Temat: Due diligence – co to jest i kiedy pomaga w rentownej...

Badanie due diligence w procesie sprzedaży firmy to już właściwie standard w większości krajów świata. Przeprowadzanie due diligence zleca podmiot zainteresowany zakupem przedsiębiorstwa, ale może to zrobić także strona sprzedająca.

Czym dokładnie jest analiza due diligence, na czym polega proces badania i jaki jest jego zakres?
Podejmowanie odpowiednich decyzji w biznesie wymaga zdobycia rzetelnych informacji. Nie inaczej jest przy zakupie firmy. W tym przypadku sprzedający ma istotną przewagę nad kupującym właśnie ze względu na posiadanie szczegółowych danych na temat przedsiębiorstwa będącego przedmiotem transakcji kupna-sprzedaży. Aby zmniejszyć tę przewagę i ograniczyć ryzyko podejmowane przez kupującego, wprowadzona została usługa due diligence.

Due diligence to przede wszystkim proces zdobywania wiedzy przez potencjalnego nabywcę. Jest to badanie, które ma potwierdzić kupującemu, na ile obraz przedsiębiorstwa, prezentowany na potrzeby transakcji przez sprzedającego, jest zgodny z prawdą. W trakcie badania due diligence kupujący będzie chciał zidentyfikować potencjalne ryzyka, które mogą wpłynąć na dalszy przebieg transakcji. Ryzyka o wysokiej istotności mogą spowodować odstąpienie inwestora od dalszego prowadzenia procesu nabycia, a te mniejsze z całą pewnością znajdą odzwierciedlenie w zaproponowanej przez kupującego cenie. – Krzysztof Ciesielski, M&A and Corporate Advisory Director w RSM Poland.
...
Oczywistym jest, że sprzedający zawsze będzie chciał uzyskać jak najwyższą cenę, podczas gdy nabywca będzie próbował zbić jej wysokość najbardziej, jak to tylko możliwe. Ale ostatecznie chodzi przecież o sfinalizowanie transakcji po cenie uznawanej za rynkową. Aby proces przejęcia zakończył się sukcesem, w toku negocjacji musi zostać wypracowany kompromis, oparty na rzeczowej wycenie sprzedawanego przedsiębiorstwa.

https://www.google.com/search?q=Due+diligence+%E2%80%93...Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.08.21 o godzinie 22:42