedzę, angażuje się w opiekę nad klientem

konto usunięte

Temat: NOVISION

Jakie jest Wasze wyobrażenie rentiera? Jakie są Wasze pierwsze skojarzenia? Jak zamykam oczy to widzę dwa kolory- zielony i biały. Dlaczego rentier jest biały i zielony?
Jacek S.

Jacek S. Nikt nie odkryje,
jak najlepiej robić
daną rzecz, jeśli
n...

Temat: NOVISION

OFE - jaka będzie różnica w wypłacie emerytury za 20 lat między najlepszym a najgorszym OFE za 20 lat ?? ranking nie jest kluczem do transferu - relacje!

pierwsza zasada szkoleniowa - twój produkt jest naj...

po drugie multiagenci mają kilka brendów - a w nich produkty niekonkurencyjne... wiec gdzie ta niezależność?

broker - no tak, ale który broker lubi oddawać swoją prowizję ?

uczestnik szkolenia tworzy fundusz który finansuje pobyt managerów! zasada MLM twój podwładny stawia kawę! itp

agent niezależny? tzn czym się kieruje? tym kto daje większą prowizję? tam gdzie jest bonus!

ja nie ma zarzutów, tylko obalam mity!

umowa zlecenia - to raczej umowa o pracę;
tak naprawdę w każdej firmie ubezpieczeniowej nie ma współpracy mimo działalności gospodarczej ale stosowne są wszystkie narzędzia motywacji i kontroli pracownika, zapomnij o niezależności: spotkania zespołów, raporty, coachingi....

co do konkurencyjności - ponawiam zdanie liczą się relacje a potem produkt bo wszystkie są podobne...
a potem service.... i pamiętajcie o poleceniach

a z resztą się zgadzam,...
a jak działa PROVIDA?

miłego weekendu i DUŻYCH wyników w pracy

Ps ochronne prawda mam w innej firmie, i żona teżJacek S. edytował(a) ten post dnia 23.04.10 o godzinie 12:57

konto usunięte

Temat: NOVISION

A Provida? Jak wyżej wszystko zależy od agenta od sponsora, który go wprowadził. Firmę tworzą ludzie
Krzysiek Kuś

Krzysiek Kuś naczelnik, własna

Temat: NOVISION

Miałem okazję uczestniczyć w spotkaniu prowadzonym przez Novision. Ogólnie napiszę, że na początku trochę byłem zniesmaczony sztucznością atmosfery wielkiego wydarzenia, jaką kreowali organizatorzy, potem trochę męczący był początek spotkania i chciałem wyjść, ale siedząc w pierwszym rzędzie nie chciałem robić zamieszania.
Później, kiedy się już rozkręciło było lepiej, ale informacje przekazywane były tak oczywiste, że zacząłem się zastanawiać co ja tutaj robię ?

Nareszcie przerwa, to wychodzę ! Ale przy drzwiach z sali toczyła się głośna dyskusja dwóch zaproszonych gości, w zasadzie sprzeczka na temat jednego wykresu prezentowanego podczas spotkania. Ta sprzeczka była dla mnie tak niedorzeczna, że się wtrąciłem, bo nie mogłem słuchać tych bzdur wygłaszanych przez nich i tak zastała mnie druga część spotkania, na której poruszony tematem z przerwy postanowiłem jednak pozostać.

Ogólnie dla mnie może na tym spotkaniu nie było nic nowego, jednak forma przekazu dostosowana do "prostych umysłów zwykłych zjadaczy chleba" zasługuje na uznanie, bo jak pokazała niby beznadziejna dyskusja na przerwie - porusza myślenie o bardzo ważnych sprawach osobistych - tym co robimy z naszymi pieniędzmi.
To co mnie irytowało na początku na koniec wzbudziło mój podziw - oto grupka młodych ludzi robi coś co zasługuje na uznanie - zbiera się wieczorem, kiedy większość odpoczywa, poświęca czas i pieniądze na wynajęcie sali, jak potrafi najlepiej (choć widać braki doświadczenia) czuwa nad atmosferą spotkania, wreszcie mówi o rzeczach bardzo ważnych w sposób prosty, nie bez pomyłek i błędów ale przyznam, że mnie samemu wracając do domu było wstyd, że pomimo wiedzy którą zdobyłem w życiu, zaprzepaściłem wiele okazji i wielu rzeczy nie robiłem wiedząc o tym, że powinienem.
Według mnie należy się SZACUNEK dla tych młodych ludzi !!!

