Magdalena Lipińska

Magdalena Lipińska Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

co wg Was może skutecznie zwiększyć sprzedaż jednostek uczestnictwa w TFI?
Co powinno być kluczowe w komunikacji marketingowej takiego produktu?

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

opłaty za zarządzanie uzależnione od wyników funduszu

konto usunięte

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

Magdalena Lipińska:
co wg Was może skutecznie zwiększyć sprzedaż jednostek uczestnictwa w TFI?
Co powinno być kluczowe w komunikacji marketingowej takiego produktu?

a co Pani proponuje? :)
Magdalena Lipińska

Magdalena Lipińska Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

wydaje mi się,że ten biznes jest malo podatny na reklamy, wyniki i wspomaganie sprzedaży robi wszysko.

wg literatury w komunikacji raczej mowienie o wynikach z przeszłości mogloby zadziałać

a jakie jest Pana zdanie?
Grażyna Kochaniewicz

Grażyna Kochaniewicz Opiekun Centrum
Multimedialnego,
Zespół Szkół nr 8

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

- wartość dodana
Piotr M.

Piotr M. Dyrektor Generalny,
Consilium Invest
Group Sp. z o.o.

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

Powiem tak: Wszystko zależy od specyfiki produktu bądź naszej oferty. Myślę, że każdy pracujący w sprzedaży zgodzi się ze mną, że trzeba sprzedawać przede wszystkim siebie i korzyści płynące z posiadania danego produktu a nie produkt sam w sobie. Jeżeli zatem staramy się zwiększyć sprzedaż lub skuteczność sprzedażową naszych działań, przede wszystkim musimy znać korzyści jakie dany produkt za sobą niesie. Jeżeli mówimy o Funduszach pytanie:

Jakiego typu to fundusz? (wiąże się to z poziomem ryzyka, kosztami, proponowany czas inwestycji, czym wyróżnia się na rynku, można podać wyniki historyczne ale uprzedzam, że ludzie już są na nie delikatnie mówiąc ostrożni, jaki jest skład portfela inwestycyjnego funduszu itd)

Jeżeli jest to oferta produktów unit-linked to np: ( czy umowa na czas określony czy nieokreślony ale musimy wiedzieć, że musi być nieokreślony oczywiście, ile Funduszy w ofercie, struktura kosztowa produktu, możliwość dywersyfikacji ryzyka, czas na przeniesienie jednostek, dostępność do kapitału, procent składany, strategie uśredniania etc.)

Można wymieniać bez końca o ile zna się dokładnie produkt. Trzeba jedynie dać klientowi coś więcej niż wniosek do podpisania albo certyfikat. Moim zdaniem klient musi dokładnie wiedzieć i przede wszystkim rozumieć mechanizm działania produktu i korzyści jakie będzie miał z jego posiadania. Ze swoje doświadczenia powiem tyle, że dla ludzi najważniejsze są:

1. Bezpieczeństwo ich pieniędzy
2. Prostota i wygoda obsługi produktu
3. Dostępność do kapitału
4. Zyskowność

Polecam samemu inwestować w dany produkt, żeby go skutecznie sprzedać przede wszystkim MY musimy być do niego w pełni przekonani i do korzyści jakie nam daje. Przy okazji możemy pokazać klientowi, że mamy taki produkt i uczciwie powiedzieć i o jego wadach i o zaletach. I to chyba na tyle w kwestii dystrybucji Funduszy. Wszystko zależy co oferujesz i na ile potrafisz pokazać nie produkt, a korzyści. Pozdrowionka


Obrazek
Piotr M.

Piotr M. Dyrektor Generalny,
Consilium Invest
Group Sp. z o.o.

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

Jeszcze jedno. Pisząc o marketingu jakiegokolwiek produktu w taki czy inny sposób pomyśl czy sam byś go kupił i dlaczego. Jeżeli jest coś, co by Ciebie do niego przekonało wykorzystaj to w sprzedaży i promocji.

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

-z punktu widzenia (polskiej) kultury narodowej-

Skuteczna reklama opiera sie na zaleceniach ekspertow.
Reklama nie ma byc dowcipna (jak np. w usa), lecz udowodniona.
Tendujemy do zasad/teorii, ufamy opinii specjalisty.

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

Magdalena Lipińska:
wydaje mi się,że ten biznes jest malo podatny na reklamy, wyniki i wspomaganie sprzedaży robi wszysko.

wg literatury w komunikacji raczej mowienie o wynikach z przeszłości mogloby zadziałać

Historyczna juz kampania Arki zadaje temu twierdzeniu niejaki klam. Tyle, ze w aktualnych warunkach taki przekaz moglby juz nie wyjsc :)

konto usunięte

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

Piotr M.:
Jeszcze jedno. Pisząc o marketingu jakiegokolwiek produktu w taki czy inny sposób pomyśl czy sam byś go kupił i dlaczego. Jeżeli jest coś, co by Ciebie do niego przekonało wykorzystaj to w sprzedaży i promocji.

A co jesli nie jestes w grupie docelowej?
Piotr M.

Piotr M. Dyrektor Generalny,
Consilium Invest
Group Sp. z o.o.

Temat: marketing funduszy inwestycyjnych

Przemek G.:
Piotr M.:
Jeszcze jedno. Pisząc o marketingu jakiegokolwiek produktu w taki czy inny sposób pomyśl czy sam byś go kupił i dlaczego. Jeżeli jest coś, co by Ciebie do niego przekonało wykorzystaj to w sprzedaży i promocji.

A co jesli nie jestes w grupie docelowej?

Mówię dość ogólnie. Jeżeli nie jesteś w grupie docelowej, a sprzedajesz dany produkt to albo produkt jest skierowany do wąskiej grupy odbiorców i powinieneś zaczynając sprzedaż najpierw dobrze poznać osoby z ,,grupy docelowej'', aby dobrze zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania, albo bierzesz się za dystrybucje nie tej kategorii produktu. Moim zdaniem po prostu produkt trzeba znać od strony praktycznej aby skutecznie móc go polecić (sprzedać).
Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Supermarket funduszy inwest...




Wyślij zaproszenie do