konto usunięte

Temat: NOVISION

Czy to jest prowokacja?
Zależy na jakim poziomie chcę być rentierem. Pewnie przy sprzyjających okolicznościach jest to możliwe ale kto to wie.
Marianna Kowalska

Marianna Kowalska wolne, własna

Temat: NOVISION

Dlaczego rentier jest biały i zielony?



Jak pomyślicie o rentierze to jakie są Wasze pierwsze skojarzenia?
Zamknijcie oczy i spróbujcie powiedzieć- jakie nasuwają się Wam obrazy?
Ważne jest właśnie to co widzicie. Liczy się pierwsze wyobrażenie. Po zamknięciu oczu wyraźnie zobaczyłam dwa kolory. Pojawiły się dwie barwy- biała i zielona.
Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak ważne są pierwsze skojarzenia. Myślimy obrazami. To jak coś widzimy, to jak sobie wyobrażamy to bardzo ważny i istotny element w samym procesie poznawania. Załóżmy, że zanim kogoś poznamy, często tak się zdarza, że z różnych źródeł mamy już jakieś informacje odnośnie osoby, czy też grupy ludzi, którą w niedalekiej przyszłości poznamy. Zatem mamy już jakiś materiał, na bazie którego w naszych wyobrażeniach powstają obrazy pierwotne, które nakładając się na siebie tworzą kolejne wizerunki. Nasza podświadomość automatycznie kreuje i tworzy różne scenki i to ona wpływa na postrzeganie wielu zjawisk w przyszłości.
Wcześniej na podstawie uzyskanych informacji dotyczących wyglądu i charakteru jakoś wyobrażamy sobie daną osobę. Zatem myślimy już o konkretnej jednostce w charakterystyczny sposób. Tak samo sprawa wygląda z postrzeganiem wielu innych procesów i zjawisk. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z faktu, jak samo wyobrażenie jest znaczącym elementem w dalszym procesie poznawania. Przypuśćmy, że badamy jakąś konkretną dziedzinę życia, która pozornie wydaje nam się kompletnie obca i niezrozumiała. Szukamy pewnych informacji, sięgamy do wielu źródeł, gromadzimy dane, które już w naszej podświadomości są przetwarzane. Powstają projekcje, na bazie których w konfrontacji z rzeczywistością jeszcze bardziej zgłębiamy i poszerzamy dany temat.
Tak samo sprawa wygląda w przypadku pojęcia rentiera, o którym już wiele razy wspominałam. Postanowiłam wykonać pewien test nie tylko na sobie, ale również i na innych. Dlatego prosiłam Was o definicję skojarzeniową człowieka sukcesu.
Zapytacie – dlaczego rentierom przypisuję kolor zielony i biały? Odpowiedź jest prosta tak jak i nasze myśli. Kolor zielony tak często identyfikowany z nadzieją wyraźnie skojarzył mi się z wolnością i niezależnością, a barwa biała w moim mniemaniu symbolizuje spokój, wewnętrzną radość i zgodę. To doskonałe kolory wpisujące się w wizerunek rentiera- człowieka spełnionego i niezależnego. A z czym Wam się kojarzy obraz szeroko pojętego rentierstwa? Może macie zupełnie inne i znacznie odbiegające od moich wyobrażenia. Zapraszam do dyskusji na moim grandblogu.
Darekk Darerecki

Darekk Darerecki urzędnik, włansa

Temat: NOVISION

Czy pośrednicy finansowi przetrwali kryzys?

Choć agenci doradztwa finansowo- ubezpieczeniowego mogą już chyba spokojnie odetchnąć z ulgą to jednak skutki pokryzysowe na rynku finansowym są jeszcze zauważalne. Trudno powiedzieć jakie straty poniosły Towarzystwa Ubezpieczeniowe, a wraz z nimi firmy pośredniczące w branży finansowo- ubezpieczeniowej. Deficyt finansowy dopadł wiele firm, korporacji i przedsiębiorstw. Cały rynek poniósł straty, a wraz z nim branża finansowo- ubezpieczeniowa. Czy teraz możemy powiedzieć, że to najlepsza pora na „podnoszenie się” po kryzysie? Wszystko wskazuje na to, że powoli wychodzimy z niekorzystnej dla nas strefy. Właściwie można by się zastanowić, kto tak naprawdę poległ w ciemnym okresie, a kto wypłynął na powierzchnię ?

Giełdowa bessa, która trwała przez cały okres 2008 roku oczywiście nie pozostała bez wpływu na wyniki największych towarzystw oferujących polisy ubezpieczeniowe. Skutki tego co wydarzyło się w 2008 roku miały silny wpływ na działalność pośredników finansowo-ubezpieczeniowych takich jak Open Finance, Novision, Expander, Provida, czy wielu innych mniejszych podmiotów. Choć kryzys uderzył w rynek doradztwa finansowego i był to okres żmudny, mozolny i martwy to jednak niektóre z firm mogą pochwalić się całkiem dużymi sukcesami.
Wobec wielu przeszkód spowodowanych trudną sytuacją na rynku firmy musiały stoczyć ostrą walkę o klienta. W przypadku sprzedaży polis na życie typu Unit- Linked zaobserwowano znaczny spadek, a nawet odejście i rezygnację z tych polis. Żeby jednak choć w minimalnym stopniu przybliżyć obraz strat poniżej przedstawiamy kilka danych.

W ciągu omawianego okresu WIG spadł o 51,2 proc. Przypis składki towarzystw, które w ofercie mają głównie lub wyłącznie polisy unit-linked zmniejszył się średnio o 56,3 proc. Przychody Aegon TU na Życie były mniejsze o 67,2 proc. W Skandii Życie TU spadek był rzędu 58,7 proc., a jeśli chodzi o HDI-Gerling TUnŻ – o 43,5 proc.
Mniejszy przypis składki brutto sprawił, że zakłady ubezpieczeniowe spadły w rankingu największych firm, co ma znaczenie marketingowe. Najbardziej ucierpiał Aegon, który na koniec 2008 r. był na pozycji 12., a jeszcze rok wcześniej stał na podium, zajmując trzecie miejsce. Skandia spadła z pozycji 8. na 16., a HDI-Gerling z 15. na 19.

To wszystko miało negatywny wpływ na rynek i na cały obraz po podnoszeniu się z wielkiego pokryzysowego gruzowiska. Przedstawiciele towarzystw zapewniają, że nie zauważają już masowej ucieczki klientów od polis unit-linked, a obraz nawet dość mocno się zmienia. Jak zatem sytuacja klaruje się na polskim rynku finansowym po okresie kryzysowym?
Na te i podobne pytania zapewne odpowiemy sobie już wkrótce.
Należy wziąć pod uwagę fakt, że nie wszystkie firmy poniosły straty. Niektóre Towarzystwa Ubezpieczeniowe i firmy pośredniczące, które trzymały się mocno obranego kierunku działalności podniosły swoją pozycję i sprzedaż. Wyraźnie obserwujemy wzrost ilości zawieranych przez nich nowych programów ubezpieczeniowo-inwestycyjnych oraz wysokie wpłaty do już istniejących. Pozycje zakładów ubezpieczeniowych na listach rankingowych zaczynają się podnosić wraz ze wzrostem nowych aktywów ich klientów.

Takie zjawisko dostrzegamy również w przypadku firm pośredniczących, jak choćby Novision, która znacznie wzmocniła swoją pozycję nawet w najgorszym okresie dla rynku finansowego. Należy zatem zapytać, czy „kryzys jest taki wielki jak go malują”?



Wyślij zaproszenie do